PDA

View Full Version : Dean of Ibanez????



avenue
28 december 2004, 19:35
heei,

ik ben van plan om een nieuwe gitaar te kopen. Een Dean Baby-Z van 199 euro of een Ibanez GSA 60 van 209 euro..

welke is beter vinden/denken jullie?

SiNiSTRaL
28 december 2004, 19:41
geen van beiden denk ik, zoek 2e hands wat leuks of spaar nog ff door ;)

AART
28 december 2004, 19:46
zoek een ibanez rg ofzo...
2ehands wel te vinden voor 200-250

SiNiSTRaL
28 december 2004, 19:54
en dan wel een rg5xx of hoger, niet lager, want dan heb je nog niet veel...

Random_hero
28 december 2004, 19:56
Ik heb een GSA 60 en een Dean Evo Special..
De Evo is wel 2x zo duur maar ja, hij is ook 2x zo goed.
Op de tremolo en de matige brughumbucker is de GSA niet eens zo slecht. Toevallig gebruik ik hem de laatste weken weer eens wat meer en dan vooral met de neck PU

Davidian
28 december 2004, 20:00
en dan wel een rg5xx of hoger, niet lager, want dan heb je nog niet veel...behalve als je net zo als mij een rg zonder tremelo wil dan moet je de rg321 hebben

AART
28 december 2004, 20:01
en dan wel een rg5xx of hoger, niet lager, want dan heb je nog niet veel...

wat wil die kerel nou? gewoon spelen toch, dan is een koreaan ook wel genoeg.

prestige is niet gelijk nodig...

AART
28 december 2004, 20:02
en dan wel een rg5xx of hoger, niet lager, want dan heb je nog niet veel...behalve als je net zo als mij een rg zonder tremelo wil dan moet je de rg321 hebben

of gelijk een J-Custom :-D

Ritch
28 december 2004, 20:06
en dan wel een rg5xx of hoger, niet lager, want dan heb je nog niet veel...behalve als je net zo als mij een rg zonder tremelo wil dan moet je de rg321 hebben

of gelijk een J-Custom :-D

Óf een Ibanez Talman, ofniet AART?? :D :razz: 8-)

Flufster
28 december 2004, 21:27
en dan wel een rg5xx of hoger, niet lager, want dan heb je nog niet veel...behalve als je net zo als mij een rg zonder tremelo wil dan moet je de rg321 hebben

of gelijk een J-Custom :-D

Óf een Ibanez Talman, ofniet AART?? :D :razz: 8-)

:-D

AART
29 december 2004, 00:04
en dan wel een rg5xx of hoger, niet lager, want dan heb je nog niet veel...behalve als je net zo als mij een rg zonder tremelo wil dan moet je de rg321 hebben

of gelijk een J-Custom :-D

Óf een Ibanez Talman, ofniet AART?? :D :razz: 8-)

Komen wel uit japan he :)

:razz:

Azrael
29 december 2004, 01:01
Neem een RG3120 dan ben je gelijk voor de rest van je leven blij!
:-D

Randy
29 december 2004, 10:20
zoek een gitaar met een vaste brug...kies alleen voor een tremolo als je'm ook echt nodig hebt...

Nrrrk
29 december 2004, 17:03
Ehhmmmmm...

De ibanez RG5xx zijn nu toch prestiges? Die oudere series, niet prestige, wat is daar nou precies beter aan dan bijvoorbeeld de RG3xx of RG4xx series? Naast andere elementen, natuurlijk.

ae
29 december 2004, 17:36
Randy wanneer heb je dan echt een trem nodig? ik kan me niet echt voorstellen dat het essentieel is :-? misschien in een vai coverband, maar verder...

Diedo
29 december 2004, 18:28
Ehhmmmmm...

De ibanez RG5xx zijn nu toch prestiges? Die oudere series, niet prestige, wat is daar nou precies beter aan dan bijvoorbeeld de RG3xx of RG4xx series? Naast andere elementen, natuurlijk.

De tremolo is in die hogere serie (Edge) beter uitgevoerd dan de lagere series (lo-trs ofzo). en dus ook de elementen. De Edge tremolo is van harder staal gemaakt dan de lo-trs en zal dus minder slijtage vertonen ergo betere stemvastheid. (hoewel je dit probleem pas na een paar jaar zal merken.)

AART
29 december 2004, 18:56
en de 5xx of hoger zijn in japan gemaakt, de andere in korea.

Nrrrk
30 december 2004, 18:22
Ehhmmmmm...

De ibanez RG5xx zijn nu toch prestiges? Die oudere series, niet prestige, wat is daar nou precies beter aan dan bijvoorbeeld de RG3xx of RG4xx series? Naast andere elementen, natuurlijk.

De tremolo is in die hogere serie (Edge) beter uitgevoerd dan de lagere series (lo-trs ofzo). en dus ook de elementen. De Edge tremolo is van harder staal gemaakt dan de lo-trs en zal dus minder slijtage vertonen ergo betere stemvastheid. (hoewel je dit probleem pas na een paar jaar zal merken.)

wordt de edge pro II na een jaar dus kut? ongeveer? :)