PDA

View Full Version : fuzz face doet raar + enclosure gezocht



Ché
31 december 2004, 16:08
hoi!

ik heb laatst een fuzz face gemaakt en altijd met ts9 ervoor gespeeld, maar nu sluitte ik die face net alleen aan (gitaar->fuzz->amp) en klinkt dat ding toch wel niet verschrikkelijk anders en slecht :-?

ik leg het even plastischer uit:
met de ts9 ervoor (UITGESCHAKELD!) klinkt de fuzz zoals hij zou moeten klinken: fuzzy, veel gain en een randje 'doffigheid'
alleen klinkt het volledig dof, zeer weinig gain en totaal geen fuzz, zelf met de 'fuzzknop' volledig open

is dit normaal? :( of zit er dan toch iets mis in het circuit?

Ander probleem:
met een energizer/duracell batterij klinkt het behoorlijk goed maar als ik er een 'goedkope' batterij in steek dan begint de face vanaf een bepaald 'fuzz' level te ratelen :-?

Niks dan problemen met die zelfbouw :D

2de vraag:
is er hier iemand die doosjes (enclosure) verkoopt, vorm maakt niet uit, zolang het maar stevig en voorgeboord is. ik dacht aan een mxr-type enclosure, lijkt mij het handigste...

thnx!

Ché
1 januari 2005, 18:47
niemand die dit probleem kent? :-?

Ok dan moet er toch iemand zijn die mij aan een enclosure kan helpen :D

thnx :)

Antal
1 januari 2005, 19:09
Ik denk dat je iets meer informatie moet geven om hier iets zinnigs over te kunnen zeggen eigenlijk.

Ché
1 januari 2005, 20:02
mmm idd, moeilijk uit te leggen :s

lijkt alsof de ts9 ervoor de fuzz boost, zelf als de ts9 uitstaat...

matto
1 januari 2005, 20:15
Zo maar een paar mogelijkheden die de "rare"verschijnselen van je fuzz kunnen veroorzaken.
Misschien is de impedantie van de ingang van de fuzz te laag of niet goed aangesloten, of is de eerste transistor die je tegenkomt in het circuit niet helemaal fris? :-?

birt
1 januari 2005, 22:06
gokje:

je fuzz is niet goed gebiased en als die ts9 opstaat of uitstaat (dan is er nog wel een buffer geloof ik) krijgt de fuzz een signaal binnen dat net sterk genoeg is.

zorg dat de spanning op de collector van Q2 in je fuzz 4,5v is (of check het tenminste om te weten of ik gelijk heb :P )

edit: dat kan dan mss zelfs dat batterijgedoe verklaren, die duurdere batterijen zullen net iets meer stroom leveren. ook dit is een pure gok :wink:

Robbert
1 januari 2005, 23:31
Zoek je een MXR Phase 90 behuizing..?

Ché
2 januari 2005, 12:08
Zoek je een MXR Phase 90 behuizing..?

iets in die stijl ja...heb je een pm gestuurd

cheers

Ché
2 januari 2005, 12:34
gokje:

je fuzz is niet goed gebiased en als die ts9 opstaat of uitstaat (dan is er nog wel een buffer geloof ik) krijgt de fuzz een signaal binnen dat net sterk genoeg is.

zorg dat de spanning op de collector van Q2 in je fuzz 4,5v is (of check het tenminste om te weten of ik gelijk heb :P )

edit: dat kan dan mss zelfs dat batterijgedoe verklaren, die duurdere batterijen zullen net iets meer stroom leveren. ook dit is een pure gok :wink:

spanning net gemeten (C Q2) en die stond op 4,8V, heb hem vorige week thans op 4,5V gezet :-? kan dat zijn dat die transistoren reageren op warmte, heb die indruk dat die spanning stijgt naarmate de chauffage ergens harder opstaat :D

kheb het nog niet kunnen testen of het nu wel behoorlijk werkt, zal voor deze avond zijn, wordt vervolgd dus ....

thnx

Ché
2 januari 2005, 12:34
gokje:

je fuzz is niet goed gebiased en als die ts9 opstaat of uitstaat (dan is er nog wel een buffer geloof ik) krijgt de fuzz een signaal binnen dat net sterk genoeg is.

zorg dat de spanning op de collector van Q2 in je fuzz 4,5v is (of check het tenminste om te weten of ik gelijk heb :P )

edit: dat kan dan mss zelfs dat batterijgedoe verklaren, die duurdere batterijen zullen net iets meer stroom leveren. ook dit is een pure gok :wink:

spanning net gemeten (C Q2) en die stond op 4,8V, heb hem vorige week thans op 4,5V gezet :-? kan dat zijn dat die transistoren reageren op warmte? heb die indruk dat die spanning stijgt naarmate de chauffage ergens harder opstaat :D

kheb het nog niet kunnen testen of het nu wel behoorlijk werkt, zal voor deze avond zijn, wordt vervolgd dus ....

thnx

H.Manback
2 januari 2005, 13:06
4,8 of 4,5 is niet een verschil wat nou zo noemenswaardig is, volgens mij dus geen probleem. De 4,5 volt is echt een richtlijn, je hoeft echt niet een dure multimeter er bij te pakken en m precies op 4,5000 V te zetten :wink:

Wat het dan wel zal zijn... het lijkt sterk op een probleem wat ik heb gehad, en dat lag in de aarding. Mijn fuzz deed eerst ook niks behalve op zeer sterke input. Het probleem was ik uiteindelijk achter gekomen was dat niet alle punten juist geaard waren. Controleer of je wel alles hebt geaard wat geaard moet worden, en dat dit allemaal op de + pool uitkomt. Dus de jacks, aardingspunten van het schema, en controleer of de aarde ook verbonden is met de + van de batterij. Dit is er van uitgaande dat je dus de positive ground PNP versie hebt, en niet de negative ground PNP.

birt
2 januari 2005, 18:47
gokje:

je fuzz is niet goed gebiased en als die ts9 opstaat of uitstaat (dan is er nog wel een buffer geloof ik) krijgt de fuzz een signaal binnen dat net sterk genoeg is.

zorg dat de spanning op de collector van Q2 in je fuzz 4,5v is (of check het tenminste om te weten of ik gelijk heb :P )

edit: dat kan dan mss zelfs dat batterijgedoe verklaren, die duurdere batterijen zullen net iets meer stroom leveren. ook dit is een pure gok :wink:

spanning net gemeten (C Q2) en die stond op 4,8V, heb hem vorige week thans op 4,5V gezet :-? kan dat zijn dat die transistoren reageren op warmte? heb die indruk dat die spanning stijgt naarmate de chauffage ergens harder opstaat :D

kheb het nog niet kunnen testen of het nu wel behoorlijk werkt, zal voor deze avond zijn, wordt vervolgd dus ....

thnx


ok; carry on :wink:


en ja die transistoren (als het ge zijn tenminste) reageren op warmte