PDA

View Full Version : [ebay]original 1957 Les Paul Standard



soup
29 december 2004, 21:39
http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&category=38086&item=3771923467&rd=1#ebayphotohosting

ERG HOOG BEDRAG, maarja de gitaar kost ook wel meer dan dat ze nu bieden , dus als je het geld hebt

turboblues
29 december 2004, 21:52
Brandhout!

Squier4ever
29 december 2004, 21:54
:o :o :o :o :o :o :o :o :o :o

man daar kun je een halve gibson fabriek van leegkopen onderhand :o :o :o

soup
29 december 2004, 21:54
Brandhout!
omg je eerste post is al heel nuttig op dit forum

Ome Henk
29 december 2004, 21:58
Gewoonweg absurd :-?

schizo910
29 december 2004, 21:59
en welkom Turboblues :D

srv-man
29 december 2004, 22:20
Brandhout!

Gelukkig, weer iemand die wat zinnigs heeft te melden..... :-?

Vwb de Gibson van ebay, ik vraag me werkelijk af wie nu zo'n gitaar voor een dergelijk bedrag via ebay zal kopen, bovendien "reserve not met", alsof mensen nog tegen elkaar op gaan bieden bij dit soort bedragen! A total waiste of energy.

AART
29 december 2004, 22:27
zitten ook nog allemaal krassen op, kunnen ze veel beter mijn talman kopen, die heeft maar een paar krassen :-D

(ik weet het, kben irri, maar is als het goed is volgende week weg) 8-)

BramVersteeg
29 december 2004, 23:30
:o WTF! Met dat geld kun je wel wat betere dingen kopen! Dit is zeker de duurste gitaar die ik ooit heb gezien. Ik dacht dat het prototype van de PRS Dragon met z'n 35.000 euro al veel was......... :-?

Ritch
29 december 2004, 23:38
zitten ook nog allemaal krassen op, kunnen ze veel beter mijn talman kopen, die heeft maar een paar krassen :-D

(ik weet het, kben irri, maar is als het goed is volgende week weg) 8-)

eindelijk?! :-D :razz:

bert k
29 december 2004, 23:38
Volgens mij komen ze nog wel duurder, maar wat een supergitaar..... (ik wil nog wel eens een goldtop, maar dan met P90 erin. En een trapezium staartstuk.

PeArLjAm
29 december 2004, 23:40
:o WTF! Met dat geld kun je wel wat betere dingen kopen! Dit is zeker de duurste gitaar die ik ooit heb gezien. Ik dacht dat het prototype van de PRS Dragon met z'n 35.000 euro al veel was......... :-?

Hmm kijk maar eens naar een sunburst gibson les paul uit '59 dan. Die gaan voor minstens 150000 $ van de hand, al gaan ze meestal voor meer dan dat bedrag weg. Echt absurd die prijzen, maar er zijn er maar superweinig van gemaakt en dus ook echte collectorsitems.

John P
29 december 2004, 23:43
Volgens mij heeft-ie zelf dat bedrag geboden onder een andere naam en een ander adres. Deden we met de band ook: bellen naar een kroeg, waar we pas gespeeld hadden en vragen wanneer die lekkere band weer terug kwam. Dan zouden we met onze vrienden en familie gezellig langskomen. Dat deed je dan een paar maal (steeds een andere naam noemen, natuurlijk!) en verdomd, de kroeg belde terug en je gage werd hoger!!

Ritch
29 december 2004, 23:44
btw, steve lukather heeft altijd nog zn LP Standard uit 59, Hij schat de waarde ongeveer ook op een ton:

http://www.stevelukather.net/images/pictures/guitar1.jpg
http://www.stevelukather.net/images/pictures/superlive2.jpg

turboblues
29 december 2004, 23:52
en welkom Turboblues :D
Dank je! Ik heb zelf ook twee Les Pauls en vind het goede gitaren maar
wel te duur geprijsd tegenwoordig. Ik heb ze nog gekocht in de "goede jaren". Maar dit is werkelijk absurd. Wordt alleen maar gekocht door rijke zakenlui of zo, om in een glazen kast uitgestald te staan tussen andere verzamelobjekten!

