PDA

View Full Version : Beginnende metallica fan



Mac
31 december 2004, 12:24
Ik ben een beginnende gitaar speler. Liefst zo ik alles van metallica willen leren spelen. Nou mocht ik van mijn leraar z'n Boss dc-3 lenen. Dat is effe een top geluidje !! Maar nu blijkt dat die pedaal tot '93 gemaakt is. Op marktplaats staat hij niet te koop. Welk pedaal heeft nu die sound?

schwalbe
31 december 2004, 12:51
De DC-3 is een soort chorus-effect, toch?
Daarvan zijn er nogal wat op de markt.... geen daarvan zal precies als de DC-3 klinken, maar het komt wel in de buurt.

Robbert
31 december 2004, 13:02
De Boss DC-3 is in Nederland niet bepaald een zeldzaamheid.. staan regelmatig op Marktplaats.

Maar iedergeval, de DC-3 is een vrij aparte chorus, een beetje een 80's digital.. vrij mild, lijkt nog het meeste op de CE-5.

Dastard
2 januari 2005, 14:02
Hier in a'dam bij gitaarwinkel de Plug staat nog een DC-3.
Hij staat er al een paar jaar, komt nl. omdat ik hem zelf ooit besteld had, bij hun, 1 week getest had, en hem qua geluid niet fijn vond, ik wilde nl. een DC-2, was toen, 5 jaar terug, ongeveer 200 gulden, geen idee wat ze voor die DC-3 vragen.

Robbert
2 januari 2005, 15:34
Op het doosje van mijn DC-3 staat een adviesprijs van 500 gulden, onze prijs 299... :o :D

Mark S
2 januari 2005, 15:57
Ik heb ook een DC-3 gehad, idd een milde chorus maar een kampioen in het creëren van een kamerbreed tapijt en vooral stereo heel speciaal!

Ik heb 'm ergens eind jaren '80 gekocht, was toendertijd 1 van de duurste effectpedalen en volgens mij betaalde ik rond de fl 350/400,- voor een nieuwe.

Mac
25 januari 2005, 13:16
Bedankt voor de reacties. Heb er een op de kop kunnen tikken voor niet al te gek veel.

phx
26 januari 2005, 10:47
Ik ben een beginnende gitaar speler. Liefst zo ik alles van metallica willen leren spelen. Nou mocht ik van mijn leraar z'n Boss dc-3 lenen. Dat is effe een top geluidje !! Maar nu blijkt dat die pedaal tot '93 gemaakt is. Op marktplaats staat hij niet te koop. Welk pedaal heeft nu die sound?

... toch wel het oude metallica heh :)

Grave Fillé
29 januari 2005, 19:56
Chorus is vet. Alleen moet een metallica fan niet eerder zoeken naar een super scheur geluid?