PDA

View Full Version : Yes, heb eindelijk een pedalboard na 1,2 jaar!



Speeddemon
29 december 2004, 00:22
het begon zo...

Rewind
29 december 2004, 00:27
hoe?

oh, zo,

cool

Robbert
29 december 2004, 00:28
hoe?

oh, zo,

cool

Met lang wachten denk ik :D

Speeddemon
29 december 2004, 00:30
Ik had met een vriend (tevens toetsenist van m'n coverband) afgesproken dat ik zijn jazz-quartet gratis zou live-mixen en tegelijk live-opnames van zou maken, als hij voor mij een flightcase zou bouwen.
Dit speelde allemaal rond september 2003!
De koffer is mij toen voor een optreden beloofd klaar te zijn (26 okt 2003), maar het kwam er maar niet van.
Nu hij eindelijk zelf cases ging bouwen voor z'n synths, kon ie gelijk 'mijn' koffer 'meenemen'.

Anyway,
binnenmaten zijn 68x42x14, mooie schuin-oplopende randen, hoge achterkant, en linksachter een inbouw-schotel om straks wat jack-chassisdelen in te zetten (voor pre-amp, fx-send en fx-return).

Robbert
29 december 2004, 00:37
Klinkt goed, je hebt ook twee rijen?

En nu, Pattex en klitteband? :D

BramVersteeg
29 december 2004, 00:49
Is ie al af? En heb je foto's?
Het klinkt wel goed zoals je het omschrijft maar daar nemen we op dit forum natuurlijk geen genoegen mee :razz:

Speeddemon
29 december 2004, 01:15
Klinkt goed, je hebt ook twee rijen?

En nu, Pattex en klitteband? :D
nou, ik heb natuurlijk die industriele klitteband, maar ook die fiets-ketting-segment-achtige dingetjes met schroefjes.

Idd 2 rijen.

foto's volgen volgende week ofzo.

DREAMMACHINE
29 december 2004, 10:27
wat heb je er allemaal op staan?

Robbert
29 december 2004, 10:44
wat heb je er allemaal op staan?

14 AB/Y boxjes 8-)

DREAMMACHINE
29 december 2004, 10:54
wat heb je er allemaal op staan?

14 AB/Y boxjes 8-)


waarschijnlijk... :-D

marc_o
29 december 2004, 15:55
Kom op met die foto's want ik moet ook zo'n board en heb werkelijk geen idee waar te beginnen......

Dirk_Hendrik
29 december 2004, 16:26
wat heb je er allemaal op staan?

14 AB/Y boxjes 8-)


:seriousf: :seriousf:

Mike McCready
29 december 2004, 16:29
Kom op met die foto's want ik moet ook zo'n board en heb werkelijk geen idee waar te beginnen......

Ik ook. Zijn er nog handige standaard koffers ofzo die je kunt gebruiken als basis?

marc_o
29 december 2004, 16:49
Kom op met die foto's want ik moet ook zo'n board en heb werkelijk geen idee waar te beginnen......

Ik ook. Zijn er nog handige standaard koffers ofzo die je kunt gebruiken als basis?

Ik zag dat er koffers waren van Warwick, mooi aluminium in navolging op de Gigbagboard of zoiets.

Ik heb wel ruimte nodig hoor, met een Pedaltone, EH White Finger, TS-808, Small Clone, Wah, power supply en eventueel de Jeckyll & Hyde en nog een Delay (line6 dl 4) Dat wordt een board van 2 meter breed.....damn wat handig weer....

Mike McCready
29 december 2004, 17:02
Kom op met die foto's want ik moet ook zo'n board en heb werkelijk geen idee waar te beginnen......

Ik ook. Zijn er nog handige standaard koffers ofzo die je kunt gebruiken als basis?

Ik zag dat er koffers waren van Warwick, mooi aluminium in navolging op de Gigbagboard of zoiets.

Ik heb wel ruimte nodig hoor, met een Pedaltone, EH White Finger, TS-808, Small Clone, Wah, power supply en eventueel de Jeckyll & Hyde en nog een Delay (line6 dl 4) Dat wordt een board van 2 meter breed.....damn wat handig weer....

Link? Op de site van Warwick staat niets... :-?

matto
29 december 2004, 17:57
Ja, een electrische gitaarkoffer is zeer geschikt al s je een beetje een uitgebreid board hebt. :P

BramVersteeg
29 december 2004, 19:53
Over aan maand ga ik ook een pedalenbak bouwen. Ik zal wel wat foto's plaatsen van het bouwproces, zodat iedereen kan meegenieten :D .

