PDA

View Full Version : Slash geluid



Ic3gl0vE
12 juni 2002, 23:35
heey mensen dat geluid van Slash in November Rain is zooo ontzettend lekker, dat wil ik ook!
heeft iemand enig idee hoe ik dit krijg?
ik heb een Jackson dinky-->BossGt3-->huhges&kettner attax 100

met hulp van die gt3 zou ik toch iets moeten kunnen krijgen dat in de buurt komt,niet?

tips zijn welkom :smile: (anders zou ik dit topic ook nie bouwe mja :smile:)

lars
12 juni 2002, 23:48
op een gt6 isset vrij gemakkelijk, een high gain marshall amp, wat chorus wat reverb en dan een hele korte delay die zich 1 keer herhaalt en er heel subtiel doorheen komt.

The Edge
13 juni 2002, 09:08
en dan vooral met een Gibson Les Paul die hij in de clip gebruikt of ik dan met mijn Epiphone Les Paul, als je je gitaar dan op rythem voor het warme geluid die hij ook gebruikt.... echt kikke man

by the way, alles van Guns ´n Roses vind ik goed

stomas
13 juni 2002, 16:43
helemaal mee eens!

Ic3gl0vE
13 juni 2002, 19:56
Op 2002-06-13 09:08, schreef The Edge:
en dan vooral met een Gibson Les Paul die hij in de clip gebruikt of ik dan met mijn Epiphone Les Paul, als je je gitaar dan op rythem voor het warme geluid die hij ook gebruikt.... echt kikke man

by the way, alles van Guns ´n Roses vind ik goed


ja met een les paul is leuk maar ik vind dat niet zo'n fijne gitaar (ik heb liever niet zo'n dikke hals) en ik was ook niet van plan om iets anders te kopen dan de jackson die ik nu heb :grin:

GnR is zeker erg goed jah :smile:

Lacrymosa
13 juni 2002, 20:48
Mischien een Alnico II elementje van seymour duncan in je neck, dan vette marshall selecteren, moet wel lukken dan

CheerS!!

The Edge
14 juni 2002, 09:13
ja met een les paul is leuk maar ik vind dat niet zo'n fijne gitaar


Les Paul geen lekkere gitaar ¨no way¨ meen je niet zie mijn gitaar http://home.kabelfoon.nl/~rverwaal/Epiphone%20Les%20Paul.jpg
en hij speelt echt lekker.

wie wil eens een keer wat GnR jammen...of
eigen stukjes op internet zetten, solo´s whatever....

Lucky
14 juni 2002, 09:21
Slash gebruikt geloof ik alleen een LP, een nady zender, een wah en een Mrashall buizen stack met een hoop Hi-gain.

Dat is pas een rockgitarist met een puur geluid...
Fanatstisch!

The Edge
14 juni 2002, 09:37
Op 2002-06-14 09:21, schreef Lucky:
Dat is pas een rockgitarist met een puur geluid... Fanatstisch!


He ik ben het een keer met je eens,

wie is er nog meer bij GnR in de Kuip geweest een x-aantal jaren geleden...
Slash wat een feeling heeft die man voor zijn gitaar.)

Lucky
14 juni 2002, 09:54
zie je wel dat het kan !!!!
:wink:

niet bij geweest...helaas

Die riff van are you gonna go my way (lenny)
Is die nu door slash of door kravitz geschreven....beslist een van de betere rockriffs van de afgelopen dertig jaar.

Hoe die dat neerzet...pfffff...auw!

The Edge
14 juni 2002, 10:12
De riff van are you gonna go my way is (ook lekker om te spelen) volgens mij van Slash.

Slash heeft ook voor Michel Jackson een liedje gemaakt. hoe heet die ook al weer,,,,,denkkkk,,;),,, ja ik weet het ¨Give in to me¨ daar geeft ie ook een solo weg, niet te filmen zo goed.

Lucky
14 juni 2002, 10:17
zeker lekker om te spelen....maar vindt maar eens een zanger die dat nummer kan zingen.

dat wacko jacko nummer ken ik niet

The Edge
14 juni 2002, 10:24
zoek het maar eens op, ¨lekker nummer¨ het begint rustig Slash speelt met een lekker clean geluid en later een lekkere dist.

