PDA

View Full Version : SLayer - Angel Of Death >> Snelle palm mute



Reel Big Fish
31 december 2004, 14:08
Kippen zijn cool

Reel Big Fish
31 december 2004, 14:09
Hallo,

alvast de beste wensen allemaal! Ik heb een probleem met het spelen van Slayer - Angel Of Death, die palm mute op het begin is zo verschrikkelijk snel, iig, vind ik.... :-(

Heeft er iemand tips om dit wat sneller te leren, ik heb het namelijk al een half uur geprobeerd maar als ik het probeer klinkt het gewoon niet zoals het hoort en het lukt dus niet.... :roll:

Greets!!

ae
31 december 2004, 16:12
Ik heb hetzelfde probleem met dat nummer. Ik denk dat je het beste kunt beginnen op een lager tempo en dan langzaam kan opbouwen. Je kunt ook andere nummers proberen die heel snel palm muten maar dan iets langzamer, zoals whiplash van metallica (160bpm), fight fire..(180geloof ik) enz totdat je ongeveer rond 220 bpm zit. Dan hoef je niet telkens een riff te spelen die niet zo lekker klinkt omdat hij niet op de oorspronkelijke snelheid is :wink: Tenminste zo doe ik het....

oja je moet je arm helemaal ontspannen en alles uit je pols halen!

Davidian
31 december 2004, 17:50
ik speel hem gewoon open met alternative picking zo klinkt het live ook

Reel Big Fish
31 december 2004, 20:20
ik speel hem gewoon open met alternative picking zo klinkt het live ook

Alternative picking?? Leg uit?? :oops:

Davidian
31 december 2004, 21:24
ik speel hem gewoon open met alternative picking zo klinkt het live ook

Alternative picking?? Leg uit?? :oops:

up en down strokes,met je plectrum dus eerst naar beneden en dan weer omhoog en dat dan snel todat je rsi verschijnselen begint te krijgen :razz:

Reel Big Fish
31 december 2004, 22:46
Ah ok, ik snap het,

het probleem bij mij is als ik dat doe dat ik af en toe blijf 'hangen' met mn plectrum (0.60 mm)... zou een dikker plectrum helpen hierbij of is het een kwestie van 'kracht' ontwikkelen??

Greets en alvast een gelukkig 2005!! 8-)

Davidian
1 januari 2005, 11:44
ik doe het altijd met de dunst mogelijke plectrum en ik heb soms ook nog wel moeite op de bass snaren hoor messchien moet je het gewoon oefenen op de
hoge e snaar en dan steeds hoger :)

SiNiSTRaL
1 januari 2005, 12:33
zo snel is dat nr toch ook weer niet?
heb er nooit moeite mee gehad iig....ik merk alleen wel dat ik na een jaar alleen maar oudere muziek spelen minder snelheid heb, voorheen kon ik master of puppets met wat opwarming helemaal downstroken, dus daar ga ik ook weer ff aan werken...
tip is wel: neem een dik plectrum (ik gebruik 2 mm) dunne plectrums buigen mee als je de snaar aanslaat en gaan ze flubberen of hoe dat heet, dus dat kost je snelheid, gewoon een dik plectrum...en idd niet vanuit te elleboog gaan staan raggen maar vanuit je pols...

Reel Big Fish
1 januari 2005, 13:24
Aha oké, bedankt voor de tips en een fijn 2005! :wink:

Soulflyhigh
1 januari 2005, 14:45
je bedoeld die begin triplet riff toch? ik speel hem gewoon naar beneden boven beneden en volgende setje van 3 gaat prima.

fuck laat maar ik had reign in blood in m'n hoofd :lol:

ae
1 januari 2005, 15:39
Niet snel :o Ik vind 16en op 220 bpm (of zoeiets) toch best snel :( Ik hou het iig niet lang vol...........

Azrael
1 januari 2005, 15:45
Niet snel :o Ik vind 16en op 220 bpm (of zoeiets) toch best snel :( Ik hou het iig niet lang vol...........

LOL , ik gok dat het op dat tempo geen 16-en zijn. :wink:

Mauser
1 januari 2005, 19:22
Ah ok, ik snap het,

het probleem bij mij is als ik dat doe dat ik af en toe blijf 'hangen' met mn plectrum (0.60 mm)... zou een dikker plectrum helpen hierbij of is het een kwestie van 'kracht' ontwikkelen??

Greets en alvast een gelukkig 2005!! 8-)

Ik had eerst datzelfde probleem, dat m'n plectrum bleef haken aan m'n snaren. N dikker plectrum zou handig zijn (zelf gebruik ik nu 1.14) Maar het beste is gewoon een lekker puntig plectrum, en met een zo klein mogelijk puntje de snaar aanslaan.

Ps. Ik heb ook vet veel moeten oefenen om zo snel gedempt te spelen :P