PDA

View Full Version : 4, 3, 2, 1 . . .



Sandah
30 december 2004, 00:39
Dames en heren bassocialen,

Bijna een bas, bijna een leraar...

Ik wil jullie een vraag stellen, waar ik brutaal dit forum mee vervuil.

Wat stellen jullie voor (of wordt als referentiemateriaal gebruikt) om notenschrift, basisvaardigheden, akkoorden, technieken te leren en te oefenen. (Ik doel dan op boeken, internetsites, CD's, DVD's, bierviltjes, etc.)

Ik kan me voorstellen dat je bepaalde boeken in een bepaalde volgorde gedaan moet hebben, om vanuit de basis te gaan beginnen. Zodra ik een leraar gevonden heb, zal ik ook wel het een-en ander voorgeschoteld krijgen, maar ik zou wel eens willen weten wat jullie allemaal gebruikt/doorgeploeterd hebben om tot het niveau te komen waar jullie nu op zitten (buiten het veel spelen natuurlijk).

Misschien is het ook wel een leuk topic ?

Alvast bedankt! 8-)

Equalizer
30 december 2004, 01:04
Fasttrack Basgitaar 1 en 2 zijn wel goed, verschillende stijlen, notenlezen, welke noten bij welk akkoord horen, etc. komt aan bod. Die moest ik kopen van m'n leraar en daar heb ik dus les uit gehad. Was er wel vrij snel doorheen, maarja. Een nadeel vind ik dat er een tablatuur onder de noten staat, zo leerde ik natuurlijk nóg geen noten lezen want vanuit je ooghoeken zie je toch die tab.

Denk dat ik in het algemeen het meeste heb geleerd van:

- nummers op gehoor uitzoeken
(Je begint ws met tab, maar op een gegeven moment merk je dat je in die tabs van internet verbeteringen gaat aanbrengen, omdat ze vaak niet kloppen. Dan ben je dus beter aan het worden.)

- zelf basloopjes verzinnen ('jammen' in je eentje)

- eigen opnames maken (met drumprogramma)

- in een band spelen

- fora lezen

En van m'n leraar zelf natuurlijk, buiten de boeken om.


Dit alles is mogelijk als je er veel plezier in hebt!

ToolRulez
30 december 2004, 11:57
Ik vind onderstaande site heel erg informatief als het om de theorie gaat, begint echt bij de basis en gaat daarvandaan alle technieken langs en de dingen die je moet weten:
http://www.wheatdesign.com/bassbook/

Verder sluit ik me volledig aan bij mijn voorganger :). Jammen, in een band spelen daar leer je echt het meeste van.

Sandah
30 december 2004, 13:10
THANKS ! :lol: