PDA

View Full Version : Powerball bezitters, wat voor cabs?



NeeraDJ
29 december 2004, 13:55
Boeeee!

NeeraDJ
29 december 2004, 13:56
Ik krijg binnenkort (hopelijk volgende week) een Powerball binnen, maar ik lees veel tegenstrijdige reacties over cabs en speakers. Nou zijn er hier op het forum veel Powerball bezitters, dus vroeg ik me af wat voor cabs (en de bijbehorende speakers) jullie met de Powerball gebruiken.

Ik was zelf van plan een Steavens Poundcake Custom 4x12 erbij aan te schaffen met 2 Greenbacks en 2 G12T-75 speakers kruislings (gewoon stock), maar zou dit wel een goed plan zijn?

Josdevos
29 december 2004, 14:09
Neen, gaat volgens mij niet werken met greenbacks... is het proberen waard natuurlijk maar ik vrees van niet. Testen is de boodschap...

Marc Oblivian
29 december 2004, 14:18
Marshall straight met 4 greenbacks....niet voor de hand liggend, but sounds perfect :D :cool:

andy
29 december 2004, 14:24
Ik heb er inmiddels diverse cabs onder gehad.
Twee cabs met Gh12 30 watt celestions: Geluid niet echt vet genoeg.

Marshall: JCM 900 cab, stereo, 300 watt. Te schel, te weinig laag.

2 Goedkope Park cabs met 8 keer 35 watt goedkopere Celestion speakers, weet ff niet welke. Die klinken het lekkerste, maar op piek volumes beginnen de speakers cq kasten te kraken.

Ik heb er ook een keer een standaard Engl kast ondergehangen en dat klonk het beste.

Raffel
29 december 2004, 15:47
standard zuigt, vintage is koel! :-D

gerrekat
29 december 2004, 18:08
Gewoon een ENGL standard cab, ik vond hem echt beter klinken dan de vintage!

Ik heb ook een RIVERA R412T ook en verschrikkelijk lekker klinkende cab! daar zitten G12T-75's in ik hou absoluut niet van V30's!

Mark S
29 december 2004, 18:24
maar op piek volumes beginnen de speakers cq kasten te kraken.


8-)

Ik heb je nog nooit gehoord/gezien maar ik heb een donkerbruin vermoeden dat niet Jim Marshall maar jij 'The father of loud' bent!

andy
29 december 2004, 19:28
Ghehehehehehe.
Toen ik me net geregistreerd had hier kreeg ik een reaktie die ongeveer zo ging: Ben jij DE Andor H en speel je nog steeds zo hard??? :razz:
Maar een aantal forumleden hier kan dat idd wel bevestigen. :wink:

pol
29 december 2004, 19:49
Ik krijg binnenkort (hopelijk volgende week) een Powerball binnen, maar ik lees veel tegenstrijdige reacties over cabs en speakers. Nou zijn er hier op het forum veel Powerball bezitters, dus vroeg ik me af wat voor cabs (en de bijbehorende speakers) jullie met de Powerball gebruiken.

Ik was zelf van plan een Steavens Poundcake Custom 4x12 erbij aan te schaffen met 2 Greenbacks en 2 G12T-75 speakers kruislings (gewoon stock), maar zou dit wel een goed plan zijn?

Waar heb je die kast gevonden ?

AART
29 december 2004, 22:37
Ghehehehehehe.
Toen ik me net geregistreerd had hier kreeg ik een reaktie die ongeveer zo ging: Ben jij DE Andor H en speel je nog steeds zo hard??? :razz:
Maar een aantal forumleden hier kan dat idd wel bevestigen. :wink:

Andor H, de nieuwe kastenterrorist, blaast en rammelt zo het kabinet uit den haag 8-)

