PDA

View Full Version : Is dit te repareren??



Equalizer
28 december 2004, 20:59
Ik ben bassist en heb een probleem met mijn Mini Q-tron effectpedaal.. Soms als ik hem uitschakel en clean verder wil spelen, is er geen geluid meer (alleen heel zachtjes, je hoort pas iets als je de versterker flink opendraait). Het komt maar af en toe voor, en het geluid is verder nog goed. Aan het begin was dit echter niet zo.
En ik denk dat ik nog weet waardoor het komt ook :( . Ik stond een tijdje terug met het pedaaltje te spelen en toen zag ik dat het ledje (dat aangeeft of hij aan staat) het niet deed. Beetje vreemd, nouja ik speel door.. later stop ik ermee en haal de adaptor uit het stopcontact, zie ik dat het voltage van de adaptor verkeerd staat ingesteld! Hoger dan de 9 V die nodig is.
Nou ik zet het terug, en als ik er later weer mee speel doet het ledje het weer. Ik heb het niet bijgehouden maar geloof wel dat het sinds die keer is dat hij soms geen geluid meer geeft als je hem uitschakelt. Weer aan- en uitzetten helpt.

Weet iemand hoe ernstig dit is, of beter nog: wat ik kan doen om hem te repareren? Zou me heel erg helpen!

Ik heb trouwens nog garantie, maar stuur hem liever niet gelijk op naar Duitsland (musik-produktiv) of de VS (electro-harmonix).