PDA

View Full Version : Jcm (ja sorry!)



EpiCenturiesAWAy
30 december 2004, 22:50
Hallo ik ben hier nieuw :lol:

Ik ben eigelijk op zoek naar een marshall JCM HEAD
maximum 500 euro :-? is wel krap maar als iemand ééntje weet staan
HELP ME!

Rewind
30 december 2004, 22:51
gitaarmarkt?
marktplaats?
speurders.nl?
ebay?

Mitch
30 december 2004, 23:19
Ja precies. Sorry hoor, maar het forum wordt echt overspoeld door nieuwkomers met "te koop, gezocht...." beetje irritant, daar is het foruk niet voor.
Bovenaan de pagina staat een link naar Gitaarmarkt. Hoe dan ook, marktplaats blijft toch de grootste aanbieder.
Verder zou ik zeggen: spaar nog even door :)

EpiCenturiesAWAy
30 december 2004, 23:40
Ja sorry kwist echt niet wat te doen!

AART
31 december 2004, 00:08
een jcm 900 kan je wel vnden voor 500 als je goed zoekt, en als het je eerste buizenhead is is een dual reverb ook al heel wat.
misschien vind je ook nog wel een SL-X, deze zijn beter dan de dual reverbs.

andy
31 december 2004, 00:39
Ja sorry kwist echt niet wat te doen!

Niet op die azijnzeikers letten joh. :-D
JCM 900 SL-X is zeker te vinden voor 500 pleuro. En ik ben regelmatig op allerlei sites ook JCM 800 bakken, zelfs voor minder, tegen gekomen.
FF intikken op google en je komt ook aardig wat spul en ideeen omtrent prijzen tegen.

En nog wat voor de anderen die meteen negatief reageren: Reageer gewoon niet als je vindt dat een vraag al duizend keer is gesteld. Er zijn er altijd wel een paar die wel de moeite willen nemen. Dit is toch een fokking gitaarforum, waar we elkaar een beetje willen helpen??

Michael AE
31 december 2004, 01:09
Ja sorry kwist echt niet wat te doen!

Niet op die azijnzeikers letten joh. :-D
JCM 900 SL-X is zeker te vinden voor 500 pleuro. En ik ben regelmatig op allerlei sites ook JCM 800 bakken, zelfs voor minder, tegen gekomen.
FF intikken op google en je komt ook aardig wat spul en ideeen omtrent prijzen tegen.

En nog wat voor de anderen die meteen negatief reageren: Reageer gewoon niet als je vindt dat een vraag al duizend keer is gesteld. Er zijn er altijd wel een paar die wel de moeite willen nemen. Dit is toch een fokking gitaarforum, waar we elkaar een beetje willen helpen??
+1

Dat gezever moest maar eens over zijn. Stelletje wijsneuzen. Alsof jullie nooit een (stomme) vraag hebben gesteld. :razz:

Rewind
31 december 2004, 01:14
Jullie hebben gelijk, sorry :oops:
en dat terwijl ik hier zelf eigenlijk ook nog niet zo heel lang zit.

@topicstarter ook mijn excuses

maar toch vind ik dat mensen toch wel even iets meer mogen nadenken voordat ze een topic openen, eerst de search gebruiken enzo. Toch ook een beetje jezelf erop behoeden dat je niet meteen voor lul wordt gezet. Ik heb ook geprobeerd m'n eerste posts zo nuttig mogelijk te houden, eigenlijk bijna al m'n posts.
Het is alleen jammer dat mensen zich hier aan melden en meteen een topic openen en dus niet eerst lezen dat anderen zo afgebrand zijn.

andy
31 december 2004, 01:34
@ Rewind: Je gaf iig meteen 4 goede links. :-D

@ Michael: He Halloo. Weet je trouwens dat je trucje met de tube screamer en de JCM 800 op de meeting , de wereld over gaat. ( de ideale combi) Hahahaha. Nu moeten ze er nog ff achter komen dat het ook in de vingertjes zit. :wink:

O ja, mijn eerste vraag hier op het forum was: Wat is een redelijk bedrag voor een Marshall JCM 900 SL-X half stack, ghehehehe. Stel motherfokkers. De adviezen waren veel te hoog, 800 tot.... Er is niet meer dan 600 voor betaald. :wink:

