PDA

View Full Version : Vraag....



Seagull
30 december 2004, 09:59
Ik heb weer is een vraag. Ik wil op mijn Squier strat nieuwe snaren gaan opzetten. De gitaar is nu goed afgesteld (geen trillende snaren enz.). Als ik er nieuwe snaren opzet blijf de gitaar dan goed afgesteld of kan ik dan toch wel trillende snaren verwachten

alvast bedankt

seagull

Dick Wolkendeck
30 december 2004, 10:05
Als het goed is hoef je de gitaar niet opnieuw af te stellen als je de snaren vervangt. Het is wel te hopen, dat je de gitaar met nieuwe snaren hebt afgesteld en geïntoneerd. Met oude snaren kan je een gitaar niet goed afstellen. Let wel op dat je bij het vervangen van de snaren niet per ongeluk een schroefje verdraaid of zo.

Seagull
30 december 2004, 10:20
bedankt voor je reactie. Het snaren vervangen bij een strat verschilt toch niet zoveel als bij een western gitaar neem ik aan. (hoop ik tenminste want ik ben niet z'n gitaar technicus maar meer een bespeler haha)

groeten,

Dick Wolkendeck
30 december 2004, 11:21
Volgens mij is het verwisselen bij een strat makkelijker, je haalt gewoon de snaren door de body heen (wel in het juiste gaatje :razz: ). Bij een western heb je vaak dat geklooi met die pennetjes in de brug.

Cheers!

Seagull
30 december 2004, 11:27
thanksss

Bins
30 december 2004, 11:50
Zorg wel dat je dezelfde dikte snaren gebruikt als je oude snaren.

Seagull
30 december 2004, 12:02
Zorg wel dat je dezelfde dikte snaren gebruikt als je oude snaren.en als ik van .010 naar .009 ga maakt dat veel uit dan?

Bins
30 december 2004, 12:04
Nee, dat zal niet zo gek veel schelen.

Ritch
30 december 2004, 12:22
is nog een topic over geweest..> zoekfunctie!! groet, steve

bat
30 december 2004, 12:37
Zorg wel dat je dezelfde dikte snaren gebruikt als je oude snaren.en als ik van .010 naar .009 ga maakt dat veel uit dan?

Wel even je intonatie checken dan.