PDA

View Full Version : Wat kost een gemiddelde afstelbeurt?



AART
30 december 2004, 22:05
Ik heb net mijn rg 750 binnen, hele fijne gitaar, mooie klank, maar de actie is een beetje hoog, en aangezien ik niet zo thuis ben in die floyds wil ik het laten doen, maar wat zal me dat kosten?

actie verlagen + intoneren?

dank u

nickbongers
30 december 2004, 22:29
20 - 30 euri? meer zou niet netjes zijn..

e_lukather
30 december 2004, 22:48
bij ons.. pfff floyd? 55 euro. je kan beter iemand van het forum vragen ofzo :razz:

AART
30 december 2004, 23:01
ja, maar wie dan, in didam of arnhem zitten weinig ervaren lui.

Azrael
31 december 2004, 01:23
Ik raad het je aan om het zelf te doen. Scheelt geld en je leert er veel van.

www.ibanezrules.com staat erg veel informatie

www.jemsite.com ook

guvnor
31 december 2004, 09:08
In Arnhem zit Piët Guitars in de Spijkerlaan. Helaas is die niet meer zo goedkoop als ie vroeger was, maar hij doet het wel goed. Ik denk dat ie tegenwoordig zo'n 50 euro vraagt...

Ikzelf zou het voor dat geld nooit doen. Dan klooi ik liever zelf en bovendien leer je daar ook weer wat van.

Wicked Willy
31 december 2004, 15:35
Bij Van Gorp in Roosendaal doen ze het gratis (moet je wel de gitaar daar gekocht hebben) ik laat 1x per jaar al mijn gitaar checken (en het kost me niks)

Das pas service!

vulvasonic
1 januari 2005, 01:27
Als Arnhem voor je te doen is, dan zou je ook kunnen overwegen iets verder door te rijden naar Noord-Nijmegen (Lent). Daar zit een goeie, Itankala (Rob). In Nijmegen (Weurt) heb je uiteraard ook nog Patrick Koopmans zitten. En dat is eigenlijk wel de gitaarbouwer waar heel Nijmegen en omstreken hun gitaren laten afstellen, repareren en zelfs bouwen.

De prijslijst van Itankala staat hieronder:
Indicatieve prijzen:

Afstellen van akoestische gitaren € 35,00
Afstellen van een resonator € 45,00
Afstellen van een elektrische gitaar zonder tremolo € 35,00
Afstellen van een elektrische gitaar met tremolo € 40,00
Afstellen van een electrische gitaar met Floyd Rose tremolo € 50,00
Fretten vlakken / polijsten € 80,00
Herfretten (incl. materiaal) € 155,00
Topkam vervangen (excl. materiaal) € 38.00
Inbouwen (frezen) van bijv. elementen of modules € 45.00
Electronica herbedraden v.a. € 35.00
Afschermen v.a. € 45.00
Output jack, potmeter of schakelaar vervangen (excl. materiaal) € 20.00

De website van Itankala is (hoe kan het anders); www.itankala.nl
En de website van Patrick Koopmans is: www.pkguitars.nl

Succes met je zoektocht!

AART
1 januari 2005, 14:07
zit bijna geen verschil in de prijzen, en met treinkaartje erbij si dat duurder, piet is idd heeel goed, dus ik denk dat ik hem daarheen breng, zelf afstellen lukt niet echt, geprobeerd maar gaat gewoon niet. hij heeft een beetje last van fretbuzz bij de g snaar en dat ligt denk ik aan de topkam(toplocks), en dat werkt niet zo simpel.
maarja, toch geld genoeg :-D

Das Schaap
1 januari 2005, 18:29
Tering wat een prijzen. Stand-by utrecht is gewoon 35 euri per uur. En bijna alles is in een uurtje wel gedaan. :cool:

AART
1 januari 2005, 18:36
Tering wat een prijzen. Stand-by utrecht is gewoon 35 euri per uur. En bijna alles is in een uurtje wel gedaan. :cool:

retourtje utrecht is wel 15,70 vanaf arnhem :o

Das Schaap
1 januari 2005, 18:43
Moet je maar OV hebben. :evil: :roll:

Thom TK
1 januari 2005, 23:32
TAGS in Enschede doet het voor ong. 35 euro...ook als die gitaar Floyd heeft.

Thom TK
1 januari 2005, 23:32
dubbel :evil:

Bins
1 januari 2005, 23:40
Mijn gitaar is echt superchill afgesteld bij Gitaar van Meerdervoort in Den Haag (heb jij nix aan, maar misschien iemand anders wel.)
Volgens mij waren we rond de 40 eurs kwijt voor 2 gitaren.