BartL
31 december 2004, 02:24
Hallo ik ben hier nieuw :lol:

Ik ben eigelijk op zoek naar een marshall JCM HEAD
maximum 500 euro :-? is wel krap maar als iemand ééntje weet staan
HELP ME!
Als je nou DIT had geschreven;

Hallo ik ben hier nieuw :lol:

Ik ben eigelijk op zoek naar een marshall JCM HEAD
maximum 500 euro :-? is dit haalbaar en wat voor type moet ik zoeken?
HELP ME!

was er vast niets aan de hand geweest :)

Ik kan je trouwens niet echt verder helpen. Ik denk wel dat je OFWEL heel goed moet zoeken voor een SL-X, OFWEL toch beter kan doorsparen voor een JCM800.

pol
31 december 2004, 09:01
kijk es op gitaarmarkt zou ik zeggen, ik heb een vermoeden dat er een jcm800 te koop staat ;)
het is een 50 watt 2204, 1 kanaals.

EpiCenturiesAWAy
31 december 2004, 09:04
JA ik zag het :wink: is da 'n goeie ?
Want ik heb misschien wel clean nodig dus 1 kanaal kan onhandig zijn hé ?

pol
31 december 2004, 09:12
ik vind de 2 kanaals versies een pak minder klinken.
als je clean wil, ga dan voor een jcm2000 ofzo.

Die 1 kanaals 800 reageert wel prima op de volumeknop van de gitaar.

EpiCenturiesAWAy
31 december 2004, 09:15
Dat zou dus niet echt een probleem zijn ?
ALvast bedankt voor al de replies :wink:

pol
31 december 2004, 09:22
als je van een ietwat vervormde clean naar een vette crunch wil gaat dit prima met de volumeknop van de gitaar. Om nu van clean naar een metaldistorsion te gaan zal niet lukken. (misschien wel met een boost-pedaaltje)

EpiCenturiesAWAy
31 december 2004, 09:23
Ok perfect :-D

andy
31 december 2004, 10:19
JA ik zag het :wink: is da 'n goeie ?
Want ik heb misschien wel clean nodig dus 1 kanaal kan onhandig zijn hé ?

Ik heb een 50 watts 1 kanaals JCM 800. Lekkere amp, maar met weinig gain. Maar het werkt ook goed met een leuk scheurbakje ervoor.
Ik heb die 2204 ergens voor 350 euro zien staan. Dan heb je nog geld over voor een leuk effecten bakje.

pol
31 december 2004, 10:24
wow, 350 is wel heel weinig he. Waar heb je die zien staan ?

andy
31 december 2004, 10:25
Tweede hands in Duitsland.

EpiCenturiesAWAy
31 december 2004, 10:27
JA die van 350 is misschien wel wat :wink:
Van waar is die ?
Ja hij moet nog wel vrij goed kunnen scheuren :lol:

andy
31 december 2004, 10:29
Fuck ik kan door dat tering forum niet editten..... :evil:

Maar wat ik nog wilde zeggen. Vorig jaar liep ik gewoon in de winkel hier in Groningen tegen een JMP aan voor 350 euro.
Even zoeken en wat geduld hebben. :wink:

andy
31 december 2004, 10:30
JA die van 350 is misschien wel wat :wink:
Van waar is die ?
Ja hij moet nog wel vrij goed kunnen scheuren :lol:

Die 2204 scheurt niet echt nee. Daarom zeg ik: Bakje. :wink:

pol
31 december 2004, 10:38
hangt ervan wat je onder scheuren verstaat. Voor rock en punk toestanden heeft die jcm800 genoeg distorsion.

Een deathmetal distorsion zul je der niet uitkrijgen nee. Maar daar koop je ook geen marshall voor. laatst heb ik nog een prima pedaal getest om em te wat te boosten. Een rath amp solo switch was dat.
Een boss sd-1 kan ook mooi zijn, maar die is wel totaal niet transparant, die maakt alles wel wat strakker en geeft wat meer compressie.


