PDA

View Full Version : Weet iemand...



Ditmar
23 september 2001, 14:25
....wat een Harp Harmonic is ???

Ibanez
23 september 2001, 14:41
Ik niet.

Ibanez
23 september 2001, 14:41
Misschien een effect ofzo??

Kitaarhiero
23 september 2001, 15:26
Nee, het is geen effect, het is een techniek. in principe is het hetzelfde als palm-muting, maar dan veel zwaarder, je legt je een deel rechter arm over de snaren terwijl je speelt ofzo... het is een gedempt geluid. als je er een gebroken akkoord over heen speelt klinkt het harp-achtig.

taylor
23 september 2001, 22:01
ik ken die term niet maar het zal wel zijn die rasp achtige techniek voor dat je de noot aanslaat.

is trouwens erg cool.iederen zou dit moeten aanleeren het zet echt de noot aan.

Spieker
24 september 2001, 23:40
Als je naar deze link toe gaat daar word het helemaal uit gelegd.

http://www.braille.uwo.ca/ag/articles/harp-harmonics.html

ekkerman
2 november 2001, 09:17
taylor bedoeld zoals mark knopfler dat regelmatig toepast ??
gebruik dit zowiezo vaak is een mooie versiering van je spel en het leert je ook qua demping je gitaar een beetje te beheersen en in toom te houden.

taylor
2 november 2001, 11:42
ja dat bedoel ik.

Ditmar
2 november 2001, 12:25
ik heb het inmiddels geleerd (volgens m'n gitaarleraar ben ik qua techniek nu uitgeleerd :grin: ) , maar ik wou effe zeggen dat je dit niet met al te veel distortion moet proberen

sleep_to_saturate
5 november 2001, 16:34
Op 2001-09-23 22:01, schreef taylor:
ik ken die term niet maar het zal wel zijn die rasp achtige techniek voor dat je de noot aanslaat.

is trouwens erg cool.iederen zou dit moeten aanleeren het zet echt de noot aan.

O is dat het, dat kon ik al.. Ik helemaal moeite doen om m'n slagarm bove de vijftiende fret te laten rusten, en zo aanslaande de harmonics te laten klinken ipv de akkoorden. Wat ook wel cool klonk bij sommige akkoorden.