PDA

View Full Version : Elementen uitproberen omgeving Zwolle.



Iceman
30 december 2004, 13:36
Ik speel thuis over een Mesa Triple Rectifier + Marshall 4x12 cabinet.
Speel voornamelijk metal met gitaren voorzien van EMG's. Nu heb ik in een ESP EC1000 een DiMarzio SuperDistortion gebouwd en ben verrast door de levendigheid en dynamiek. Losse lage noten klinken ook dieper bij dezelfde stemming.

(Uiteraard is dit de aktief/passief-discussie.)

Ik vind de SD wel te schel, dus ben op zoek naar een ander passief element.
Maar elementen kun je niet zomaar uitproberen bij je lokale shop, dussss..........


Wie wil langskomen (ik kan je met de auto ophalen) met zijn pasieve-element-equipte-gitaar om over mijn Triple Rectifier te spelen?
Liefst met meerdere gitaren, dan zijn ed verschillen het meest duidelijk.

Groeten,

Tom/Iceman

bat
30 december 2004, 13:48
Jammer dat ik geen humbucker-equiped gitaren heb (nouja, 1 met een single coil sized humbucker) anders had ik je uitnodiging graag aangenomen!

Iceman
30 december 2004, 21:00
Weet iemand een passief element dat minder schel is dan de DiMarzio SuperDistortion?
Wel even veel (of meer) laag, misschien meer de nadruk op het midhoog ipv tophoog van de SD.

Als ie maar vet en vooral levendig is.

Heb al eens (in een andere gitaar) de Gibson 500T gehad, die vond ik weer te modderig klinken, weinig defenitie.

Wormaap
30 december 2004, 21:06
Zonder verder veel vergelijkingsmateriaal te hebben kan ik je zeggen dat ik de DiMarzio ToneZone geweldig vind. Die zit in mijn Charvel Model 6 en hij klinkt vooral behoorlijk strak, redelijke grom in het laag en een redelijk rond hoog, precies wat ik zocht dus :) Maar ik weet niet of dat ook meteen is wat jij zoekt.

bat
30 december 2004, 21:06
Ben je trouwens al even bij 't Speeltuygh langs geweest? De jongen die zich daar met de elektrieken gitaren bezig houdt is erg goed mee te praten en kan je zeker helpen.

Iceman
30 december 2004, 21:27
Bat bedankt, die ga ik zeker bellen.

Rond hoog is inderdaad wat ik zoek.

turboblues
31 december 2004, 00:57
...Wie wil langskomen (ik kan je met de auto ophalen) met zijn pasieve-element-equipte-gitaar om over mijn Triple Rectifier te spelen?
Liefst met meerdere gitaren, dan zijn de verschillen het meest duidelijk...

Kun je me even oppikken? Woon in Griekenland..

Ibanez RuleZ
31 december 2004, 01:05
tonezone is goede keuze, heb die zelf ook en die klinkt erg vet, omschrijving klopte als een bus

harrald

Wormaap
31 december 2004, 01:11
tonezone is goede keuze, heb die zelf ook en die klinkt erg vet, omschrijving klopte als een bus

harrald
'K heb'm gekocht vanwege jouw soundclips, nog steeds 1000 maal dank daarvoor :-D

AART
31 december 2004, 17:20
staan die clips nog op het net(zoek zelf ook nieuwe elementen)?
link?

Iceman
31 december 2004, 18:03
Ik ga eerst nog even stoeien met verschillende potmeters. De SuperDistortion is nu aangesloten op een 500K potmeter. Heb hier nog een en ander liggen met verschillende waardes.

Baker
2 januari 2005, 19:05
Ik speel thuis over een Mesa Triple Rectifier + Marshall 4x12 cabinet.
Speel voornamelijk metal met gitaren voorzien van EMG's.

ben ik ff blij dat ik je buurman niet ben..... :D

Iceman
4 januari 2005, 14:45
Ene buurman heeft inmiddels zijn huis te koop staan, de andere heeft kinderen waar geen enkele buizenbak tegenop kan.

ieme
4 januari 2005, 18:00
bigone zwolle heeft een gibson waar je verschillende pu's in kan proberen

scholier
4 januari 2005, 18:07
Ene buurman heeft inmiddels zijn huis te koop staan
Ben je zo slecht :seriousf:

bat
4 januari 2005, 21:20
bigone zwolle heeft een gibson waar je verschillende pu's in kan proberen

Die is bedoeld om de verschillende Gibson pick-ups te proberen. Er zitten gaten in die LP-body die helemaal door de body lopen. Je kunt er dan een blok met een gibson-pu van de achterkant in schuiven en zo proberen welke je het beste vind klinken.