Ic3gl0vE
14 juni 2002, 21:00
Op 2002-06-14 09:13, schreef The Edge:


ja met een les paul is leuk maar ik vind dat niet zo'n fijne gitaar


Les Paul geen lekkere gitaar ¨no way¨ meen je niet zie mijn gitaar http://home.kabelfoon.nl/~rverwaal/Epiphone%20Les%20Paul.jpg
en hij speelt echt lekker.

wie wil eens een keer wat GnR jammen...of
eigen stukjes op internet zetten, solo´s whatever....


ziet er lekker uit ja :grin: echt vette gitaar man maar ik vind die hals gewoon te dik en een gitaar moet toch lekker spelen vind ik

over het uiterlijk en het geluid zal ik zeker niet klagen :smile:

PluueeR
15 juni 2002, 12:24
Ik heb zelf een Gibson Les Paul Standard. En die hals is dus echt niet dik. Speelt geweldig :smile:

flearulez
15 juni 2002, 15:30
Ben eigenlijk bassist maar ik stel deze vraag voor een bevriende gitarist.
Een Epiphone is bijna niet te onderscheiden van een gibson, maar hoe staat het geluid en de feel van deze dingen?

puvin
15 juni 2002, 17:17
beter mooier duurder vetter

Ic3gl0vE
16 juni 2002, 11:07
Op 2002-06-15 15:30, schreef flearulez:
Ben eigenlijk bassist maar ik stel deze vraag voor een bevriende gitarist.
Een Epiphone is bijna niet te onderscheiden van een gibson, maar hoe staat het geluid en de feel van deze dingen?


deze vraag wordt hier zo'n beetje elke dag gesteld, moet je maar ff gewoon rondkijken hier in dit forum of ff op ZOEKEN klikken

Phizer
24 juni 2002, 10:15
idd

stringer
29 juni 2002, 22:22
Het is makkelijk om dit geluid te krijgen; ruil je Boss en je Roest en Knetter in tegen een fatsoenlijke MArshall-buizenbak en je bent er. Oh ja, Slash haalt natuurlijk ook veel uit de vingers. Zijn manier van spelen is minstens zo belangrijk als zijn apparatuur.

sash
29 juni 2002, 22:26
Ik denk niet dat Iceglove alleen maar het slash geluid wil...

Ic3gl0vE
29 juni 2002, 22:42
ik denk dat sash gelijk heeft :grin:

Roel79
21 november 2005, 22:15
Die riff van are you gonna go my way (lenny)
Is die nu door slash of door kravitz geschreven....beslist een van de betere rockriffs van de afgelopen dertig jaar.

Hoe die dat neerzet...pfffff...auw![/quote]

Om daar nog ff op terug te komen; volgens mijn info was het album
Mama Said uit 91 een goeie samenwerking met meneer Slash.
En kwam met Are you gonna go my way in 1993 Graig Ross al even meehelpen. Vind ik ook n goeie gitarist trouwens.

groovyB3
21 november 2005, 22:22
wtf heeft dit met een 3 jaar oud topic te maken?

Robbert
21 november 2005, 22:34
Het is altijd te merken wanneer er weer een nieuwe gebruiker is, :lol: :D

BeeJee
21 november 2005, 22:42
Als we toch ouwe topics levend gaan maken :-D

zoek het maar eens op, ¨lekker nummer¨ het begint rustig Slash speelt met een lekker clean geluid en later een lekkere dist.
De rhythmpartij in Give in to me wordt gespeeld door Bill Bottrell.
Neemt niet weg dat de solo's van Slash meesterlijk zijn. Vooral de eindsolo 8-)

RedBuell
22 november 2005, 09:18
Als we toch ouwe topics levend gaan maken :-D

zoek het maar eens op, ¨lekker nummer¨ het begint rustig Slash speelt met een lekker clean geluid en later een lekkere dist.
De rhythmpartij in Give in to me wordt gespeeld door Bill Bottrell.
Neemt niet weg dat de solo's van Slash meesterlijk zijn. Vooral de eindsolo 8-)


Ben zelf absolut geen GnR fan maar vind Slash toch wel een wereld gitarist, buiten give in to me en are you gonna go my way heeft hij met meerdere muzikanten samengewerkt. Hij heeft volgens mij dat nummer van En Vogue, Free you're mind, gespeeld.
Iig vind ik dat hij heel goed in de stijl van bv Lenny Kravitz speelt maar toch ook weer iets van zichzelf erin stopt, echt top.

Check hier een lijstje met guest appearances:

http://www.snakepit.org/discguest.html

fullorder
22 november 2005, 16:20
Slash gebruikt geloof ik alleen een LP, een nady zender, een wah en een Mrashall buizen stack met een hoop Hi-gain.

Dat is pas een rockgitarist met een puur geluid...
Fanatstisch!

En dan nog een goede kabel ipv een zender en je hebt echt een goed geluid! ;)

Satriani
22 november 2005, 18:29
zie je wel dat het kan !!!!
:wink:

niet bij geweest...helaas

Die riff van are you gonna go my way (lenny)
Is die nu door slash of door kravitz geschreven....beslist een van de betere rockriffs van de afgelopen dertig jaar.

Hoe die dat neerzet...pfffff...auw!

Ik denk dat je always on the run bedoelt
Are you gonna go my way is gewoon met craig ross hoor

BeeJee
22 november 2005, 20:56
Is Craig Ross nou de zoon van Bob Ross? Als je naar zijn kapsel kijkt, zou je het wel denken :-D

RedBuell
22 november 2005, 22:20
zie je wel dat het kan !!!!
:wink:

niet bij geweest...helaas

Die riff van are you gonna go my way (lenny)
Is die nu door slash of door kravitz geschreven....beslist een van de betere rockriffs van de afgelopen dertig jaar.

Hoe die dat neerzet...pfffff...auw!

Ik denk dat je always on the run bedoelt
Are you gonna go my way is gewoon met craig ross hoor

Ja bedoel ik ook :-D ben nooit zo goed in titels........
en haal die 2 trouwens altijd door elkaar..

heavy-metal-thunder
28 november 2005, 23:20
Ik heb zelf een Gibson Les Paul Standard. En die hals is dus echt niet dik. Speelt geweldig :smile:

Neen, helemaal niet dik! De nek van de eigenaar van een LP is gewoonlijk stukken dikker :-D

robert-gitarist
28 november 2005, 23:23
Ik heb zelf een Gibson Les Paul Standard. En die hals is dus echt niet dik. Speelt geweldig :smile:

Neen, helemaal niet dik! De nek van de eigenaar van een LP is gewoonlijk stukken dikker :-D

:lol: :lol: :lol: lol :D :D

Vind Les Paul halsjes wel fijn...Heb eigleijk nog nooit een Gibson in me handen gehad waar ik van zei,wat een kutplank ofzo...

heavy-metal-thunder
28 november 2005, 23:24
op een gt6 isset vrij gemakkelijk, een high gain marshall amp, wat chorus wat reverb en dan een hele korte delay die zich 1 keer herhaalt en er heel subtiel doorheen komt.

High gain Marshall?? Is een ganse tijd geleden (ten tijde dat dit topic gestart werd :-? ) dat ik dat nummer gehoord heb, maar ik meen dat Slash niet met zodanig veel gain speelt. Bovendien hebben zijn humbuckers lage output! Nog zo'n misvatting :

Dirk_Hendrik
28 november 2005, 23:36
Heb eigleijk nog nooit een Gibson in me handen gehad waar ik van zei,wat een kutplank ofzo...

Ik wel. Ik heb nog nooit een LP studio in m'n handen gehad die me beviel. En van de zomer had in een "the Edge" signature in m'n handen. Niet te stemmen, niet op (ongeveer dus) stemming te houden....

robert-gitarist
28 november 2005, 23:45
Heb eigleijk nog nooit een Gibson in me handen gehad waar ik van zei,wat een kutplank ofzo...

Ik wel. Ik heb nog nooit een LP studio in m'n handen gehad die me beviel. En van de zomer had in een "the Edge" signature in m'n handen. Niet te stemmen, niet op (ongeveer dus) stemming te houden....

Kennis van me heeft een Studio en die is echt super strak afgesteld...diverse keren op gespeelt en iedere keer weer vind ik hem erg fijn spelen..alleen vind ik Gibson Les Paul nogal aardig wat wegen...vind ik zelf nogal een na deel eraan...maar heeft wel weer voordeel ergens..maar toch ik ben niet dol op van die zware planken