PDA

View Full Version : opgepast, Fraude met les Paul



marc_o
31 december 2004, 15:26
http://muziek.2dehands.nl/markt/muz_instr/gitaren-electrisch/7504855_Gibson_Les_Paul_Standard_This_is_NOT_one_o f_those_cheapies_This_is_the_rea.html?start=45


Sad but True, er stond ook al een waarschuwing van iemand die e.e.a. had nagetrokken.

NeeraDJ
31 december 2004, 15:38
Ik vertrouw zowiezo geen engelse verkopers op muziek.2dehands.nl meer, volgens mij zijn het allemaal echt scams :-?

SiNiSTRaL
31 december 2004, 15:45
So weather you are collecting or a musician looking for that perfect axe, this is a MUST HAVE.

engels kan ie ook niet :D

Negative K3 fan
31 december 2004, 15:46
vanwaar de fraude?

pol
31 december 2004, 17:38
ja, een gitaar ge je toch testen voor je em koopt, ik zou een gitaar toch nooit per verzending kopen.
Wat is hier mis aan dan ?

pol
31 december 2004, 17:41
voor die prijs wil ik ze zelfs in engeland gaan halen. :-D

Monty
1 januari 2005, 00:57
Inderdaad niet vertrouwen deze ad. Ik had ooit ook op een Les Paul flametop gereageerd die toen voor 900 op 2ehands.nl stond. Ik kreeg meteen een reply met informatie waar ik geld heen moest storten. En als ik dat zou doen zou ik dit en dat en dit erbij krijgen en hoefde ik geen shipping costs te betalen. Zal kijken of ik de mail nog heb. Die advertentie was ook in het Engels met een ander (gejat) fotootje.

Monty
1 januari 2005, 01:03
Khep 'm gevonden, dit was de inhoud (let op de onpersoonlijkheid):

Dear Customer,
First of all thank you for reply.
The unit is brand new in a seld factory box,never used before and it will came whit 1 years international warranty and all original documents and accessories.We offer shipping insured 100%.The price include shipping ,warranty,insurance and all the fees ,so you don;t have to pay anything extra to receive the unit.We also have a 30 days money back garranty in case you are not satisfayed whit the unit.
TERMS AND CONDITIONS:
We accept payment made via wire transferes services only (Western Union service,please go to www.westernunion.com for more details or Money Gram , www.moneygram.com for more details).
Shipping is made using UNITED POSTAL/PARCEL SERVICE(UPS) SERVICE the same day after the payment is done.
Shipping will take usually - 24/48 hours
We will provide you the POD first(prof of delivery) if you will place an order.
We will make the reservation at UPS for you first,we will pay for all taxes and we will send you a copy of the shipping to you and the UPS tr#.
After that we will wait for the payment.
We offer you free shipping and shipping inssured for a safely delivery to you,no fee.
If you agree with our terms please send us the shipping details so we can proced with the order.
Please read careful the terms and conditions because once you agree and we have payd for all fees to UPS you can not cancel the order because we will have to sue you(it happened before).
First name: Kristin
Last name: Derik
Address: 50 Sixth Ave. , Queens Park
City: London
Zip/Code: W10 6HD
Country: United Kingdom
Conatact Person: Kristin Derik
First Manager: Giovanni Andrea
All you have to do is go to any Western Union
Office in your area and make the transfer to this name and address:
First name: Kristin
Last name: Derik
Address: 50 Sixth Ave. , Queens Park
City: London
Zip/Code: W10 6HD
Country: United Kingdom
After the transfer is done(it will take just 5 minutes) we will wait for all the transfer data(sender of funds full name and address+ the 10 digits code)so we can verify and procede with the shipping.We agree to shipp the same day after we will receive the funds so you will have the unit in possesion within 48 hours.We offer shipping insured 100% so there can be no problems.We also have a 30 days money back garranty in case you are not satisfayed with the unit.In orde to compleate the deal we will need your full name and address+tel# were you want the unit to be shippted at so we can procede with the reservation.
Please advice.
Kind Regards

NeeraDJ
1 januari 2005, 01:19
Lijkt een beetje op de mijne vind je ook niet?:

OK Neeradj, i'm agree with the price.I will sell you the Framus Cobra for 600 GBP including shipping+insurance costs but like i told you before you must cover the money order fees(they are approx. 40GBP) .I'm sorry but i don't have a bank account.
Here's what you have to do if you want to make the deal with me:
You must go to an Western Union office to make the payment on my name and address, after you made the payment people from western union will give you a MTCN# (Money Transfer Control Number), you must mail me this number and if everything it's fine i will go right away to UPS service to make the delivery on your name and address.After that i will send you immediately the tracking number and the scanned paper from UPS service in your e-mail to see that the amp is in your way.You'll receive the amp in 2 Days Air Express.
Here's my full name and address for western union :
Name:Brian Springer
Address:17 THE GROVE CENTRE
City:WITHAM
State:ESSEX
Country:UNITED KINGDOM
Zip:CM82YT



Thanks for your time and i am looking forward to hear from you soon to close this deal.

Regards,
Brian

Daarna boodt hij me dit aan:

Hello Neeradj,

I understand you ! So,like i told you before,for the payment i accept wire transfer.However, i'm willing to offer you a proposal: i will send you first the amp and the tracking # from UPS service but you must send me the money via western union in the same day.

Let me know ASAP and we have a deal.

