PDA

View Full Version : Verzekeren versterker



Mike McCready
28 december 2004, 19:52
In de groep Gitaar-diversen geen reactie gekregen, maar er moeten meer mensen zijn met dit probleem.

Onze repetitieruimte heeft verschillende opslaghokken waar wij gebruik van maken. Nu wil ik de spullen laten verzekeren, maar er is bijna geen verzekering die de opslag van dergelijke spullen dekt.

De instrumenten staan in een onbewoond, stenen pand dat wel beveiligd is (alarmsysteem). De verzekering via Pop bv is te mooi om waar te zijn (verzekeren zelfs diefstal uit de auto enzo), maar daarvoor moet je professioneel muzikant zijn en ook nog eens aan Pop bv een dikke contributie betalen.

Verzekeringen als Interpolis en Nationale Nederlanden dekken opslag in dergelijke panden niet. Ik heb echt geen zin om mijn versterker en gitaren iedere week mee naar huis te slepen. Heeft iemand een suggestie?

Nocki
28 december 2004, 21:00
Hoi.

in principe is het bijna onmogelijk om je spullen goed te verzekeren. en als het mogelijk is zijn de kosten te hoog of de eisen te zwaar. bv altijd iemand in de buurt (zicht afstand) of de premie is zo hoog dat je in ene jaar je spullen bij elkaar gespaard hebt.

het is dus niet goed mogelijk je spullen te verzekreren....

Nocki

Baker
28 december 2004, 21:16
volgens mij kun je dit onder je INBOEDEL verzekering laten vallen!
bel de verzekering eens en vraag es of het mogelijk is om bepaalde onderdelen van je boedel (je verterker dus) mee te verzekeren.
Dat moet kunnen heb ik me laten vertellen.
Ik ga het morgen meteen uitzoeken, ik zou dat toch altijd al doen.
Morgen laat ik het antwoord weten....

Baker
28 december 2004, 21:20
Hoi.

in principe is het bijna onmogelijk om je spullen goed te verzekeren. en als het mogelijk is zijn de kosten te hoog of de eisen te zwaar. bv altijd iemand in de buurt (zicht afstand) of de premie is zo hoog dat je in ene jaar je spullen bij elkaar gespaard hebt.

het is dus niet goed mogelijk je spullen te verzekreren....

Nocki

ik weet idd dat transport en gebruik op het podium ed. heel erg duur is om te verzekeren.
OPslag zou echter onder je inboedel moeten vallen.....

Mike McCready
28 december 2004, 21:36
Hoi.

in principe is het bijna onmogelijk om je spullen goed te verzekeren. en als het mogelijk is zijn de kosten te hoog of de eisen te zwaar. bv altijd iemand in de buurt (zicht afstand) of de premie is zo hoog dat je in ene jaar je spullen bij elkaar gespaard hebt.

het is dus niet goed mogelijk je spullen te verzekreren....

Nocki

ik weet idd dat transport en gebruik op het podium ed. heel erg duur is om te verzekeren.
OPslag zou echter onder je inboedel moeten vallen.....

Ja, maar de meeste verzekeringsmaatschappijen keren niet uit bij opslag in een onbewoond pand...

BramVersteeg
28 december 2004, 23:18
Je kunt naast je inboedelverzekering ook een kostbaarhedenverzekering afsluiten. Deze dekt al je apparatuur (van plectrums tot mega setups) voor schade en diefstal, waar dan ook. Ook als het in de bandbus zit.

Mike McCready
29 december 2004, 00:07
Je kunt naast je inboedelverzekering ook een kostbaarhedenverzekering afsluiten. Deze dekt al je apparatuur (van plectrums tot mega setups) voor schade en diefstal, waar dan ook. Ook als het in de bandbus zit.

Ja, maar de meeste dus niet bij opslag in onbewoonde panden... dat is nu net het probleem want daar staat mijn apparatuur 99% van de tijd. Ik moet er niet aan denken dat de pand de hens in vliegt... :(

Reneke
29 december 2004, 10:14
Hmmm,

tegen mij zei het verzekeringsvrouwtje indertijd dat zoiets onder de inboedel valt. Ze heeft er niet naar gevraagd of het om een bewoond pand ging. Ze deed er een beetje laconiek over bij doorvragen dus ik nam dat het wel in orde zat. Nu begin ik me toch weer zorgen te maken...

Metoshade
29 december 2004, 11:39
je zou t eens bij www.muziekpolis.nl kunnen kijken. Ik ben benieuwd hoe dat in z'n werk gaat en hoe het eventueel bevalt!

marc_o
29 december 2004, 15:53
Hmmm,

tegen mij zei het verzekeringsvrouwtje indertijd dat zoiets onder de inboedel valt. Ze heeft er niet naar gevraagd of het om een bewoond pand ging. Ze deed er een beetje laconiek over bij doorvragen dus ik nam dat het wel in orde zat. Nu begin ik me toch weer zorgen te maken...