En die 350 , dat was toch zeker geen 2204 die op ebay stond waarvan de veiling nog niet was afgelopen zeker ?

Soul Grinder
31 december 2004, 10:43
hangt ervan wat je onder scheuren verstaat. Voor rock en punk toestanden heeft die jcm800 genoeg distorsion.

DistorTion...

pol
31 december 2004, 10:44
beroepsmisvorming ?

andy
31 december 2004, 10:45
Nee, was gewoon een winkel.
Maar anyway, ik heb dat ding van mij vlak voor de invoering van de euro voor 600 gulden gekocht.

Maar voor rock heb je idd voldoende scheur, maar als je wat meer wilt, ontkom je niet aan een vervormer.

EpiCenturiesAWAy
31 december 2004, 10:48
Ja metal moet ik echt niet hebben :)
Gewoon rock beetje screamo enzo :)
Maar ik heb precies erges gehoord dat een JCM 800
perfect samengaat met een ibanez tubescreamer ?

pol
31 december 2004, 10:53
een vervormer hoeft nog niet, gewoon een cleane boost. (rath amp solo switch, nobels pedaaltje , etc...)
De boss sd-1 is ook mooi derop, maar neemt wel wat bas weg. Zack wylde gebruikte die vroeger ook, en dat hoor je wel, pinch harmonics gaan heel gemakkelijk als je dit pedaal dervoor hangt

Marshall guvnor heb ik ook nog gehad, maar die vond ik niet zo geweldig als booster.
De Boss blues driver had al teveel disortion om em als boost te gebruiken vond ik.

birt
31 december 2004, 11:18
laat je niet zo snel afschrikken door mensen die zeggen dat 2-kanaals jcm-800's niet zo goed klinken.
ik vind ze persoonlijk zelf wel goed (ik heb wel een 1-kanaals :p )
ik zou zeggen, luister er eens naar. Als het geluid je aanstaat ben je goedkoper af

EpiCenturiesAWAy
5 januari 2005, 11:55
Is die 2-kanaals dan goedkoper ?
Maar een goedkope head met wat goede pedaaltjes werkt dat ook niet ?

Mark S
5 januari 2005, 12:42
ga er maar van uit dat je voor een goede 800 minimaal €500 betaald, de bakken met 17.000.000 speeluren van een alles-op-10-gitarist (incl. ingebrande peuken, bierkringen en Jack Daniels residu 8-) ) zullen voor minder gaan maar dan is goedkoop bijna altijd toch duurkoop. Ik zou als ik jou was even doorsparen want we hebben het hier toch niet over duizenden euro's?

btw,

Ik heb mijn in zeer goede staat verkerende (ook de buizen) 2204 voor €600 aangeschaft incl. flightcase

Mark S
5 januari 2005, 12:42
ga er maar van uit dat je voor een goede 800 minimaal €500 betaald, de bakken met 17.000.000 speeluren van een alles-op-10-gitarist (incl. ingebrande peuken, bierkringen en Jack Daniels residu) zullen voor minder gaan maar dan is goedkoop bijna altijd toch duurkoop. Ik zou als ik jou was even doorsparen want we hebben het hier toch niet over duizenden euro's?

btw,

Ik heb mijn in zeer goede staat verkerende (ook de buizen) 2204 voor €600 aangeschaft incl. flightcase

Antal
5 januari 2005, 15:08
Is die 2-kanaals dan goedkoper ?
Maar een goedkope head met wat goede pedaaltjes werkt dat ook niet ?

Ja, ik weet dat het onlogisch klinkt, maar het is niet zo dat een 2 kanaals duurder moet zijn dan een 1 kanaals. Zeker bij marshalls niet.

