PDA

View Full Version : PRS Singlecut gescoord!



Anders Destium
30 december 2004, 21:28
Gisteravond was de ad geplaatst op gitaarmarkt, vanavond hier thuis 8-)

Ik had het geluk dat de verkoper graag (weer) een custom 24 wilde hebben, zodat ik die kon inruilen (ik heb ook nog bijbetaald). Deze gitaar is een stuk dikker (en dus zwaarder) dan mijn custom22, en is wat meer bass-heavy qua geluid (#7 pups). De nek is vergelijkbaar met het 60s slim taper profiel van Gibson (wide/fat). Hij speelt zoals je van een PRS mag verwachten, hij heeft wel wat plekjes op de body en duidelijke hardware rub. Dat mag de pret natuurlijk niet drukken, wat een beestachtig vette bak :D

De kleur is teal black, erg classy. Verder heeft hij een 10top, birds en gouden hardware! Het is een beetje de vraag in hoeverre ik mijn custom24 ga missen, het kan best dat ik binnenkort een paar gitaren verkoop om er weer eentje te bemachtigen (in een andere kleur dan blue matteo) :lol:

http://www.freewebs.com/ead_martens/singlecut3.JPG

http://www.freewebs.com/ead_martens/singlecutback.JPG

http://www.freewebs.com/ead_martens/singlecutheadstock.JPG

Overbelicht:

http://www.freewebs.com/ead_martens/singlecut1.JPG

http://www.freewebs.com/ead_martens/singlecut2.JPG

bert k
30 december 2004, 21:34
Mooi! Classy is precies het goeie woord. Gefeliciteerd.

Mithrandir
30 december 2004, 21:36
Mooi hoor, gefeliciteerd ermee.

Wormaap
30 december 2004, 21:41
Best wel nice :-D

Bins
30 december 2004, 21:43
Tjeez, wat heeft iedereen ineens vette axes zeg... pfff
Je mag alleen wel wat fotos maken met beter licht, want volgens mij is ie "ïn het echt" veel mooier.

prs
30 december 2004, 21:44
Nogmaals gefeliciteerd!

NeeraDJ
30 december 2004, 21:49
Gefeliciteerd, vet man! :o
Jammer dat die beestjes niet meer worden gemaakt, ik vond dat echt één van de mooiste single cut modellen ooit gemaakt

1959SLP
30 december 2004, 21:50
congratz!

Brianmayrulezzz
30 december 2004, 22:14
shit man, nice axe 8-)
PRS heeft toch wel echt mooie tops!!! :o
en die pearl birds... echt zeer sexy...

KaaS
30 december 2004, 22:16
Precies wat je wou toch? Gefeliciteerd!

Daniël_san
30 december 2004, 22:17
ALLAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAH!!!!!!!!!!!

Die gitaar is tering mooi!!!

Mitch
30 december 2004, 22:18
Cool hoor, gefeliciteerd !

Orpheo
30 december 2004, 22:21
Dude! mooie axe! toppertje!

zelfs ik, als (lichtelijke)PRS-hater, vind t een mooi ding!































ik zou m alleen zelf nooooooooooit kopen!! :oops:

Pete Townshend
30 december 2004, 22:41
Mooi! 8-)

Neals
30 december 2004, 22:52
Vette shizzle, ik moet maar eens stoppen met roken, zodat ik met wat ik normaal verrook vette gitaren kan gaan kopen!

bert k
30 december 2004, 23:15
Gefeliciteerd, vet man! :o
Jammer dat die beestjes niet meer worden gemaakt, ik vond dat echt één van de mooiste single cut modellen ooit gemaakt
Ja hoor, die maken ze nog steeds, ze heten Gibson Les Paul... :-D

Anders Destium
30 december 2004, 23:44
Bedankt voor de reacties, het is qua gewicht net een les paul dus het "gevoel" is er :D


Precies wat je wou toch? Gefeliciteerd!