Anders Destium
30 december 2004, 00:34
Welkom op gitaarnet Turboblues, schroom niet om je gitaren te posten in dit topic (hint,hint) :wink:

http://www.gitaarnet.nl/forum/viewtopic.php?t=37744&postdays=0&postorder=asc&start=0

chennie
30 december 2004, 00:43
en welkom Turboblues :D
Dank je! Ik heb zelf ook twee Les Pauls en vind het goede gitaren maar
wel te duur geprijsd tegenwoordig. Ik heb ze nog gekocht in de "goede jaren". Maar dit is werkelijk absurd. Wordt alleen maar gekocht door rijke zakenlui of zo, om in een glazen kast uitgestald te staan tussen andere verzamelobjekten!

en dit is zo waar en zo triest. Ik zie liever dat een (fatsoenlijke)gitarist alles uit zon gitaar haalt en totaal doorslijt dan dat zon gitaar maar in een kast staat. Daarna mag die altijd nog wel in de kast staan.

Bobbel
30 december 2004, 01:30
jezus veels te duur! ik zou er nog geen 1000 euro aan uitgeven...

michielv
30 december 2004, 07:54
En het klopt ook nog niet want dit is een "Gold Top", indertijd heette het model alleen nog maar "Les Paul model". Nadat de LP ook in sunburst gemaakt werd (vanaf 1958 meende ik) noemde men de sunburst versie "Standard" en de goudkleurige versie "Gold Top".

Los daarvan vind ik hem wel een beetje aan de dure kant, dan kocht ik toch liever een goede Burny en betaalde van de rest een groot deel van een nieuw huis ;)

guvnor
30 december 2004, 08:46
Ik heb gehoord dat zeldzame violen e.d. nog wel eens door investeerders/beleggers(groepen) gekocht worden en vervolgens uitgeleend aan topmuzikanten zodat ze wel bespeeld worden. Dat vindt ik wel een leuke oplossing. Zo verstoffen die instrumenten niet en kan iedereen er van genieten. Zouden ze ook met gitaren moeten doen.

Al zou ik zo'n juweeltje niet zomaar aan bijvoorbeeld Pete Townsend uitlenen...stel dat ie in een opwelling z'n ouwe kunstje weer doet.

gerrekat
30 december 2004, 09:03
Blijft gewoon een gitaar....als ik hem had zou ik hem zo snel mogelijk verkopen.

frekie
30 december 2004, 15:31
Ik heb een boek over Gibson (Gibson Electrics, A.R.Duchossoir) met achterin de "shipping totals" voor diverse modellen Gibsons. Als ik ruwweg de getallen optel voor de LP van 1952-1961 kom ik op ±11000 stuks, de Juniors en de Customs nog niet eens meegerekend. Zijn dus best veel van gemaakt als je het vergelijkt met de grote jazzbakken als de super 400 en de L5CES. Die zijn ook nie goeiekoop maar kosten vintage vaak niet eens zoveel meer dan nieuwe. Die sunburst standards schijnen idd nu vnl in Japan in kluizen te zitten, zijn beleggingsobjecten geworden.
Gibson LP´s zie je bij bosjes 2dehands, ik heb het idee dat de prijzen zakken, komt ook door de ueber Euro natuurlijk :wink: Veel mensen hebben een paar jaar geleden een nieuwe GLP gekocht en onder hun bedje geschoven, om hem nu met verlies te verkopen want ze hebben geld nodig :P
Ik gijl persoonlijk tegenwoordig meer op ouwe jazzers, zo´n simpele ES125 met P90 of misschien zelfs een ES150 met Charlie Christian element, 50 jaar jazzgeschiedenis in je handjes 8-)

soup
8 maart 2005, 20:28
dit topic is al wel oud maar toch nog een kickje:

het bedrag staat nu op US $72,500.00

soup
8 maart 2005, 20:29
dit topic is al wel oud maar toch nog een kickje:

het bedrag staat nu op US $72,500.00

AART
8 maart 2005, 20:42
WTF :o

daar zou ik eerst alle leuke ibanez top modellen kopen uit de s, rg en sz serie kopen, een leuke studio, versterkermuur, en tourbus om alles in te doen :o

