PDA

View Full Version : minder volume door buizen verwijderen, hoe en wat



InVein
12 juni 2002, 17:41
Een tijd geleden heb ik eens ergens gelezen dat je 2 buizen uit je versterker kan halen en zo het wattage verminderd. Dit spreekt mij wel aan aangezien ik een 100 watt amp heb en met wat minder ook wel toe kan. Welke buizen zou ik dan moeten verwijderen (binnenste of buitenste oid.), Is het schadelijk, moet er opnieuw gebiasd worden of andere instellingen? Met andere woorden is dit een goede oplossing en hoe doe ik dit..

Kjiratsiekoedel
13 juni 2002, 07:58
Ja kan toch je volume wat lager zetten?

InVein
13 juni 2002, 10:49
nee dat is het probleem, er zit TE veel power achter :razz: , maar ik heb het verhaal al gevonden; het artikel "Brandende buizenvragen" op de website van feedback beschrijft ook hoe het moet...

Dirk_Hendrik
13 juni 2002, 10:55
Bekijk even mijn toevoegingen in 1 van de versterkervragen van Kim Wilson. Daar heb ik het een paar dagen geleden uitgelegd.

Kim Wilson
13 juni 2002, 10:55
Kijk even een halve pagina lager, bij Brandende Buizenvragen. Dat is een onderwerp van mij en ik denk dat het voor jou ook een hoop verduidelijkt. De laatste post is geplaatst 8 juni. Dan vind je hem wel denk ik :smile: .

Gr. Hans

Kim Wilson
13 juni 2002, 10:56
Is dat ff toevallig zeg :grin:

Dann
25 juni 2002, 17:18
Bij een Marshall moet je ik de 2 buitenste weghalen zotat je alleen de twee binnenste overhoud. Bij andere modellen weet ik het niet, of andersom.

Raffel
26 juni 2002, 13:44
ja altijd de buitenste 2 of de binnenste 2.

Dat heeft te maken met het signaal. 2 buizen delen namelijk het werk. De een neemt het bovenste deel van de sinus de ander het onderste. (wist mijn pa mij te vertellen)

nou had ik hier een mooi tekeningetje, maar omdat het lettertype hier geen courier is, werd het een beetje uit z'n verband gerukt.

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Raffel op 2002-06-26 15:06 ]</font>