EpiCenturiesAWAy
5 januari 2005, 15:41
Dus een JCM 800 is het echt wel waard om voor te sparen i.p.v goedkope dingen met goede pedalen ?

pol
5 januari 2005, 15:49
ga er maar van uit dat je voor een goede 800 minimaal €500 betaald, de bakken met 17.000.000 speeluren van een alles-op-10-gitarist (incl. ingebrande peuken, bierkringen en Jack Daniels residu) zullen voor minder gaan maar dan is goedkoop bijna altijd toch duurkoop. Ik zou als ik jou was even doorsparen want we hebben het hier toch niet over duizenden euro's?

btw,

Ik heb mijn in zeer goede staat verkerende (ook de buizen) 2204 voor €600 aangeschaft incl. flightcase

ik heb de mijne 400 betaalt, cosmetisch is die wel niet in zo een goeie staat, de tolex is vuil en gescheurd, en de plastic hoekjes ontbreken, maar technisch was die in orde, op wat vuile buisvoeten na

Maar als je op de duitse ebay kijkt halen ze in goede staat rond 650 a 700 euro. Sommige van die 800's zijn wel nogal helder, maar dit is met een paar kleine aanpassingen in het circuit te verhelpen.

EpiCenturiesAWAy
5 januari 2005, 16:02
400 is wel mooi
Zoiets zou ik ook moeten vinden ; ik moet nog een cab :-?

matto
5 januari 2005, 16:55
Ja sorry kwist echt niet wat te doen!

Niet op die azijnzeikers letten joh. :-D
JCM 900 SL-X is zeker te vinden voor 500 pleuro. En ik ben regelmatig op allerlei sites ook JCM 800 bakken, zelfs voor minder, tegen gekomen.
FF intikken op google en je komt ook aardig wat spul en ideeen omtrent prijzen tegen.

En nog wat voor de anderen die meteen negatief reageren: Reageer gewoon niet als je vindt dat een vraag al duizend keer is gesteld. Er zijn er altijd wel een paar die wel de moeite willen nemen. Dit is toch een fokking gitaarforum, waar we elkaar een beetje willen helpen??


Ja :P

EmgMaster
5 januari 2005, 17:03
Misschien is dit wat, is wel 2 kanaals, maar daar is zeker ook wel een normale sound uit te halen hoor

http://www.marktplaats.nl/markt/muziek/gitaarbasversterkers/26744.htm?ret=%2Fmarkt%2Fmuziek%2Fgitaarbasverster kers.htm%3Fjs%3D1%26zoek%3Djcm%26fo%3D1%26rv%3D30% 26submit%3DZoek%26av%3D%26pv%3D

EmgMaster
5 januari 2005, 17:06
Of de versterker van sinistral, weet niet of het wat is, maar je kunt proberen toch??

http://www.marktplaats.nl/markt/muziek/gitaarbasversterkers/26382.htm?ret=%2Fmarkt%2Fmuziek%

EpiCenturiesAWAy
5 januari 2005, 17:23
Ja dankje voor de tips maar 800 is nogal veel vind mn vader :(
600 zou nog gaan voor halfstack maarja dat is bijna onvindbaar
toch bedankt!

CUSTOMSTRAT
5 januari 2005, 20:50
JCM800 lead series...

zakk wylde style :evil: :evil:

ook makkelijk te krijgen voor 500 ballen

EpiCenturiesAWAy
5 januari 2005, 21:14
Hoezo ??

Michael AE
6 januari 2005, 06:15
@ Rewind: Je gaf iig meteen 4 goede links. :-D

@ Michael: He Halloo. Weet je trouwens dat je trucje met de tube screamer en de JCM 800 op de meeting , de wereld over gaat. ( de ideale combi) Hahahaha. Nu moeten ze er nog ff achter komen dat het ook in de vingertjes zit. :wink:

O ja, mijn eerste vraag hier op het forum was: Wat is een redelijk bedrag voor een Marshall JCM 900 SL-X half stack, ghehehehe. Stel motherfokkers. De adviezen waren veel te hoog, 800 tot.... Er is niet meer dan 600 voor betaald. :wink:

Hey Andy, dat truukje is zo oud als de weg naar Rome, hoor! Toch werkt het inderdaad erg goed. Ik ben nog op zoek naar een iets transparanter alternatief, waardoor de vingertjes nog weer net even beter klinken!:P :D

EmgMaster
6 januari 2005, 11:45
Dan kun je echt beter voor een combo gaan denk ik, want voor minder zul je echt geen (goede) halfstack vinden.

EpiCenturiesAWAy
7 januari 2005, 15:40
Ja dat is juist het probleem ik MOET een head hebben !