I appreciate your patience and sincerely apologize for being worried.

Brian

Klonk too good to be true of niet? Nouja een vriend wilde er voor mij heenrijden om de amp zelf naar mij te versturen, en toen ik hem dat mailde reageerde hij helemaal niet meer, hahaha

NeeraDJ
1 januari 2005, 01:25
Nog een leuke:

All you need to do to buy is send me your name and address so i can go to UPS. I will pay for the shipping cost.
I will reply with the prof of delivery and the payment details. You will use Western Union to wire the money. As soon as the money are wired, you will reply with the MTCN number so I can check the transfer.
if you have any questions please reply.
Thanks!

Die had ik dus van muziek.2dehands.nl, die van m'n vorige post was een eBay seller zonder feedback, waarbij zijn advertentie op mysterieuze wijze niet meer terug gevonden kan worden. Hij beweerde dat er een andere koper was die per credit card wilde betalen wat hij niet accepteerde, maar ik heb een flauw vermoeden dat eBay hem gedelete heeft om één of andere reden. Wel raar, ze willen allemaal Western Union, zullen allemaal de shipping for je betalen, en ze shippen allemaal met UPS (één van de meest bekende internationale koerriersservices). De grote vraagteken luidt dus wie zit(ten) achter al deze scams?

bobby
1 januari 2005, 03:07
Mischien via zijn e-mail een IP adres achterhalen?.. moet gewoon te doen zijn, dan kun je mischien achterhalen wie het echt is, waar hij woont, en internet activiteiten...

alhambra
1 januari 2005, 15:17
Hmmm had pas ook al zoiets met een "engelsman".

Was een godin lgx v00r 350 euro ofzo, uiteraard wel ff gemaild.

Had die goede man het volgende voorstel:

>Ik stuur geld naar ups, ups geeft hem bericht.
>Hij stuurt de gitaar naar mij, ik kan hem 2/3 dagen testen.
>ik stuur ups een bericht dat alles okee is.
>Ups maakt het gedl naar hem over.

Klonk best goed en aanemelijk, alleen bleek bij navraag bij ups dat het eerste deel van zijn verhaal klopt. Echter zodra hj het pakket verstuurt krijgt hij automatisch het geld, dus dan weet ik wel dat er gaan godin lgx in de doos zit :oops:

Jeee
1 januari 2005, 16:20
Heb net ook ziets meegemaakt, maar dan bij de verkoop van m'n tele:

Iemand uit de UK mailt me in verschrikkelijk steenkolen-Engels om te zeggen dat hij werkt bij een groot consulting bureau en dat hij een gitaar wil kopen voor één van zijn goede klanten. :roll:

Omdat ik nog altijd zelf kan beslissen wanneer ik m'n gitaar verstuur, besloot ik 'm effe aan het lijntje te houden. Blijkt dat hij "zijn klant" aan mij wil laten betalen met een bankwissel, een zeer betrouwbare betalingsmethode natuurlijk.

Naar verluidt kan je een met ongedekte bankwissel wel even je geld afhalen, maar wordt het daarna door de bank terug van je rekening gehaald. Dus je hebt je geld, stuurt de gitaar op, en daarna merkt de bank dat de bankwissel ongedekt is en haalt het bedrag van je rekening.

Ik heb dan een mail teruggestuurd dat ik in het verleden slechte ervaringen had met mensen uit the UK. Stel je voor, die lui sturen je een ongedekte bankwissel ... tsss ... de brutaliteit. :D En dat hij dan zelf maar die bankwissel van "z'n klant" moest gaan innen en me het geld doorsturen via Western Union, en dan zou ik de gitaar opsturen.


Vreemd, kreeg ik ineens geen reactie meer. :D

marc_o
1 januari 2005, 22:41
vanwaar de fraude?

Om te beginnen al de prijs. Als je als Engelsman al slim genoeg bent om in Nederland een site als 2dehands te vinden en er te posten en geen idee hebt van wat je verkoopt, voor dat geld, dan moet je het niet vertrouwen NegK3, dat snap je toch zeker ook wel? Tigerstripe Les pauls gaan doorgaans niet van de hand voor 700 eurootjes.

Joop M
2 januari 2005, 14:11
Als je er eventueel wel intrapt ( reken dat het er toch wel veel zijn)
Dan is het verstandig om dit te raporteren .
Mijn ervaring is dat b.v E-bay er verdomt weinig mee doet .
Hier een adres van mensen die er opzeker iets mee doen,
http://www.ifccfbi.gov/index.asp
Alleen garantie heb je nooit
Hier nog een leuke link, http://internetoplichting.nl/cgi-bin/yabb/YaBB.cgi
En altijd aangifte doen van oplichting, maar of onze politie er veel mee doet
is ook nog de vraag.
Grz Joop

Joop M
2 januari 2005, 14:12
Als je er eventueel wel intrapt ( reken dat het er toch wel veel zijn)
Dan is het verstandig om dit te raporteren .
Mijn ervaring is dat b.v E-bay er verdomt weinig mee doet .
Hier een adres van mensen die er opzeker iets mee doen,
http://www.ifccfbi.gov/index.asp
Alleen garantie heb je nooit
Hier nog een leuke link, http://internetoplichting.nl/cgi-bin/yabb/YaBB.cgi
En altijd aangifte doen van oplichting, maar of onze politie er veel mee doet
is ook nog de vraag.
Grz Joop