PDA

View Full Version : EMG AB/PA2?



Bins
30 december 2004, 22:10
Heeft iemand ervaring met de EMG afterburner, of de pa2?
Ik ben benieuwd wat het nou precies doet met je sound (en wat het verschil is tussen de 2), want het lijkt me zo op het eerste gezicht wel cool.. maar misschien begrijp ik het niet helemaal..

thx

Soulflyhigh
31 december 2004, 14:12
vraag het eens aan Rubenios ps ik ben ook wel benieuwd

Rubenios
31 december 2004, 20:00
hehe hier ben ik dan soulflyhigh :)

Ik heb idd pa2 in mijn gitaar. is gewoon puur een boost van het aantal db. ik heb m, in combinatie met een emg81 en t geeft met solo's toch net dat extra stukje boost. Met passieve elementen heb k t ook uitgeprobeerd en dan wordt de sound vooral een stuk dikker en vetter. Maarja nogmaals, je moet ervan houden. net alsof je extra gain erin draait :)

edit: de sustain wordt er wel`veel beter van :)

Soulflyhigh
1 januari 2005, 14:23
thanks man en nog een vraagje ik heb ook wel gehoord over een afterburner volgens mij is die ook van EMG maar aan de beschrijving te horen deed die het zelfde. Weet jij hier meer over?

Rubenios
1 januari 2005, 15:35
ik denk dat ze idd veel op elkaar lijken, alleen de pa2 is een switch en de afterburner een draaiknop geloof ik...

www.emginc.com voor meer info

Bins
1 januari 2005, 16:15
Heb je nog last van extra ruis/noise/weetikket?
Kan ie trouwens gewoon op dezelfde batterij, of moet je een extra batterij plaatsen?
Ik zou het trouwens als een soort permanete boost willen gebruiken, dus niet alleen voor solo's, of is dat een slecht idee?

ArpeggioKing
1 januari 2005, 17:01
als je een permanente boost wilt hebben kun je beter voor een Boost pedaaltje gaan. De functie van deze switch op je gitaar is juist vooral bij solo's meer punch geven. Als je hem permanent aan heb staan vreet het ook aardig stroom lijkt mij

Rubenios
1 januari 2005, 18:02
ruis valt heel erg mee. vreet in verhouding maar weinig hoor dus je kunt m idd rechstreeks solderen zonder switch dan staat ie dus altijd aan

vinni
1 januari 2005, 22:10
Heb ook de PA2 gebruikt....(nog wel ergens liggen...)

Inderdaad boost die je in je gitaar bevestigd en met een switch aan/uit gooit. Met een potentiometer op het printplaatje kan je nog de hoeveelheid boosts bepalen. Klein maar fijn....

Groet,
Vinni

Bins
1 januari 2005, 23:24
Heb ook de PA2 gebruikt....(nog wel ergens liggen...)



Is die evt te koop?

vinni
1 januari 2005, 23:32
Dat wordt zoeken....

Zal mn best doen.

Groet,
Vinni