PDA

View Full Version : heeft er iemand ervaring met reparaties aan een jc120?



aestrid
29 december 2004, 13:08
iemand??? :( :???: :cry:

matto
29 december 2004, 17:32
Wat is er kapot dan?

PeeVee
29 december 2004, 19:57
Ik zeg niks... ik zeg niks... :stop:

Quink
29 december 2004, 20:45
Ik zeg niks... ik zeg niks... :stop:

Mmm, jij kunt op een heel duidelijke wijze "niks" zeggen.
:-D

aestrid
29 december 2004, 20:56
de chorus en reverb en distortion, maar verder doet ie het prachtig.

bert k
29 december 2004, 21:19
Koop je er toch wat pedaaltjes bij... :D

sickpunk
29 december 2004, 21:26
owjoh bijna nix...:S

iam
29 december 2004, 22:30
Koop je er toch wat pedaaltjes bij... :D

+1

alleen die chorus schijnt heerlijk te klinken, maar disto is zoiezo crap...

matto
30 december 2004, 09:59
Het lijkt er op als of een complete module niet aangestuurd kan worden.(stekkertje los?)
Is er niet een muziekwinkel bij je in de buurt met een goede technische dienst? bij voorkeur een Roland / Boss dealer natuurlijk.

PeeVee
30 december 2004, 19:36
Is er niet een muziekwinkel bij je in de buurt met een goede technische dienst?

Bestaat die uberhaubt in Nederland? Ik ken ze nl. niet. M.i. is de kwaliteit van de technische dienst van een gemiddelde muziekwinkel omgekeerd evenredig met de mate van digitalisering van de gear die ze verkopen. Des te meer reden voor DIY!

Had ik al eens gezegd dat ik zo'n JC120 niet zo denderend vind?! ;-)

Mr.Jay
30 december 2004, 23:12
Is er niet een muziekwinkel bij je in de buurt met een goede technische dienst?
Bestaat die uberhaubt in Nederland? Ik ken ze nl. niet.

Bestaat wel hoor, ik weet em ook nog.
JaY

andy
31 december 2004, 00:54
Bestaat die uberhaubt in Nederland? Ik ken ze nl. niet. M.i. is de kwaliteit van de technische dienst van een gemiddelde muziekwinkel omgekeerd evenredig met de mate van digitalisering van de gear die ze verkopen. Des te meer reden voor DIY!

Had ik al eens gezegd dat ik zo'n JC120 niet zo denderend vind?! ;-)

Punt 1. Ben ik het helemaal mee eens. Steeds meer winkels besteden het uit. Een kennis spint garen etc. :wink: Ik stond een keer in een zaak waar een klant een probleem had met een buizen amp en ik meer antwoorden kon geven dan de verkoper. Die vroeg naderhand of ik veel ervaring had met buizenamps en of ik interesse had in een baantje als reperateur. :lol: Zouden ze trouwens niet erg blij mee geworden zijn. :wink:

Maar die Roland JC 120 is natuurlijk een geweldige bak voor een transistor, niet voor rock, metal oid.
Maar als je een beetje into die 80'er jaren meuk bent als U2, Simple Minds, the Cure kun je er erg veel mee.

PeeVee
31 december 2004, 02:11
Maar als je een beetje into die 80'er jaren meuk bent als U2, Simple Minds, the Cure kun je er erg veel mee.

I rest my case :-D

aestrid
31 december 2004, 10:13
en waar zit die goede tech. dienst dan?
ik had al een beetje zitten kijken maar nog niks tegengekomen.

matto
31 december 2004, 14:13
Big One in Zwolle? en anders misschien van Weelden in Apeldoorn?

basswasp
2 januari 2005, 17:56
Koop je er toch wat pedaaltjes bij... :D

+1

alleen die chorus schijnt heerlijk te klinken, maar disto is zoiezo crap...
Crap?

Ik vond de distortion van Mr. Bluesbreakers' JC120 wel lekker klinken :D Lekker uniek, goor en 60's rock 'n' roll... ten minste niet dat Marshall gekrijs ;)

Mr.Bluesbreaker
3 januari 2005, 23:48
Distortion vet?
Daar moet je ook echt een bassist voor zijn...
:wink: Goed ontopic: bij mijn JC-120 was ook de galm kaduuk toen ik hem kocht, maarja daarom was ie ook zo goedkoop. Vaak is het zo dat OF de gehele potmeter gewoon rot is, goedkope vervanging. OF het spoeltje OF in het ergste geval de hele veer opnieuw bestellen, kost zo'n 20-25 euro aan materiaalkosten. Kan in Groningen, bij Rikkers gitaarbouw heb je een tech genaamd Rutger die mij goed hielp, daar zit je altijd goed. En Pee Vee, ..... laat ook maar.

Dirk_Hendrik
9 januari 2005, 12:40
Aestrid,

Misschien een idee om je woonplaats in je profiel in te vullen. Een reparateur in Groningen is geen alternatief als je in Middelburg woont.

skabouter
10 januari 2005, 17:30
Koop je er toch wat pedaaltjes bij... :D
ben je betoeterd, die reverb en die chorus zijn goddelijk mooi !!!!
wel de moeite om ze te laten maken opzich ! :)


Maar die Roland JC 120 is natuurlijk een geweldige bak voor een transistor, niet voor rock, metal oid.


de jc120 is anders vaak gebruikt in metal hoor, voor mooie chorus-clean !


Bluesbreaker, heb je de reverb laten maken maken van de JC120 ?

Mr.Bluesbreaker
10 januari 2005, 20:54
Ja, dat is nu helemaal weer toppie. Alleen werkt kanaal 1 niet meer, maar dat gebruik ik toch nooit :-D Het kanaal met alleen volume bass middle treble zegmaar.