Mike McCready
29 december 2004, 21:48
In de buurt van Rotterdam kun je 4 van deze jongens gratis ophalen. Lijkt me wel een mooi begin voor een (groot) pedalboard

http://static.marktplaats.nl/fotos/diversen/tassen/54133.jpg

http://www.marktplaats.nl/index.php3?url=/markt/diversen/tassen/54133.htm%3Fret%3D%252Fnieuw_zoek.php3%253Fq%253Dk offer

Mike McCready
29 december 2004, 23:08
Ik zie trouwens bij veel pedalboard setups dat alle effecten in één loop zitten. Ik gooi twee dingen door de fx loop van mijn versterker en dus niet alles door de pré-amp.
Gitaar > distortion > wah > amp
Send > tuner > equalizer > return

Maakt het veel verschil in geluid als ik dit alles gewoon tussen de gitaar en versterker zet en dus die fx-loop niet gebruik?

Zo ja, kan ik dit alles dan ook op één voeding aansluiten met een daisy-chain zonder gebrom? Zou een heel groot deel van mijn problemen oplossen (lees: minder kabels en geen PP2 nodig)

Speeddemon
29 december 2004, 23:09
wat heb je er allemaal op staan?

Wah: Tech21 Killer Wail
comp: Ibanez CP9 (of Boss CS-2)
boost/drive: DOD 250 (modded) OF Boss OD-3 OF Boss BD-2 OF Marshall The Guv'nor MK I UK
main drive/ds: H&K Tubefactor
noise-gate: MXR Smart Gate
chorus: Boss CE-2 (silver screw MIJ)
EQ/solo-boost: Boss GE-7 (MIJ)
delay: Line6 Echo Park

nog niet eens een A/B boxje. :lol: :razz:

BramVersteeg
29 december 2004, 23:36
En je Wheels Of Fire? Wat doe je daar mee?

Speeddemon
29 december 2004, 23:39
voorlopig nog houden.
G. Teese mailde me dat ie een nieuwe shielded inductor had, die ie me toe zou sturen. Blijkbaar speelde het probleem bij meer mensen.

BramVersteeg
29 december 2004, 23:42
Maar je zei toch dat ie te weinig bass had? Hoe vind je hem in vergelijking met je Tech 21?

aad
29 december 2004, 23:55
Zo ja, kan ik dit alles dan ook op één voeding aansluiten met een daisy-chain zonder gebrom? Zou een heel groot deel van mijn problemen oplossen (lees: minder kabels en geen PP2 nodig)

Grote kans (vrijwel zeker) maak je een aardlus door op 2 verschillende punten in je signaalpad hetzelfde (extra) aardpunt aan te sluiten (de - van je voeding dus).
Beter is, als je een effectloop gebruikt EN een aantal effecten direct tussen je gitaar en je amp, die apart te voeden.

Mike McCready
30 december 2004, 00:09
Zo ja, kan ik dit alles dan ook op één voeding aansluiten met een daisy-chain zonder gebrom? Zou een heel groot deel van mijn problemen oplossen (lees: minder kabels en geen PP2 nodig)

Grote kans (vrijwel zeker) maak je een aardlus door op 2 verschillende punten in je signaalpad hetzelfde (extra) aardpunt aan te sluiten (de - van je voeding dus).
Beter is, als je een effectloop gebruikt EN een aantal effecten direct tussen je gitaar en je amp, die apart te voeden.

Ja, maar mijn vraag was als ik die fx-loop niet zou gebruiken *dus alles tussen gitaar en versterker), zou ik dan alles zonder gebrom op 1 adapter aan kunnen sluiten?

aad
30 december 2004, 00:39
[quote="Mike McCreadyJa, maar mijn vraag was als ik die fx-loop niet zou gebruiken *dus alles tussen gitaar en versterker), zou ik dan alles zonder gebrom op 1 adapter aan kunnen sluiten?[/quote]

LOL, ik moet beter lezen

Ligt eraan of je adapter voldoende stroom (mA) kan leveren. Als dat zo is moet dat zonder meer kunnen.

marc_o
30 december 2004, 09:26
Kom op met die foto's want ik moet ook zo'n board en heb werkelijk geen idee waar te beginnen......

Ik ook. Zijn er nog handige standaard koffers ofzo die je kunt gebruiken als basis?

Ik zag dat er koffers waren van Warwick, mooi aluminium in navolging op de Gigbagboard of zoiets.

Ik heb wel ruimte nodig hoor, met een Pedaltone, EH White Finger, TS-808, Small Clone, Wah, power supply en eventueel de Jeckyll & Hyde en nog een Delay (line6 dl 4) Dat wordt een board van 2 meter breed.....damn wat handig weer....

Link? Op de site van Warwick staat niets... :-?

Helaas geen link, maar ik zag ze staan in Antwerpen bij de Beat Shop

LordRiffenstein
30 december 2004, 10:00
Ik zag dat er koffers waren van Warwick, mooi aluminium in navolging op de Gigbagboard of zoiets.

