PDA

View Full Version : Pedaal voor feedback



prs
31 december 2004, 13:29
piep

prs
31 december 2004, 13:29
Bestaat er een pedaal waardoor je op ieder gewenst moment feedback kan krijgen, en waarbij je ook de mate van feedback kan instellen (veel/weinig e.d.)

Quink
31 december 2004, 13:42
Er is (was?) een Boss pedaal, ik geloof Boss DF-2 of zo. Distortion /feedbacker. Hiermee kan je op ieder gewenst moment feedback krijgen. Heb er zelf nooit op gespeeld, dus kan je weinig er verder over vertellen.

Er is zo'n Boss site waarvan de naam mij even ontschiet waar alle Boss pedalen op staan, hier staat de DF-2 ongetwijfeld ook bij.

Robbert
31 december 2004, 13:47
bossarea.com

Lucky
31 december 2004, 13:56
archtops rule !!!!!!!!!

Diedo
31 december 2004, 13:57
of de mt2... doet ook wonderen :)

nee zonder dollen, volgens mij heette dat pedaal idd DF2. maar ik heb werkelijk geen idee hoe hij klinkt...

schizo910
31 december 2004, 14:11
http://www.bossarea.com/loadpage.asp?file=boxes/df2.xml

Mike McCready
31 december 2004, 14:19
bossarea.com

Wel mooi die 2 standen van de switch (kort tikje is pedaal activeren, pedaal ingedrukt houden is feedback activeren tot voet van het pedaal afgaat)...

Jeee
31 december 2004, 14:32
Naar verluidt gebruikt de DF-2 hetzelfde distortion circuit als de DS-1?

Rewind
31 december 2004, 14:50
kan je niet beter je geluid wat boosten en dat dan dimmen met een volumepedaal, als je feedback wil, gooi je je volume pedaal open. Kinkt volgens mij een heel stuk natuurlijker, en wordt aan het eind ook niet zo afgekapt

birt
31 december 2004, 15:05
er zijn heel veel manieren om feedback te krijgen (en te controleren) hoor. Fuzz kan helpen. combinaties van je pedalen, tikje achteraan tegen de nek ter hoogte van de 2de fret...

BartL
31 december 2004, 15:14
Precies...zonder pedaal is het veel echter :razz:

birt
31 december 2004, 15:39
Precies...zonder pedaal is het veel echter :razz:

een feedbackloopertje is anders wel een leuk pedaal

Malochia
31 december 2004, 20:08
http://www.bossarea.com/loadpage.asp?file=boxes/df2.xml

"The feedbacked note will stop immediately when you release the pedal. There is unfortunately not way to get a smooth ending."

Zou dat niet kunnen met een delay-pedaal erachter?

(pff, feedback + delay :P )

Bl44t44p
31 december 2004, 20:38
Even een stomme vraag :D, wat is feedback eigenlijk? Ofja, hoe klinkt het ;)

CUSTOMSTRAT
31 december 2004, 22:40
feedback is dat piepen als je met distortion speelt en je raakt je gitaar niet aan.... dan hoor je pieeeeeeeeeeeeep

en met de BOSS GT-5 heb je optie feedback.

als je niet speelt dan krijg je automatisch feedback...

PS: kunt m ook uitzetten!!! :wink:

GuitarMaster
1 januari 2005, 14:38
Een Compressor kan ook wonderen doen als je op zoek bent naar feedback.

yanto
2 januari 2005, 12:39
feedback klinkt als piiiieeeeeeppp!!!!!! :-D
Je elementen van je gitaar pakken het geluid uit je speakers op en versterken dit opnieuw. dit heet feedback luister maar eens naar Hendrix.

Meestal helpt het boosten van je geluid, dus gewoon een overdrive pedaal of iets dergelijks voor je overstuurde versterker. Je krijgt dan al feedback bij lage volumes heerlijk en makkelijk te controleren vind ik.

yanto
2 januari 2005, 12:40
feedback klinkt als piiiieeeeeeppp!!!!!! :-D
Je elementen van je gitaar pakken het geluid uit je speakers op en versterken dit opnieuw. dit heet feedback luister maar eens naar Hendrix.

Meestal helpt het boosten van je geluid, dus gewoon een overdrive pedaal of iets dergelijks voor je overstuurde versterker. Je krijgt dan al feedback bij lage volumes heerlijk en makkelijk te controleren vind ik.

ar250artist
3 januari 2005, 11:01
Ik heb dus die DF-2 en hij doet inderdaad wat jullie al eerder schreven. Het is meer een leuk geintje; als je een heavy nummer speelt is wel aardig om het laatste akkoord te laten doordreunen en gillen met het pedaal. Je schijnt er nog wel wat andere dingetjes mee uit te kunnen halen, maar daarvoor moet je maar even op Harmony Central kijken. De distortion (waarvoor ik hem eigenlijk gebruik) vind ik wel aardig, in ieder geval bruikbaar. De bediening is inderdaad simpel en doeltreffend: kort aantikken is distortion aan/uit en ingedrukt houden schakelt de feedback in. Let op, als je het pedaal los laat is de feedback meteen weg.

prs
3 januari 2005, 11:32
Bedankt voor de reacties.
Je ou met dat pedaal naturlijk wel geleidelijk het volume op de gitaar kunnen dichtdraaien dan zou het niet zo'n afgekapt einde worden....of zie ik dat verkeerd?

Lucky
3 januari 2005, 12:34
Zvex Fuzzfactory !!!