PDA

View Full Version : Paar demo's - Jimmy Page achtig geluid



Axl Rose
1 januari 2005, 15:00
Ben de laatste tijd wat aan het klooien geweest met me sound om dat ik simpelweg nog niet echt de sound had gevonden waarnaar ik zocht. Ik denk dat ik nu wel in de buurt kom van wat bij mij past. Het is een beetje een Jimmy Page achtig geluid. Het is niet de bedoeling dat ik hem wil kopieren of wat dan ook maar zijn sound en style spreken mij wel erg aan. Anyways ben benieuwd wat jullie van deze sound/style vinden. De opname is btw met een pc mic. Dus een beetje rekening daarmee houden.


http://www.brendmusic.com/page1.mp3

http://www.brendmusic.com/page2.mp3






8-)

VHsologitarist
1 januari 2005, 17:15
Hey Axl Rose:

Ik vind dat je sound wel een heel klein beetje weg heeft van jimmy page, toch niet helemaal. Qua style van spelen is wel oke! je gebruikt de bluesladder zoals menig gitarist doet. Het geen wat wel overeen komt met de styl van spelen met die van jou en jimmy page is dat ze alletwee van die uitbarstingen bevatten.
Toch vind ik je style meer weghebben van walter trout.

groetjes
ferry

Jax
1 januari 2005, 20:10
Hee,

Ik probeer hier niet echt commentaar te geven ofzo, ik heb erg weinig verstand van tone en sounds, maar één ding viel me wel op. Ik heb het gevoel bij jou sound dat het een beetje iel klinkt, erg dun. Misschien komt dit omdat je veel treble gebruikt, en misschien is het ook wel gewoon de bedoeling, dat weet ik niet. Hoe dan ook klinkt het in mijn oren wel gewoon goed, maar ik mis een beetje mid.

Axl Rose
1 januari 2005, 20:27
@VHsologitarist: Hey bedankt voor je review! haha, ik luister inderdaad ook veel naar Walter Trout. Dus zal ongetwijfelt wat dingen hebben 'overgenomen/gepikt' en in m'n spel hebben verwerkt. Erg opbeurende commentaar, thnx!

@Jax: Klopt. Klinkt wat iel idd.

M'n amp setting is 20% / 30% gain, niet echt veel
bass:7
middle: 8
treble: 8 aan de hoge kant zoals je hoorde
Contour: 3 (low)

Maar de truc is m'n wah pedal. Die heb ik helemaal open staan. Waardoor je helemaal een soort van ouderwetse blikken geluid krijgt. Dat probeerde ik er ook een beetje uit te halen. Dit is de hoofdzaak van het soort geluid dat je op deze demo's hoort.

Het leuke hieraan is dat ik voor deze demo's ook me guitarswitch op treble had staan wat idd dat schelle geluid nog meer naar boven brengt. Als ik em op rhythm/ middle zet heb ik al een iets warmere andere sound. Ook erg apart. Ik had overigens de truc met het wah pedal ergens op dit forum gevonden vandaar dat ik hiermee aan de gang was gegaan.

Maar je hebt inderdaad wel gelijk, en niet te vergeten dat het maar met een pc mic is opgenomen.

Zal nog even verder experimenteren met m'n mids. thnx!!