PDA

View Full Version : Waar gaat het mis?



wille525
30 december 2004, 21:45
Ik ben al een tijdje bezig om mijn solo techniek te verbeteren. Soms frustreert het me gewoon dat ik tijdens een solo moet zoeken naar ideeen. Ik zit ruim een half jaar in een Iron Maiden coverband, en daar gaat het solleren inmiddels wel redelijk goed. Maar goed, die solo's kan in van te voren flink in studeren, maar als ik zelf een solo moet verzinnen val ik vaak in herhaling.
Graag jullie (opbouwende) kritiek:

http://www.digitalsoundplanet.com/Members/000158567_000009674_proj.mp3

ps:
Weten jullie misschien nog online-methoden voor het verbeteren van mijn solo's.

Mithrandir
30 december 2004, 21:56
hey, ik ken die track :D

opbouwende kritiek volgt, als ik die kan geven.

Ik zit zo eens na te denken en het stuk tot en met 1:00 is volgens mij door mij gespeeld......jezus wat klinkt dat ruk. Als jouw solo daarna komt klinkt dat al een stuk beter.

wille525
30 december 2004, 22:23
Die backing tracks heb ik van internet gepluk. Ik weet niet van wie die is. Ik heb alleen de solo ingespeeld.

Axl Rose
30 december 2004, 22:33
Ik vind de solo best wel vet. Sommige bends zijn alleen net niet helemaal lekker. Dat je in herhaling valt......ach boeie....dat doen we allemaal welles :D

Maar nog over de bends. Daarmee kun je wel leuke dingen doen. Een iets agressievere aanslag net voor een bend geeft een vet geluid. Ik weet niet zo goed hoe ik het moet uitleggen maar je snapt vast wel wat ik bedoel.

Voor de rest tja....ik vind niet echt dat er wat mis mee is...sorry... :cool:

Misschien sommige lickjes iets minder gebruiken. Maar in een band heb je meestal niet een solo van 4 minuten dus daar zou ik me ook niet zo druk over maken... :D

JorisBos
30 december 2004, 23:15
wille525, ten eerste; zo'n benadering hou ik van, er is altijd ruimte voor verbetering.

ik heb je track beluisterd en kan je de volgende (opbouwende) kritiek meegeven.

Muzikaliteit hoor ik zeker in de muziek die je speelt. Vibrato is lekker en ik heb liever een niet-perfecte bend, die is namelijk veel gevoeliger.

Probeer een solo voor jezelf eerst eens te zingen, dat doe ik zelf altijd. Dus niet meteen spelen maar eerst spelen. Je zult merken dat dit steeds sneller zal gaan en uiteindelijk zal vertalen in het echt direct 'vertellen' van een verhaal via de 6 snaren. Ik heb het hier natuurlijk over een thema.

Ik hoop dat je daar wat aan hebt. luister anders eens naar een van mijn improvisaties:

www.jorisbos.nl/songs/ccc.mp3

Succes!

Axl Rose
31 december 2004, 00:41
idd, wat ik ben vergeten is 'het verhaal vertellen' via de gitaar. :oops:

allebelangrijkste wat er is..

VHsologitarist
31 december 2004, 02:56
Tja mijn advies is naast het goede advies van jorisbos (want dat zingen is een goeie, gebruik ik ook altijd), maar een goede basis is natuurlijk ook theoretische kennis, zonder eerst te zingen de accoorden je eerst eigen maken (wat wordt er gespeeld) en daarbij de toonladders zoeken, en die inelkaar "waven". Misschien een beetje omslachtig uitgelegd maar hoop dat je het zo begrijpt.

groetjes