PDA

View Full Version : pickupvervanging



Orpheo
2 januari 2005, 01:03
al geruime tijd lees ik hier wat over de Seymour JB en de Seymour Jazz.

de info die ik krijg is soms echt gewoon...ja, vaag, en ik kan er eigenlijk nix mee.

Kan iemand me dus heel simpel zeggen wat je krijgt, als je die 2 in de door mij geadoreerde Les Paul gooit?







En wat krijg je als je de Jazz vervangt door een '59?

(volgens mij kan NeeraDJ dit t best beantwoorden, of niet??)

Mark S
2 januari 2005, 01:19
Ik heb toevallig een Gibson Les Paul (custom) en laat daar nou ook toevallig de JB/Jazz inzitten dus als je in de buurt bent mag je 'm gewoon komen testen hoor, daar heb je meer aan dan een standaard internet omschrijving :wink:

NeeraDJ
2 januari 2005, 01:25
Aannemende dat er een maple top op zit:

JB: Transparant voor harmonics, zeer veelzijdig, meer zingend dan agressief. Ik weet niet precies wat je ermee wilt gaan spelen, maar de JB is heel erg veelzijdig, en kan ook zeer goed Metal aan. Het is ook heel erg open en minder compressed wat je bij de meeste hoge output humbuckers hebt. De clean is een beetje "twangy", helemaal niet slecht! Ik vind het vooral een element dat goed tot zijn recht komt bij solos

Jazz: Gearticuleerd (noten smelten niet samen, maar worden elk duidelijk weergeven) zelfs onder de hoogste gain settings, heel erg romig en dik, ook heel erg smooth en zingend (een beetje luchtig, ik kan er geen andere beschrijving voor vinden). Het is niet geschikt voor zware Metal tenzij je amp voor veel gain zorgt, maar wel voor Rock en new age Blues. Net zoals de JB een heel modern klinkend element. Dit is ook een element waarbij je goed op je slag moet letten, het weergeeft je attack bij hard en snel aanslaan! De clean is warm en vol, vergeleken met de '59 clean wat "duidelijker" zeg maar. De '59 klinkt clean ook heel goed, maar overdriven onwijs slecht. Het wordt gauw modderig en onbruikbaar in de halspositie van een warme gitaar. Ook is de kloof groter bij een JB/'59 set. De JB is wat presenter in het mid-hoog terwijl de '59 veel laag heeft.

Ik check het topic wel weer voor als je meer vragen hebt

Orpheo
2 januari 2005, 08:44
ik wil de JB/jazz combi in een standard gooien. voor het heel zware werk (zware metal :razz: ) heb ik een zakk wylde signature, en voor het verfijndere werk dus een standard.

de brug word een fishmanbrug (a la slash signature), en de pickups ook iets anders...ik d8 aan JB/jazz, omdat het volgens mij een heel verfijnde combi is die de door mij zo gezochte warme/transparante sound geeft.

@ Mark S

Heel erg bedankt voor dat aanbod! Ik zal zeker binnenkort kijken of ik kan, en wanneer ik kan. Las ik het goed dat je in limburg woont?

Orpheo
2 januari 2005, 08:44
ik wil de JB/jazz combi in een standard gooien. voor het heel zware werk (zware metal :razz: ) heb ik een zakk wylde signature, en voor het verfijndere werk dus een standard.

de brug word een fishmanbrug (a la slash signature), en de pickups ook iets anders...ik d8 aan JB/jazz, omdat het volgens mij een heel verfijnde combi is die de door mij zo gezochte warme/transparante sound geeft.

@ Mark S

Heel erg bedankt voor dat aanbod! Ik zal zeker binnenkort kijken of ik kan, en wanneer ik kan. Las ik het goed dat je in limburg woont?

Squier4ever
2 januari 2005, 11:36
Jij ook al dan Orpheo?

Negative K3 fan
2 januari 2005, 15:04
Kan iemand me dus heel simpel zeggen wat je krijgt, als je die 2 in de door mij geadoreerde Les Paul gooit?
Hangt er vanaf welke elementen er nu inzitten, als je nu bv. burstbukcers hebt (die echt super zijn) zou ik niet de elementen gaan vervangen, je verliest alleen warmte imo, sound wordt wel moderner met jazz/jb maar het hanhgt er ,,aar net vanaf of jhe dat wilt.







En wat krijg je als je de Jazz vervangt door een '59?
iets warmere meer vintage klank


(volgens mij kan NeeraDJ dit t best beantwoorden, of niet??)

haha dacht ht niet ;) no offence trouwens

Mark S
2 januari 2005, 16:06
Las ik het goed dat je in limburg woont?


uuhh...nee (typ ik met een zachte G dan :???:)

Je moet er wel wat voor over hebben ik woon nl. in de stad der steden:Barendrecht

NeeraDJ
2 januari 2005, 16:16
uuhh...nee (typ ik met een zachte G dan :???:)

Hahahaha geweldig, Mark S bij jou ontbreekt de humor gelukkig niet :dance: :seriousf:

Orpheo
2 januari 2005, 18:46
Las ik het goed dat je in limburg woont?


uuhh...nee (typ ik met een zachte G dan :???:)

Je moet er wel wat voor over hebben ik woon nl. in de stad der steden:Barendrecht


omdat er staat bij je naam:

woonplaats: daar aan de maas (blablabla) dus ik d8: limburg...snappie?

Edit: ik woon nl in den haag.....mocht dat van eventuele toepassing zijn :razz: