PDA

View Full Version : Fender stratocaster aanschaf



SilverFoo
30 december 2004, 13:43
Ik ga een fender strat aanschaffen (2dehands) en nu vond ik op gitaarmarkt een geinige strat (fender). Nu staat er echter bij dat de stratocaster uit korea komt. Ik heb eventjes gezocht en volgens mij maakt fender helemaal geen koreaanse strats (squier daarentegen wel). Het serienummer komt wel overeen met een japanse strat (op mrgearhead.com) jaartal 1984/1987. Hoe zit dit nu precies? Is het gewoon een squier met fender decal of is het nou wel een echte fender uit korea?


B.v.D!

fred dons
30 december 2004, 14:22
ze hebben een tijdje Fender strats gebouwd in korea (niet zoals in de advertentie word gezegt met japanse onderdelen maar het waren wel goede gitaren) ;massieve elzen bodies, tamelijk dunne nekken, vintage brug met fender/fender zadels (waar japanners in die tijd blanco zadels
hadden)

ik heb die van mij voor nlg 200 gekocht dus ik vind deze net iets te duur maar op zich een leuke gitaar

SilverFoo
30 december 2004, 16:09
Hmm.. wat is een redelijke prijs denk je?

Negative K3 fan
30 december 2004, 16:12
hij stond er laatst volgens mij ook al op... vraage af waarom hij toen niet is verkocht

lijkt me wel een net ding voor de prijs

fred dons
30 december 2004, 17:08
beetje moeilijk te zeggen met de absurde prijsstijging van gitaren in
het algemeen en Fender in het bijzonder sinds de euro maar in principe (ondank het echte fender logo) hebben we hier toch te maken met een koreaan die een paar jaar later onder het squier logo werd uitgebracht
(het tremelo blok dat onder de trem hangt is gemaakt van dun gietijzer wat ook al aangeeft dat het geen japans onderdeel is )

ik zou zeggen max eur 200 (en als hij echt heel erg lekker speelt dan eur 225)

SilverFoo
30 december 2004, 17:14
250 is de vaste prijs.... kan er niks vanaf halen. Ik heb helemaal geen verstand van fender vandaar mijn vraag op het forum. Ik sta in tweestrijd, doen of niet doen :-? HELP!

fred dons
30 december 2004, 17:52
eerlijk gezegd zou ik voor dat geld voor een nieuwe london city strat gaan (niet de goedkoopste serie van dat merk maar er net boven)

degene die ik had heb ik het tremblok, de nek, de pickups (ceramisch)
de potmeters, de stemmeachnieken en de 5 standen schakelaar vervangen (ik had alles toevallig liggen anders had ik het niet gedaan) en opnieuw gelakt dus het was niet zo dat het direkt een perfecte gitaar was

SilverFoo
31 december 2004, 12:25
Het is niks geworden. De verkoper werd zelfs nog pissig toen ik een bod deed van €225. Spijtig. Toch bedankt voor de reacties hier. Nog een vraagje fred: je noemt de london city strats, hoe zijn die? Van wat ik erover gehoord heb is het alleen maar goeds.