PDA

View Full Version : boss od-1 of od-3?



Ché
1 januari 2005, 20:40
heeft iemand ze ooit vergeleken?
welke is beter?
iedereen die er uitleg over kwijt kan is bedankt

ik dacht er mij eentje aan te schaffen om ook eens wat anders dan de ts9 te gebruiken als overdrive...

thnx

Antal
2 januari 2005, 12:58
Ik ken ze allebij niet. Maar over de OD3 hoor ik veel goede dingen.

Wat is overigens de reden om voor deze 2 te kiezen? het budget? Anders moet je misschien ook eens naar een red snapper kijken.

matto
2 januari 2005, 18:24
de od 1 is de oer overdrive van Boss en heeft model gestaan voor de ibanez ts 808, is alleen wat feller door de asymmetrische diode opstelling in het clip circuit en heeft geen toonregeling.
Ik heb er al heel lang een in gebruik naar mijn idee laat de od1 meer van het originele geuid intact dan de od 3.
de od 3 is uitgerust met een toonregelaar en is ongeveer vergelijkbaar met een Ibanez ts 9. kijk ook eens op:


http://www.bossarea.com[/url]

amon
3 januari 2005, 08:58
En hoe zit het met de OD-2?

Die kan ik namelijk van iemand overkopen voor 35 euro. Ik zie Boss-pedaaltjes normalitair voor 60+ euro weggaan, dus duur lijkt het me niet, maar wat voor geluid komt eruit?

Nicci
3 januari 2005, 10:41
de OD1 ken ik niet. deOD3 is een mooie OD. veel laag.
lijkt overigens niet op de TS9.

Ché
3 januari 2005, 12:40
En hoe zit het met de OD-2?

Die kan ik namelijk van iemand overkopen voor 35 euro. Ik zie Boss-pedaaltjes normalitair voor 60+ euro weggaan, dus duur lijkt het me niet, maar wat voor geluid komt eruit?

de turbo overdrive od 2 is een od met 2 modes (switchknop), 1 mode is overdrive en de andere 'distortion', zelfde principe als de turbo distortion, ds2.
Ik heb hem nooit getest, maar ben zowieso voor het simpele (2-3 knop) pedaal...daarom dat ik er niet achter vroeg...

Ché
3 januari 2005, 12:40
En hoe zit het met de OD-2?

Die kan ik namelijk van iemand overkopen voor 35 euro. Ik zie Boss-pedaaltjes normalitair voor 60+ euro weggaan, dus duur lijkt het me niet, maar wat voor geluid komt eruit?

de turbo overdrive od 2 is een od met 2 modes (switchknop), 1 mode is overdrive en de andere 'distortion', zelfde principe als de turbo distortion, ds2.
Ik heb hem nooit getest, maar ben zowieso voor het simpele (2-3 knop) pedaal...daarom dat ik er niet achter vroeg...

Ché
3 januari 2005, 12:58
de od 1 is de oer overdrive van Boss en heeft model gestaan voor de ibanez ts 808, is alleen wat feller door de asymmetrische diode opstelling in het clip circuit en heeft geen toonregeling.
Ik heb er al heel lang een in gebruik naar mijn idee laat de od1 meer van het originele geuid intact dan de od 3.
de od 3 is uitgerust met een toonregelaar en is ongeveer vergelijkbaar met een Ibanez ts 9. kijk ook eens op:


http://www.bossarea.com[/url]

Ik hoopte eigelijk stiekem dat de od1 van clipping vergelijkbaar was met de ts9. Enige K*t aan de ts9 vind ik dat het de originele klank van de versterker totaal niet houdt...vandaar dat ik naar een 'simpele' od opzoek ben die klank wel behoudt en van klank/clipping vergelijkbaar is met de ts9...

od3 heb ik getest en is zeer goed, behoudt originele versterker klank (niet perfect maar zeer goed), maar is qua klank (in mijn mening) totaal niet te vergelijken met een ts9 :-?
od3 heeft veel meer drive, BEHOUD bassen, minder mid en het clippen is 'scheller'...

iemand die een sound file weet staan/heeft van de od1? :)

Ché
3 januari 2005, 12:59
de od 1 is de oer overdrive van Boss en heeft model gestaan voor de ibanez ts 808, is alleen wat feller door de asymmetrische diode opstelling in het clip circuit en heeft geen toonregeling.
Ik heb er al heel lang een in gebruik naar mijn idee laat de od1 meer van het originele geuid intact dan de od 3.
de od 3 is uitgerust met een toonregelaar en is ongeveer vergelijkbaar met een Ibanez ts 9. kijk ook eens op:


http://www.bossarea.com[/url]

Ik hoopte eigelijk stiekem dat de od1 van clipping vergelijkbaar was met de ts9. Enige K*t aan de ts9 vind ik dat het de originele klank van de versterker totaal niet houdt...vandaar dat ik naar een 'simpele' od opzoek ben die klank wel behoudt en van klank/clipping vergelijkbaar is met de ts9...

od3 heb ik getest en is zeer goed, behoudt originele versterker klank (niet perfect maar zeer goed), maar is qua klank (in mijn mening) totaal niet te vergelijken met een ts9 :-?
od3 heeft veel meer drive, BEHOUD bassen, minder mid en het clippen is 'scheller'...

iemand die een sound file weet staan/heeft van de od1? :)

Ché
3 januari 2005, 13:01
sorry voor 2X posten :s
ik krijg hier telkens een boodschp "er is geen actie aangegeven" als ik post...

THW
3 januari 2005, 14:53
sorry voor 2X posten :s
ik krijg hier telkens een boodschp "er is geen actie aangegeven" als ik post...
gewoon negeren, als je dat ziet is je bericht gewoon geplaatst

Epic
3 januari 2005, 16:50
Neem voor een vergelijking van boss pedaaltjes ook de Blues Driver BD-2 mee... is erg goed als transparante booster te gebruiken.

mmrizio
3 januari 2005, 20:18
En de Boss SD1, da's de populairste volgens mij.

Dirk_Hendrik
3 januari 2005, 21:05
K*t aan de ts9 vind ik dat het de originele klank van de versterker totaal niet houdt...

od3 heb ik getest en is zeer goed, behoudt originele versterker klank (niet perfect maar zeer goed),

Ik begrijp exact wat je bedoelt Ché. :wink: Alléén, wat je zegt kan niet. Een pedaal is niet in staat de klank van je versterker te veranderen. (OK, tenzij het in de effectsloop zit). Het enige wat het kan doen is de klank van het inkomend signaal zo veranderen dat de klank van je versterker niet tot zijn recht komt.

duckman
4 januari 2005, 13:11
hoi Che,

de TS -achtige die je eens kunt proberen zijn de:

MXR Zakk Wylde (ondanks de naam is het een OD)
Zoom powerdrive PD-01, erg goed..ondanks zijn "zoom"label

Visual sound Jekyll&Hyde II:heeft buiten de dist. ook een hele mooie OD
(ik weet, mijn laatste 3 posts gaan alleen maar over dit pedaal, maar ik vind hem dan ook erg goed, vergeef me)

Bixonix expandora


mazzel,
Arjan