Eerst maar kijken of ze nog zo laconiek is als het op dokken aankomt van de kant van de verzekering.
Ik heb mijn spullen thuis onder de inboedel staan en voor de rest is het onverzekerd. Daarbij vind ik het meer dan dom je spullen ergens te laten staan, opgesloten of niet. Al mijn spul gaat mee naar huis.

Mike McCready
29 december 2004, 16:24
Hmmm,

tegen mij zei het verzekeringsvrouwtje indertijd dat zoiets onder de inboedel valt. Ze heeft er niet naar gevraagd of het om een bewoond pand ging. Ze deed er een beetje laconiek over bij doorvragen dus ik nam dat het wel in orde zat. Nu begin ik me toch weer zorgen te maken...

Eerst maar kijken of ze nog zo laconiek is als het op dokken aankomt van de kant van de verzekering.
Ik heb mijn spullen thuis onder de inboedel staan en voor de rest is het onverzekerd. Daarbij vind ik het meer dan dom je spullen ergens te laten staan, opgesloten of niet. Al mijn spul gaat mee naar huis.

Lekker handig als je bv. geen auto hebt en een twee gitaren, een koffer met effecten en een combo met speakercabinet... Op de bagagedrager ermee?

marc_o
29 december 2004, 16:52
Laten brengen en halen, wij deden dat vroeger niet anders....je zult je haren uit je kop trekken als de boel afbrandt of als er wordt ingebroken, en zulke dingen gebeuren nu eenmaal...bij een maat van me is alles afgefikt, 6 repetitielokalen en alle opslag was in brand gestoken....

Mike McCready
29 december 2004, 16:58
Laten brengen en halen, wij deden dat vroeger niet anders....je zult je haren uit je kop trekken als de boel afbrandt of als er wordt ingebroken, en zulke dingen gebeuren nu eenmaal...bij een maat van me is alles afgefikt, 6 repetitielokalen en alle opslag was in brand gestoken....

Ja, maar er zijn wel degelijk verzekeraars die dat vergoeden (zlefs in onbewoonde panden, mits er een alarminstallatie aanwezig is). Ik was alleen even benieuwd naar een paar namen zodat ik die eens wat beter kon bekijken...

srv-man
29 december 2004, 22:30
Hmmm,

tegen mij zei het verzekeringsvrouwtje indertijd dat zoiets onder de inboedel valt. Ze heeft er niet naar gevraagd of het om een bewoond pand ging. Ze deed er een beetje laconiek over bij doorvragen dus ik nam dat het wel in orde zat. Nu begin ik me toch weer zorgen te maken...

Eerst maar kijken of ze nog zo laconiek is als het op dokken aankomt van de kant van de verzekering.
Ik heb mijn spullen thuis onder de inboedel staan en voor de rest is het onverzekerd. Daarbij vind ik het meer dan dom je spullen ergens te laten staan, opgesloten of niet. Al mijn spul gaat mee naar huis.

Helemaal mee eens Marc. De meeste verzekeraars krijgen acuut kippevel en nachtmerries van muzikanten! Zolang het op je eigen zoldertje staat valt het wel onder de inboedel (mits de waarde van je setje niet te hoog is, want dan apart moet je het apart verzekeren).
Ga je ermee op pad, dan wil je verzekeraar het ook graag verzekeren, mits je een paar procent van de waarde per jaar aan premie lapt. En terecht, want we zijn natuurlijk wel een enorme risicogroep.
(Spullen in een onbewoond pandje....met alarm ja, maar tegen de tijd dat daar iemand op reageert is alles al pleite... :-D )

Jim Marshall
30 december 2004, 01:33
Stap eens binnen bij de rabobank, daar heb ik m'n spullen verzekerd.
Alles onder alle omstandigheden gedekt voor ongeveer 70 euro p/j.
Je moet alleen wel je inboedelverzekering bij hun onderbrengen, was voor mij nog goedkoper ook.
En natuurlijk nooit zeggen dat je spul ALTIJD onbeheerd staat.

marc_o
30 december 2004, 09:00
Laten brengen en halen, wij deden dat vroeger niet anders....je zult je haren uit je kop trekken als de boel afbrandt of als er wordt ingebroken, en zulke dingen gebeuren nu eenmaal...bij een maat van me is alles afgefikt, 6 repetitielokalen en alle opslag was in brand gestoken....

Ja, maar er zijn wel degelijk verzekeraars die dat vergoeden (zlefs in onbewoonde panden, mits er een alarminstallatie aanwezig is). Ik was alleen even benieuwd naar een paar namen zodat ik die eens wat beter kon bekijken...

Natuurlijk zijn die er, en dat doet bijna iedere verzekering, want daar krijgen ze scheppen geld door binnen. Toen ik nog in het drukke covercircuit zat heeft onze bassist zijn set laten verzekeren en dat kostte 10% (!!!!!) per jaar van de nieuwprijs...