Link? Op de site van Warwick staat niets... :-?

Dat komt omdat je bij Rockbag moet kijken http://www.rockbag.de/ Wel ff zoeken op de site, er staat pedalboard en cases.

Phyrexian
30 december 2004, 10:07
Ben benieuwd naar de foto's.

Mike McCready
30 december 2004, 12:41
Ja, maar mijn vraag was als ik die fx-loop niet zou gebruiken *dus alles tussen gitaar en versterker), zou ik dan alles zonder gebrom op 1 adapter aan kunnen sluiten?

LOL, ik moet beter lezen

Ligt eraan of je adapter voldoende stroom (mA) kan leveren. Als dat zo is moet dat zonder meer kunnen.

Kom nu aan 62,43 mA (en nog een 18V adapter voor mijn Dime Distortion)
Heb een gestabiliseerde adapter van 300 mA en een "normale" van 500 mA. Welke kan ik beter gebruiken?

Speeddemon
30 december 2004, 13:21
de GESTABILISEERDE natuurlijk!

(hoevaak moet ik nog op dit forum zeggen:
GEBRUIK UITSLUITEND GESTABILISEERDE VOEDINGEN! ?! ) :wink:

Robbert
30 december 2004, 13:52
de GESTABILISEERDE natuurlijk!

(hoevaak moet ik nog op dit forum zeggen:
GEBRUIK UITSLUITEND GESTABILISEERDE VOEDINGEN! ?! ) :wink:

Huh?

Dirk_Hendrik
30 december 2004, 13:56
Wat is een gestabiliseerde voeding?

Mike McCready
30 december 2004, 14:08
Wat is een gestabiliseerde voeding?

Die zorgt voor een constante uitgangsspanning. Ik weet nog dat mijn wah-wah het alleen deed toen ik eengestabiliseerde voeding gebruikte. Voor de rest heb ik altijd een normale voeding gebruikt, maar daar zal ik nu ook een gestabiliseerde voeding voor nemen. Weer minder kans dat er iets doorbrandt :)

DREAMMACHINE
30 december 2004, 14:24
Wat is een gestabiliseerde voeding?

Die zorgt voor een constante uitgangsspanning. Ik weet nog dat mijn wah-wah het alleen deed toen ik eengestabiliseerde voeding gebruikte. Voor de rest heb ik altijd een normale voeding gebruikt, maar daar zal ik nu ook een gestabiliseerde voeding voor nemen. Weer minder kans dat er iets doorbrandt :)

:-D

Mitch
30 december 2004, 16:54
Wat is een gestabiliseerde voeding?

Jij snapt ook echt niets van electronica hè ? :roll:















:D

Dirk_Hendrik
30 december 2004, 18:29
Die zorgt voor een constante uitgangsspanning. Ik weet nog dat mijn wah-wah het alleen deed toen ik eengestabiliseerde voeding gebruikte. Voor de rest heb ik altijd een normale voeding gebruikt, maar daar zal ik nu ook een gestabiliseerde voeding voor nemen. Weer minder kans dat er iets doorbrandt :)

Ik heb op dit moment een digitale delay liggen die het niet doet. Het is duidelijk dat de sample en holds wel werken en met wat her-instellen heeft het ding ook weer een decent sample clock. AD en DA conversie wordt gedaan met een R2R ladder maar om nog onbekende reden wordt het uitgangssignal niet met het ingangssignaal gemultiplexed om de CPU in en uit te gaan.

Kan het zijn dat dat met een gestabiliseerde adapter wel gebeurt :???:

DREAMMACHINE
30 december 2004, 18:41
waarschijnlijk.... :roll: .... :-D

Dirk_Hendrik
30 december 2004, 19:18
Thanks,
dan ga ik dat morgen eerst proberen.

Mike McCready
30 december 2004, 19:30
waarschijnlijk.... :roll: .... :-D

Ik haakte bij "sample en holds" al af... :D

Speeddemon
30 december 2004, 19:47
BACK ON TOPIC, BITCHEZ!


De koffer is klaar! (as in: alles zit erin, niks valt eruit, hij is klaar voor 't optreden 1 januari 01:00h).

Zonder pedalen en meuk: 12 kg. Alles erop en d'r aan: 19kg!

Mitch
30 december 2004, 19:57
ja, over on-topic gesproken: komen er nog mooie pics of heb ik iets over het hoofd gezien ?

Speeddemon
30 december 2004, 19:59
ja, over on-topic gesproken: komen er nog mooie pics of heb ik iets over het hoofd gezien ?
ben sinds gister de trotse bezitter geworden van een Canon Powershot A75 (zo'n beetje de beste 3 mpx camera die er is! Alles manueel instelbaar als je wil!)

maar ik heb bar weinig tijd vandaag en morgen. foto's nemen zelf is geen probleem, maar ze op de PC krijgen en uploaden gaat nog veel tijd inzitten.