Inderdaad :) Ik vrees alleen dat het nu niet meer gaat lukken met de custom 24, succes met zoeken verder :wink: ?Ik weet eigenlijk al bijna zeker dat er binnenkort een opruiming komt bij mij om weer een nieuwe custom 24 te kunnen kopen :oops:

RRRobin
30 december 2004, 23:49
prachtige gitaar man :D
ben jaloers ;)

schizo910
30 december 2004, 23:53
Gefeliciteerd, vet man! :o
Jammer dat die beestjes niet meer worden gemaakt, ik vond dat echt één van de mooiste single cut modellen ooit gemaakt
Ja hoor, die maken ze nog steeds, ze heten Gibson Les Paul... :-D

*zing*

Anders Destium
31 december 2004, 00:08
De Singlecut is de geëvolueerde vorm van de Les Paul: ergonomischer, moderner en mooier 8-)

Wormaap
31 december 2004, 00:10
De Singlecut is de geëvolueerde vorm van de Les Paul: ergonomischer, moderner en mooier 8-)
Persoonlijk vind ik de LP toch mooier, maar da's natuurlijk puur een kwestie van smaak :)

En check je PM eens :-D

Orpheo
31 december 2004, 00:12
De Singlecut is de geëvolueerde vorm van de Les Paul: ergonomischer, moderner en mooier 8-)


maar dat ie nie ergonomisch en niet " modern" is, is juist de charme van de GIBSON les paul, en daardoor vinden veel mensen die toch mooier (denk ik)

Maar ja, ik ben ook wel een hardcore Gibson LP liefhebber :wink:

vulvasonic
31 december 2004, 00:23
Gefeliciteerd AD!

Persoonlijk vond ik je ouwe plank mooier, maar ik hoef er ook niet op te spelen natuurlijk.







En nou moet je natuurlijk ook even iets aardigs zeggen over het feit dat ik gisteren ook een nieuwe gitaar heb gekocht....

:D

robzilla
31 december 2004, 00:31
mooi hoor, beter dan die lelijke Anderson van je :lol:

netjes hoor, de top is tenminste niet zo'n dik overdreven (voor een PRS dan he :razz: )

veel plezier er mee Anders!

Das Schaap
31 december 2004, 00:35
Meer pics. :P
(gezien soundfiles toch nooit gebeuren bij jou :roll: )

Rewind
31 december 2004, 00:35
Toch vind in een PRS singlecut veel mooier dan een Gibson LP, maarja, smaken verschillen

turboblues
31 december 2004, 00:40
Congratulations! Mooie gitaar, alleen jammer dat je er een andere mooie gitaar bij verloren hebt!

Anders Destium
31 december 2004, 00:43
Meer pics. :P
(gezien soundfiles toch nooit gebeuren bij jou :roll: )

Mijn gitaarspel is het niet waard om vereeuwigd te worden. Daarnaast is mijn POD niet echt compatible met mijn compu waardoor Line6 edit niet werkt en ik aangewezen ben op windows sound recorder wat nog veel minder dan ueberslechte kwaliteit is :evil: Alle suggesties welkom :wink:

>Wormaap
Sorry, ik heb popupkiller aan staan :oops:

NeeraDJ
31 december 2004, 00:54
Ja hoor, die maken ze nog steeds, ze heten Gibson Les Paul... :-D

De Singlecut is de geëvolueerde vorm van de Les Paul: ergonomischer, moderner en mooier 8-)

Anders D heeft mijn reactie al mooi samengevat. Ik hou een beetje van nét iets anders dan het "standaard" en op het Les Paul gebied is de PRS toch een heel mooi voorbeeld van wat ik bedoel! Net zoals de Jackson Kelly bijv. die vind ik vele malen bruter dan de Gibson explorer 8-)

fred dons
31 december 2004, 07:10
hartelijk gefeliciflapstaart Erik, samen met de de Nik Huber single cut
vind ik deze gitaren inderdaad de mooiste "moderne" lp's

gerrekat
31 december 2004, 08:27
gefeliciteerd man ziet er gelikt uit...

guvnor
31 december 2004, 08:57
werkelijk een schitterende gitaar 8-)

marc_o
31 december 2004, 09:35
Te gekke bak, Anders!
Voor mij persoonlijk een beetje aan de pracht en praal-kant, maar echt een erg mooie gitaar in één van de mooiste kleuren. (uiteraard zeg ik dat omdat mijn MM van Halen dezelfde kleur heeft, maar dit terzijde)

Lordhar
31 december 2004, 09:39
Damn, weer een mooie score Erik :D
En een instant collectors-item.

The Mule
31 december 2004, 10:49
Niet gek Erik, helemaal niet gek! Inderdaad een collectorsitem, al moet je je afvragen wanneer je daar echt profijt van gaat hebben. Zo'n beetje de hele hardere MTV-generatie van de laatste 10 jaar heeft de Singlecut gekregen, gekocht etc. dus er zullen er best een zooitje in omloop zijn...

























Dus daarom deed je in off-topic zo moeilijk over storten op giro 555, je geld is op, zeg dat dan! :-D

Stratman70
31 december 2004, 11:36
mooi hoor. gefeliciteerd

BartL
31 december 2004, 11:44
Vieze piemel :-D

Gefeli!

BramVersteeg
31 december 2004, 12:00
Die verzameling van jou begint nou toch wel ernstige vormen aan te nemen! Wel een mooie gitaar hoor, maar ik ben toch meer van de classieke LP.

Alain
31 december 2004, 12:34
Prachtig!!!!!!!

Alhoewel ik sinds gisteren een ESP Eclipse wil, qua LP model kan die zeker tellen.

imlikeajungle
31 december 2004, 12:53
dude... ik kom je beroven...

(alleen spijtig van de gouden hardware imho)

Anders Destium
31 december 2004, 13:07
de gouden hardware had voor mij ook niet echt gehoeven, maar van een afstand is hij zo net een Black Beauty :)

Josdevos
2 januari 2005, 18:53
Prachtig!!!!!!!

Alhoewel ik sinds gisteren een ESP Eclipse wil, qua LP model kan die zeker tellen.

Hmmmz dan ben niet de enige die met GAS naar huis is gegaan... LOL

http://users.pandora.be/josdevos/Stuff/18_3.jpg

EmgMaster
2 januari 2005, 22:07
Dat nieuwe jaar begint bij jullie wel weer lekker zeg!!
Gefeliciteerd met zen allen!

Josdevos
2 januari 2005, 22:08
Hebbik nog niet hé, maar kans zit der dik in...

vinni
2 januari 2005, 22:29
Die Silgle cuts heb ik altijd al vreselijk mooie gitaren gevonden.
Alleen zou ik er nooit iikn met goude HW en birds willen. (ieder zn smaak.....)

Maar zeker....bijzonder mooie gitaar waar je veel plezier aan zult hebben.

Groet,
vinni

Anders Destium
2 januari 2005, 22:53
Prachtig!!!!!!!

Alhoewel ik sinds gisteren een ESP Eclipse wil, qua LP model kan die zeker tellen.

Hmmmz dan ben niet de enige die met GAS naar huis is gegaan... LOL

http://users.pandora.be/josdevos/Stuff/18_3.jpg

Felici Jos, de Camo is weer in de verkoop zag ik :lol:

arjanb01
14 maart 2006, 12:27
hartelijk gefeliciflapstaart Erik, samen met de de Nik Huber single cut
vind ik deze gitaren inderdaad de mooiste "moderne" lp's

mooie axe, jongen ! Heb em wel es bespeeld en hij heeft bijna dezelfde feel als mn Gibson LP Standard met burstbuckers ! :rockon:

Kevin-D
14 maart 2006, 13:15
De Singlecut is de geëvolueerde vorm van de Les Paul: ergonomischer, moderner en mooier 8-)
Yup! Alhoewel ik ook een fan blijf van de ouderwetse LP's, vind ik moderne variaties (ESP, PRS) ook schitterend!

Mr.Bluesbreaker
14 maart 2006, 14:47
Nice nice nice!
Is die body in vergelijking met een LP std/custom dikker of dunner? en is het ook zo'n heerlijke herniakweker? Congrats!

BLOK182
14 maart 2006, 14:52
Congrats man, prachtplank!! Mijn PRS'je gaat binnenkort ook maar weer eens naar de gitaarboer voor een volledige setup, blijven toch fijne dingen;-)

Bram+
14 maart 2006, 15:15
Deze thread is al wel ruim een jaar oud eh?

Bruce
14 maart 2006, 15:16
Very nice!
Ik heb 'm in het Amber :-)

Anders Destium
14 maart 2006, 16:43
Cool Bruce, foto's?


Ik dacht al huh? toen ik dit topic weer zag, ik kan me niet heugen dat ik van de week een nieuwe gitaar heb gekocht. En dan al zeker geen die ik al had :hippie:



>Bluesbreaker

Hij is bijna even dik als een LP, hij is niet licht maar zeker ook niet zo zwaar als de gemiddelde LP (gelukkig, dan had ik hem ook niet gehoeven!).