Azrael
1 januari 2005, 23:55
Goede beurt is gratis en doe je zelf :-D

Quink
2 januari 2005, 00:36
De prijslijst van Itankala staat hieronder:
Indicatieve prijzen:

Afstellen van een elektrische gitaar met tremolo € 40,00


Woww, da's veel. Ik was laatst bij PK ongeveer € 25 kwijt.

sjaakies
6 januari 2005, 19:21
ga gewoon naar de winkel waar je hem hebt gekocht dan kan je misschien een goeie prijs krijgen. en als je je gitaar tweede hands gescoord hebt vind ik het heel normaal als 35 euro betaald voor een afstelbeurt incl. schoonmaken en olieen. en voor een floyd rose is 50 euro een heel redelijk bedrag mits je trem niet is versleten

ToTaL FaKe
6 januari 2005, 21:45
Ik wil ook mijn gitaar af laten stellen, Peavey wolfgang qt special. De snaren kletteren als het waren bij de floyd.
Het lijkt alsof er wat los zit.
Maar moet ik hem laten afstellen of is er iets anders ?
Wie heeft/had dit zelfde probleem en kan mij daarbij helpen?

vulvasonic
9 januari 2005, 01:38
De prijslijst van Itankala staat hieronder:
Indicatieve prijzen:

Afstellen van een elektrische gitaar met tremolo € 40,00


Woww, da's veel. Ik was laatst bij PK ongeveer € 25 kwijt.

Och, zowel Itankala als Patrick Koopmans hanteren dit soort indicatieve prijzen. Ik heb het er nooit voor hoeven betalen. Ik ben over beide zeer te spreken. Patrick heeft een aantal schitterende dingen gedaan voor relatief weinig geld.

Rob van Itankala heeft een keer een nieuw topkammetje van grafiet in een gitaar van me gezet. Het ding moest helemaal op maat gemaakt worden (oude eruit, lijmresten verwijderen, bijvijlen, nieuwe perfect op maat erin en afronden, sleuven perfect op maat maken, afwerken....).
Ik had 'm vooraf gevraagd wat dat geintje me ging kosten. Ik heb erbij gestaan toen hij er aan werkte. Ik zweer je, daar is die gast enorm lang mee bezig geweest om hem helemaal PERFECT te maken! En hij liet me gewoon betalen wat er was afgesproken. Als ik alleen al een uurloon zou moeten berekenen........., laat ik het zo zeggen; ik vond het bijna genant om hem na die klus met dat schijtbeetje geld af te schepen.

AART
11 januari 2005, 22:06
Ik wil ook mijn gitaar af laten stellen, Peavey wolfgang qt special. De snaren kletteren als het waren bij de floyd.
Het lijkt alsof er wat los zit.
Maar moet ik hem laten afstellen of is er iets anders ?
Wie heeft/had dit zelfde probleem en kan mij daarbij helpen?

ga naar een gitaarboer en laat hem ff kijken wat er mis is, als het iets makkelijks is kan je het zelf doen anders laat je het hem doen.

@ vulva: sommige gitaarwinkels geef ik dan ook wel eens fooi als ze een keer iets heel groots voor weinig hebben gedaan :)

Sanders
12 januari 2005, 09:57
Check deze site eens, staat veel info op over afstellen.

http://www.westerhaven.nl/afstel/Home.htm

R. Flagg
12 januari 2005, 10:25
Sjezus wat een geld zeg dat afstellen, ik ben vorig jaar naar Piet Visser in Egmond aan Zee geweest, ik was toen 10 euro kwijt en had nog een gezellig praatje gehouden ook. Maar zelf afstellen is volgens mij ook de beste optie.
Ik ben toen heen geweest omdat me lage e snaar tegen de 1e 2 fret posities kletterde en dus even me hals moest laten nakijken, ik zit zelf namelijk niet al te graag aan de hals van me prs te draaien.

Grave Fillé
12 januari 2005, 14:19
Ik laat hem afstellen bij Huub Boel in Zutphen. Hij heeft elementen wat beter gedraaid, de brugafgesteld(LP model) en snaren vervangen etc etc.
Uiteindelijk betaalde ik alleen de snaren :D! Een vakman is het en de sercice is top en kost weinig !

AART
14 januari 2005, 23:39
Ik laat hem afstellen bij Huub Boel in Zutphen. Hij heeft elementen wat beter gedraaid, de brugafgesteld(LP model) en snaren vervangen etc etc.
Uiteindelijk betaalde ik alleen de snaren :D! Een vakman is het en de sercice is top en kost weinig !

dat noem ik ook geen afstellen, maar idd wel netjes, ik heb het over een hals met teveel lift, fretbuzz, te lage locking nut etc etc.

BLOK182
17 januari 2005, 18:44
Goede beurt is gratis en doe je zelf :-D
Wat een uitspraak :-D Hier kost het +/- 25 euro bij Guitarworks.