Robbert
30 december 2004, 20:15
Dude. Het enige dat je nodig hebt is je USB kabel en Imageshack :D

Mike McCready
30 december 2004, 20:40
Dude. Het enige dat je nodig hebt is je USB kabel en Imageshack :D

Inderdaad! Kun je gewoon een zip bestandje uploaden en je foto's staan op internet!

matto
30 december 2004, 21:16
Mijn pedalen zitten op een op maat gemaakte rvs strip waar ik de gaten van de pedalen in heb geboord met behulp van de bodemplaatjes van de effecten, de bodem plaatjes heb ik er af gelaten en de effecten met de schroefjes van de bodemplaten vastgezet.het geheel vervoer ik in een koffertje van 15 euro van ALDI.

http://www.mijnalbum.nl/foto.php?m=fto&a=72&id=1451269&key=TSN6UQD4

http://www.mijnalbum.nl/foto.php?m=fto&a=72&id=1451284&key=JCM33AEJ

http://www.mijnalbum.nl/foto.php?m=fto&a=72&id=1451286&key=PERLZMUG

http://www.mijnalbum.nl/foto.php?m=fto&a=72&id=1451288&key=WOZCEUTI

mooi toch? :razz: :razz:

Speeddemon
30 december 2004, 23:08
Hey Matto, nou nog George L patchkabels ipv die goedkope rotzooi die je er nu tussen hebt. :wink:

Robbert
31 december 2004, 00:29
En een blauw LEDje in die TS9.

:razz:

robzilla
31 december 2004, 00:37
En een blauw LEDje in die TS9.

:razz:

hell yeah! :lol:

Soul Grinder
31 december 2004, 09:49
Ik kan zaterdag een digitale camera lenen. Daarna zal ik ook eens foto's van mijn board posten.

matto
31 december 2004, 10:05
En een blauw LEDje in die TS9.

:razz:

Hehe, die zit er al lang in hoor! ook heb ik de ts9 omgebouwd naar ts 808 specs met als extra dat ik er iets meer laag doorheen laat gaan.
Ik heb er een IC voetje ingebouwd om te kunnen experimenteren met de chip.
Ik vind dat een TL 072 "beter"klinkt dan een JRC 4558.
Het Boss overdrive pedaal is oud maar goed en heeft ook een lekker knisperend randje.
Met de compressor moet ik nog een beetje leren omgaan ik had hiervoor een MXR en die was wat makkelijker om goed in te stellen.
De champ delay is een vrij zeldzame anolog delay van Ibanez.
De voeding van het hele spul gaat met 1 adapter via het Boss TU 2 stempedaal :P

Speeddemon
31 december 2004, 12:38
Ik kan zaterdag een digitale camera lenen. Daarna zal ik ook eens foto's van mijn board posten.
maak dan ook gelijk losse foto's van de 'black box' :wink: 8-)

Soul Grinder
31 december 2004, 13:01
Ik kan zaterdag een digitale camera lenen. Daarna zal ik ook eens foto's van mijn board posten.
maak dan ook gelijk losse foto's van de 'black box' :wink: 8-)
Ik heb hem al op mijn plank gemonteerd, maar ik zal hem wel ff fotograferen zonder de andere pedalen erbij op de foto te krijgen.

jaywalker
31 december 2004, 20:28
kom op remco!, je had ondertussen al lang die foto's kunnen maken !

Speeddemon
1 januari 2005, 15:45
beter uit je doppen kijken! Ik HEB foto's gemaakt en ik HEB een aparte thread daarvoor gemaakt. :roll: :wink:


ook gelukkig nieuwjaar. :razz:

jaywalker
1 januari 2005, 17:23
haha ja ik zag het toen ik het gepost had, maar kon hem niet meer verwijderen , bummer! :-D

insgelijks!

Soul Grinder
8 januari 2005, 22:27
Hier alsnog een fotootje van mijn pedalboard.
Simpel, maar effectief. Mijn plank is niet al te mooi afgewerkt, maar who cares...

http://img.photobucket.com/albums/v204/SoulGrinder/Guitar%20Gear/SIMG1323.jpg
Linksboven een apparaatje dat de boel van stroom voorziet, rechtboven een noise suppressor, linksonder een digital delay en rechtsonder een A/B boxje van Speeddemon.

Hier het apparaatje van Speeddemon nog iets groter afgebeeld. Om een of andere reden krijg ik de foto's niet helderder dan dit.
http://img.photobucket.com/albums/v204/SoulGrinder/Guitar%20Gear/SIMG1280.jpg
http://img.photobucket.com/albums/v204/SoulGrinder/Guitar%20Gear/SIMG1279.jpg