NeeraDJ
29 december 2004, 22:53
Thanks dudes, als ik het zo hoor zijn die V30s helemaal niet voor deze amp gemaakt. Ik was er dus bijna de mist mee in gegaan :o ! Het schijnt dat donkere cabs (Genz Benz G-Flex) slecht met de cab samengaan en de schelle Marshalls ook. Ik denk dat ik de Steavens 4x12 daarom maar eens uit ga proberen, een gewaagde speakercombi maar ze schijnen in kwaliteit met Diezel en Bogner te vergelijken te zijn (die gast van Steavens had gestudeerd met mr Bogner las ik ergens). Ik laat wel weten hoe het uitpakt, zowiezo wil ik de Powerball eerst binnen hebben :wink:

andy
30 december 2004, 01:18
Andor H, de nieuwe kastenterrorist, blaast en rammelt zo het kabinet uit den haag 8-)

Als dat zou kunnen. :lol:

pol
30 december 2004, 10:02
Succes met de cab, als de kwaliteit zo goed is als van de versterkers van steavens is het zeker geen miskoop :)
Maar een vintage 30 is zeker ook geen slechte speaker voor op een high gain amp, juist omdat die veel mids heeft en nog behoorlijk strak blijft klinken met veel bas. Die gt-75 wat in de gewone marshalls zitten vind ik maar niks persoonlijk, misschien is het wel mooi samen met de greenbacks, maar in een marshall cab vond ik ze enorm schel klinken.
een vintage 30 komt ook altijd prima door de mix, bij een gt-75 is dat ook weer minder, omdat die lang niet zoveel mids heeft.
Een ouwe marshall met greenbacks heb ik ook nog gehad, maar dat vond ik niks in combinatie met mijn jcm800 en mijn door steavens gemodde jcm800.
die combinatie klonk vrij schel, maar in combinatie met een peter van weelden marshall was die wel enorm goed.
Ik heb nu ook nog een marshall kast 1960 B waar ik de eminences uit mijn diezel kast hebt gestopt, en die klinkt ook niet verkeerd, ik heb zelfs de indruk dat ze in de marhall beter klinken dan in de diezel. De diezel was te gefocussed met deze speakers, klonk heel zuiver, maar een beetje te kaal. In de diezel kast zitten nu de vintage 30's uit de marshall en deze werken blijkbaar wel goed hierin.

kokeleko
30 december 2004, 10:50
Ghehehehehehe.
Toen ik me net geregistreerd had hier kreeg ik een reaktie die ongeveer zo ging: Ben jij DE Andor H en speel je nog steeds zo hard??? :razz:
Maar een aantal forumleden hier kan dat idd wel bevestigen. :wink:

Klopt dat was ik, zoiets vergeet je nooit meer. :D

andy
30 december 2004, 11:49
Ghehehehehehe.
Toen ik me net geregistreerd had hier kreeg ik een reaktie die ongeveer zo ging: Ben jij DE Andor H en speel je nog steeds zo hard??? :razz:
Maar een aantal forumleden hier kan dat idd wel bevestigen. :wink:

Klopt dat was ik, zoiets vergeet je nooit meer. :D

Hehe, ik dacht al, wie ken ik nou in Meppel?? Maar het is me inmiddels duidelijk. :wink:
Maar het was wel een lekkere binnenkomer. :razz:

Alain
31 december 2004, 01:31
Bogner V30's

Baco
31 december 2004, 09:35
Bogner V30's

Dat kan ik beamen, klinkt super :o

BLOK182
1 januari 2005, 15:05
Momenteel Engl v60, Engl v30 is ook lekker, XXL v30 nog lekkerder, bogner nog niet gehoord :)

NeeraDJ
1 januari 2005, 22:46
Thanks again,

Ff nog een vraagje, hoe of eigenlijk waar zie je of je een Vintage of Standard cab hebt (zonder de kast open te maken natuurlijk)? Moet even bewijs van een verkoper hebben

Josdevos
1 januari 2005, 22:52
Bogner V30's

Dat kan ik beamen, klinkt super :o

+1 :razz:

http://users.pandora.be/josdevos/Stuff/MM%2004-12-30%2031.JPG

Josdevos
1 januari 2005, 22:53
Thanks again,

Ff nog een vraagje, hoe of eigenlijk waar zie je of je een Vintage of Standard cab hebt (zonder de kast open te maken natuurlijk)? Moet even bewijs van een verkoper hebben

Staat normaal op de input aan de achterkant...