PDA

View Full Version : Gitaar bouwer Amsterdam e.o.



RedBuell
2 januari 2005, 12:43
test

RedBuell
2 januari 2005, 12:45
Ik wil mijn gitaar door een gitaar bouwer uitelkaar laten halen (Ibanez RG770 met floyd rose trem) dan zelf de body en de head bewerken (paintjob) dan weer door die bouwer correct in elkaar laten zetten.

Wie weet een goeie in of in de buurt van Amsterdam.


PS Beste wensen voor 2005 en veel gitaar plezier :-D

Swan
2 januari 2005, 12:54
is t niet handiger om em zelf uit elkaar te halen en dan de paintjob door n proff. te laten doen :wink:

Rewind
2 januari 2005, 12:59
En natuurlijk wel effe foto's posten als ie klaar is :)

schizo910
2 januari 2005, 13:22
Danny Marcovich, is een goede!

http://www.gitaarnet.nl/magazine/artikelen/markovich/contact.php3


Marcovich Guitars
S.V. Lennepkade 332
1053 NS Amsterdam
Tel/Fax: +31 (0)20 - 6182440
E-mail: marcovic@xs4all.nl

bert k
2 januari 2005, 13:24
Dat is toch een bolt-on? Dan is het uit elkaar halen helemaal niet moeilijk. Gewoon de schroefjes netjes op volgorde houden, dan is het in een uurtje gebeurd. (In elkaar zetten kan langer duren... :D )

SiNiSTRaL
2 januari 2005, 13:48
die rg770 wordt een collectors item, dus ik zou m origineel laten als ik jou was ;)

sickpunk
2 januari 2005, 14:06
een gitaar bouwer in de hand nemen om 5 draadjes + 30 schroefjes los te maken??? beetje overdreven of niet??

teken gewoon uit hoe je elementen vast zitten, haal ze dan los... zorg dat jeje schroefjes niet kwijt raakt....
en wacht tot alle verf goed droog is ;)

Azrael
2 januari 2005, 14:08
Inderdaad pure onzin om het te laten doen. Het leren kennen van je instrument hoort ook bij het gitaarspelen als het mij vraagt. En er is weinig moeilijks aan om te doen.

Bins
2 januari 2005, 14:29
Misschien dat die floyd lastig is, maar een paar schroeven losdraaien kan iedereen toch? Als je goed kijkt hoe alles zit, dan zet je em daarna zo weer in elkaar.

bert k
2 januari 2005, 14:57
Een Floyd is juist heel makkelijk. Veren los, snaren eraf, en hij valt zo in je handen. Verder twee studs losdraaien, das alles.

RedBuell
2 januari 2005, 15:17
hmmmm, loshalen is inderdaad niet moeilijk inelkaar zetten eigenlijk ook niet, MAAR die Floyd Rose lijkt me zwaar k*t. Ik ben eigenlijk bang dat als hij weer in elkaar zit dat hij niet lekker speelt.

Hij is nu bordeaux rood metallic wat ik eigenlijk al lange tijd afschuwelijk vind. Ook heeft hij hier en daar door stoten wat verf verloren.

Alle harware is gewoon rood en ook de sharktooth inlay op de hals is ook rood.
Wat ik wil gaan doenis mijn gitaar dezelfde kleur rood geven als mijn motor (orange red) dan wil ik er mischien een witte racing stripe op zetten (net zoals op een zo'n amerikaanse race wagen) en het merk wat op mijn tank staat (Buell American motorcycles) of het het logo een, soort van pegasus, erop plakken wat dan weer onder de blanke lak komt. ij krijgt dus in iedergeval als "thema" mijn motor een Buell X1 Lightning.

Bins
2 januari 2005, 16:22
Klinkt cool, post eens een plaatje van je motor...

Punt is trouwens dat als het in elkaar zetten niet goed gaat, dan kan je altijd nog naar een bouwer. Als het gewoon goed gaat bespaar je dus geld.

RedBuell
2 januari 2005, 17:13
http://img118.exs.cx/img118/7553/buellfoto1km.jpg


Dit is dus mijn Buell X1 Lightning.

Ik zal eens kijken of ik nog andere foto's kan vinden waar wat zaken op staan die ik op mijn gitaar wil hebben.....

Onderstaande logo's wil ik gebruiken.

http://home.surf24.de/~moser/Grafiken/alogo.gif

maestro_nl
2 januari 2005, 17:52
De Brug in Monnickendam.
AirBrushes zijn erg goed!

RedBuell
2 januari 2005, 18:04
Of ik wil airbrushen weet ik nog niet, mischien kan ik stickers op het verf maar onder de blanke lak plakken.

hadv
2 januari 2005, 23:16
of je motor overspuiten??