BartL
8 maart 2005, 22:04
The seller ended this listing early because the item is no longer available for sale.

soup
9 maart 2005, 13:15
ok dat had ik dus niet gezien , maar toch dan zal het wel voor een bedrag van 75 000+ zijn

Mitch
9 maart 2005, 13:41
Da's geloof ik de vijfde keer dat een dergelijk topic wordt geopend in een jaar tijd :roll:

habberdoedas
9 maart 2005, 16:46
Laat ik er ook maar een paar woorden aan vuil maken. Gewoon te gek voor woorden. Dit soort gitaren worden enkel gekocht door beleggers (meestal geen muzikanten) Mijn vraag beleg dan in wat anders. Het barst van de gitaartalenten op deze aardkloot die zitten te springen om een goed instrument met een hart en een ziel. Hierdoor verdwijnen al deze mooie relics in kluizen van beleggers die nog geen noot kunnen spelen laat staan iets van muziek afweten.... Kort om een schande....

habberdoedas
9 maart 2005, 16:47
Laat ik er ook maar een paar woorden aan vuil maken. Gewoon te gek voor woorden. Dit soort gitaren worden enkel gekocht door beleggers (meestal geen muzikanten) Mijn vraag beleg dan in wat anders. Het barst van de gitaartalenten op deze aardkloot die zitten te springen om een goed instrument met een hart en een ziel. Hierdoor verdwijnen al deze mooie relics in kluizen van beleggers die nog geen noot kunnen spelen laat staan iets van muziek afweten.... Kort om een schande.... :evil:

soup
9 maart 2005, 16:58
Da's geloof ik de vijfde keer dat een dergelijk topic wordt geopend in een jaar tijd :roll:


seymour kijk eens wanneer dit topic geopend is , deze bestaat al lang hoor!!!!!!!!!!!!!!

Droffie
11 maart 2005, 13:19
Laat ik er ook maar een paar woorden aan vuil maken. Gewoon te gek voor woorden. Dit soort gitaren worden enkel gekocht door beleggers (meestal geen muzikanten) Mijn vraag beleg dan in wat anders. Het barst van de gitaartalenten op deze aardkloot die zitten te springen om een goed instrument met een hart en een ziel. Hierdoor verdwijnen al deze mooie relics in kluizen van beleggers die nog geen noot kunnen spelen laat staan iets van muziek afweten.... Kort om een schande.... :evil:
Maak je niet zo druk.
Wat kan jou dat nou boeien dat deze gitaar bij een rijke dude terecht komt.
Anders kan je ook wel zeggen "het barst van de goede automobilisten die zitten te springen om een goede snelle wagen met hart en ziel. Een schande dat deze onbetaalbare auto's bij rijke mensen staan die er al 20 hebben."
Als je 't geld hebt en kan missen waarom niet? Ik zou 'm kopen als veel geld had.

Wietse.com
12 maart 2005, 01:43
Laat ik er ook maar een paar woorden aan vuil maken. Gewoon te gek voor woorden. Dit soort gitaren worden enkel gekocht door beleggers (meestal geen muzikanten) Mijn vraag beleg dan in wat anders. Het barst van de gitaartalenten op deze aardkloot die zitten te springen om een goed instrument met een hart en een ziel. Hierdoor verdwijnen al deze mooie relics in kluizen van beleggers die nog geen noot kunnen spelen laat staan iets van muziek afweten.... Kort om een schande.... :evil:
Maak je niet zo druk.
Wat kan jou dat nou boeien dat deze gitaar bij een rijke dude terecht komt.
Anders kan je ook wel zeggen "het barst van de goede automobilisten die zitten te springen om een goede snelle wagen met hart en ziel. Een schande dat deze onbetaalbare auto's bij rijke mensen staan die er al 20 hebben."
Als je 't geld hebt en kan missen waarom niet? Ik zou 'm kopen als veel geld had.Amen

slayurrr
12 maart 2005, 02:38
Wat een lelijke gitaar!

:)