PDA

View Full Version : De meest verse van VULVA!



vulvasonic
30 december 2004, 17:35
Jawel, ik heb mijn laatste serieuse GASaanval van verleden jaar gematerialiseerd zien worden!
Gisteren gekocht, mijn nieuwste aanwinst:
http://www.gibson.com/products/gibson/lespaul/images/lps2ta.jpg

Hij is niet helemaal hetzelfde als die op de afbeelding.
Die van mij heeft andere elementen, geen binding om de hals en ze heeft een gouden trusrodcovertje. En ik ben er heeeeeeeeeel blij mee!

:-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D

schizo910
30 december 2004, 17:38
awesome!

Diedo
30 december 2004, 17:52
zeer geil gitaartje! oelala! 8-)

Bins
30 december 2004, 18:20
Nice! Ik vind dc's persoonlijk wat vetter dat lp's. Mooie top ook.

Ritch
30 december 2004, 18:22
24 frets 8-) nice1 dude!

Anders Destium
31 december 2004, 00:38
Mooie kleur dat amber, gefeliciteerd :lol:

Sorry voor de late reactie, maar met zo'n titel kun je ook niet verwachten dat veel mensen kijken :wink:

vulvasonic
31 december 2004, 00:46
Dank dank dank! :-D

Anders Destium
31 december 2004, 00:50
Ik heb eigenlijk nooit begrepen waarom de doublecut zo ondergewaardeerd is, het zijn hele mooie en relatief goedkope Gibsons :-? Kennelijk is het etiket LP of SG ook al heel wat waard :wink:

sash
31 december 2004, 00:56
ERG mooi dude! Congrats!

vulvasonic
31 december 2004, 01:07
Ik heb eigenlijk nooit begrepen waarom de doublecut zo ondergewaardeerd is, het zijn hele mooie en relatief goedkope Gibsons :-? Kennelijk is het etiket LP of SG ook al heel wat waard :wink:

Eerlijk gezegd begrijp ik dat ook niet. Voor wat ik wil is het de meest perfecte gitaar. Zo goedkoop izzie trouwens niet, maar deze stond al 5 jaar in de winkel en ik wist daarom dat ze 'm aan de straatstenen niet kwijt konden. Ik kon dus een hele mooie prijs bedingen, bovenop het feit dat ie toch al laag geprijst stond omdat ie is ingekocht gedurende een heel gunstige periode voor de Europese muziekmarkt. Ik KON haar gewoon niet laten liggen.

Ik heb inmiddels ook alle tijd gehad om de kwaliteit te testen, maar ik moet zeggen dat ik nog nooit een gitaar heb gehad die zo vlekkeloos is afgewerkt. Nergens is er een spoortje van oneffenheid of onnauwkeurigheid te ontdekken. En de klank, niet onbelangrijk, is ronduit schitterend (vind ik). Door de klankkamers in de body lijkt de gitaar op de een of andere manier meer te 'leven' dan een 'gewone' Les Paul.
Eigenlijk komt de klank nog het meest overeen met dat van een ES 335, maar dan transparanter, lichter van kleur.

Kortom, ik ben een zeer tevreden mens :-D
(er moeten meer emoticons komen om uit te kiezen....)

marc_o
31 december 2004, 09:26
Geweldige bak, inderdaad één van de meest ondergewaardeerde Gibson, en dat is onverdiend.

Stitch
31 december 2004, 10:03
Cool man vulva!


PS: gekocht bij die ene muziekwinkel aan plein 44??

ben79
31 december 2004, 11:13
erg mooie gitaar; ik heb hem in het zwart en ik kan je alleen maar gelijk geven... speelt erg lekker..

iam
31 december 2004, 11:13
heb je geen real life fotos :oops:

vulvasonic
31 december 2004, 14:11
Cool man vulva!


PS: gekocht bij die ene muziekwinkel aan plein 44??

Bij Schreeven ja. Klopt.

hadv
31 december 2004, 16:21
mooi ding, gefeliciteerd
grappig om te horen dat jij juist gecharmeerd bent van het geluid van de klankkamers, voor mij was dat de reden om hem uiteindelijk toch weer weg te doen (was een studio)

smaken verschillen

Harry
31 december 2004, 16:59
mooi mooi mooi!!!

jorrit
31 december 2004, 18:14
vet man ! maar..........FOTO'S!!!!!! :D

vulvasonic
31 december 2004, 20:15
Foto's moet ik nog maken. Maar zodra ik dat heb gedaan zal ik haar es laten zien. O wat ben ik in mijn sas, haha...

Wat ik nog even kwijt moet; het model dat ik gekocht heb ziet er welliswaar hetzelfde uit als die op de foto (en is het in principe ook), maar technisch gezien is het de voorloper ervan. Hij heet dan ook 'Les Paul Standard Lite' en is op een paar details na identiek aan de DC op de foto. Ik had al drie verschilletjes genoemd. Verder heeft die van mij een iets 'subtielere' inleg, in die zin dat de positiemarkeringen iets kleiner zijn en het belangrijkste; die van mij heeft een dikkere hals. En juist daar ben ik zo blij om. Ik heb een hekel aan die dunne speedhalsjes.

Verder: Ik vrees dat ik moet gaan lijnen. Deze gitaar valt nogal klein uit en daardoor lijk ik veel dikker dan anders. Meteen een goede reden om iets aan mijn overgewicht te doen :D

O ja, nog iets; wie van jullie weet wat het verschil is tussen een A, AA, AAA, AAAA of AAAAA maple top? Heeft dit met kwaliteit te maken of heeft deze terminologie slechts betrekking op de tekening van het hout? :???:

imlikeajungle
1 januari 2005, 17:22
heeft te maken met de hoeveelheid 'vlammen' in het hout. fellere tekening van het hout is een a'tje meer...

Anders Destium
1 januari 2005, 17:46
Hoe de aaaaaa waardering wordt gevolgd is behalve de schoonheid (bijv bookmatch en evenheid van de tekening) afhankelijk van de dikte van de top. Verschillende merken gebruiken verschillende gradaties, bijvoorbeeld PRS dat normaal, 10 top, Artist top en daarna Private Stock tops heeft. Vaak kun je pas na het aflakken zien hoe mooi het resultaat is geworden!

alhambra
1 januari 2005, 20:43
Mooi ding Vulva, en ik altijd maar denken dat schreeven een ruk zaak was :oops:

robzilla
1 januari 2005, 20:58
Mooi hoor! Leuke gitaren lijken me deze Gibson's!

Post snel wat foto's!

vulvasonic
1 januari 2005, 21:27
Mooi ding Vulva, en ik altijd maar denken dat schreeven een ruk zaak was :oops:

Eigenhuijzen (EIG), DAT is een enorme RUKzaak. Dat zijn oplichters en ik heb geen goed woord over voor de mensen die er werken. Daar ga ik echt alleen binnen als ik zin heb om ze een beetje te irriteren, of om een potentiele koper op andere ideeen te brengen.

Schreeven is okee. Het assortiment is beter en ook de prijzen zijn goed, zeker als je weet dat je er altijd wel wat procenten af kan kletsen. Het kan natuurlijk altijd beter.