Mike McCready
30 december 2004, 12:30
En natuurlijk nooit zeggen dat je spul ALTIJD onbeheerd staat.

Ik denk dat je dat beter welkunt zeggen want als ze bij schade-uitkering dat uit gaan zoeken, kan je helemaal naar je geld fluiten. Trouwens, alle adressen in Nederland staan in het systeem met de opmerking erbij of ze bewoond zijn, van steen zijn, hard dak hebben etc. Ik moest het adres van onze opslagplaats doorgeven toen ik een offerte aanvroeg en toen zagen ze dat meteen...

Mike McCready
30 december 2004, 12:31
En natuurlijk nooit zeggen dat je spul ALTIJD onbeheerd staat.

Ik denk dat je dat beter welkunt zeggen want als ze bij schade-uitkering dat uit gaan zoeken, kan je helemaal naar je geld fluiten. Trouwens, alle adressen in Nederland staan in het systeem met de opmerking erbij of ze bewoond zijn, van steen zijn, hard dak hebben etc. Ik moest het adres van onze opslagplaats doorgeven toen ik een offerte aanvroeg en toen zagen ze dat meteen...

Baker
31 december 2004, 12:32
Welnu, ik heb e.e.a nagevraagd bij centraal beheer achmea.
Het blijkt dat dit vrij eenvoudig en goedkoop te verzekeren is!!!

De Kostbaarheden buitenshuisverzekering kost
tot een waarde van 5000 Eur. 57.78 per jaar
tot een waarde van 3000 Eur. 34.67 per jaar

Deze kostbaarhedenverzekering dekt schade of diefstal aan mijn versterker. Er zijn geen belachelijke voorwaarden aan verbonden. Enige is dat het verzekerde zich in een degelijk afgesloten ruimte moet bevinden. Het pand hoeft dus helemaal niet bewoond te zijn, en er hoeft ook geen alarm centrale te zijn (heb ik specifiek naar gevraagd!)

Deze kostbaarhedenverzekering geldt overigens niet alleen voor de versterker. Als volgende week mijn digitale camera uit mijn handen laat knikkeren, dan is die schade ook gedekt.

Ik heb die van 34.67 maar gedaan. Ik laat namelijk alleen mijn amp + Cab maar staan doorgaans. Ik had ook nog een tuinverzekering lopen met een premie van 10 euro per jaar. Die heb ik maar ingeruild, want ik heb geen tuin. :D
Dus, voor 25 Euri ben ik helemaal verzekerd!
even apeldoorn bellen!

edit: er was nog een voorwaarde bedenk ik me nu.
Ze vroeg heel duidelijk of het een hobby betreft of dat ik profesioneel muzikant ben. Voor profs gelden namelijk andere regels.

Mike McCready
31 december 2004, 12:45
Heb hem gisteren bij de Rabobank afgesloten. Totaalwaarde 3500 euro. Door 2 certificaten op het alarmsysteem is mijn premie maar 3,89 euro per maand. Moet wel alle bonnetjes apart opvoeren dus dat duurt wel even, maar da's maar éénmalig... :D

Baker
31 december 2004, 15:10
vraagje:
heb je het verzekerd voor hobby of professioneel gebruik?

en 3.86 * 12 maand is wel 46 euro per jaar.
Ik ben dan dus goedkoper uit.....
(Wat niet wil zeggen beter af hoor)

Mike McCready
31 december 2004, 16:40
vraagje:
heb je het verzekerd voor hobby of professioneel gebruik?

en 3.86 * 12 maand is wel 46 euro per jaar.
Ik ben dan dus goedkoper uit.....
(Wat niet wil zeggen beter af hoor)

Hobby natuurlijk. Bij professioneel gebruik wordt bijna niets verzekerd. Spullen in opslaghok worden dan niet verzekerd, diefstal van podium wordt bij professioneel gebruik ook niet verzekerd.
Ik vindt 3.86 euro per maand echt niks voor een verzekering. Aangezien ik net een gitaar voor 1400 euro heb gekocht ben ik blij dat ik voor een klein bedrag die gitaar en mijn andere gitaar en versterler en pedalen heb verzekerd (zelfs mijn Gamma-koffer had ik nog een bonnetje van, dus die heb ik er maar bij gezet...) :D

johantipker
31 december 2004, 20:07
Ik heb een transportverzekering op m'n instrumentarium afgesloten, het voordeel daarvan is dat het spul overal, mits in een afgesloten ruimte, dus ook de afgesloten auto (ik zorg dan wel dat je de spullen niet zit liggen, en ik laat m'n spullen trouwens liever niet mijn auto liggen), diefstal van het podium wordt niet gedekt, er moet aantoonbare braakschade zijn, als je ergens staat te spelen gaat de vezekeraar er van uit dat je zelf oplet, of iemand vraagt dat ff te doen.