PDA

View Full Version : Peavey Bandit



Fastvinnie
12 juni 2002, 17:06
hee iedereen.
Ik heb in de folder van Feedback de Peavey Bandit zien staan voor 385 Euro, leek me wel een interessante versterker met 1oo watt.
Alleen, is dit een redelijke prijs ervoor?

stomas
12 juni 2002, 19:13
He Vinnie,

Ik heb de Peavey Bandit van 't zomer bij Feedback gekocht. Hij kostte destijds een tijdje 775 gulden. Hij is nu wat duurder geworden. De adviesprijs was toen volgens Feedback 999 gulden. 385 euro is ongeveer het goedkoopst wat ik gezien heb, maar voor dat geld kan je ook andere leuke dingen kopen. Ik vind de bandit nu persoonlijk een kutgeluid produceren en gebruik dan ook een v-amp van behringer als pre-amp, wat voorlopig wel even voldoende is voor mij.(amateurbandje) Ik vind de distortions persoonlijk allemaal niet echt mooi of strak en het ding ruist als ik weet niet wat. Hij heeft trouwens ook veel last van feedback. Ik zou deze versterker een goed uittesten voordat je besluit hem te kopen!!Je kan hem misschien van mij overkopen van 't zomer. Ik ben er nog niet helemaal over uit.

Timmer
12 juni 2002, 20:53
Hmmm.. voor die prijs kan het toch eigenlijk geen slechte versterker zijn :wink: ???

voor 350 euros staat ie op de website van Dirk Witte. Wat zijn dan betere versterkers in dezelfde prijsklasse? Hughest & Kettner edition silver ofzow??

stomas
12 juni 2002, 21:00
je betaalt voor de watts. Peavey is 100(80) en ik dacht dat een edition silver 50 watt is.

Bins
12 juni 2002, 21:42
Je zou ook naar een Kustom kga 65 kunnen kijken, die is 65 watt (duh) en er zitten nog allerlei effecten op, best geinig.
Ik denk dat het verschill tussen 80 en 65 watt wel meevalt, je gaat toch niet op max volume spelen?
Anders zou je nog naar een 2e hands marshall of fender transistor kunnen kijken van rond de 65 watt. Ik heb zelf pas voor 350,- een Fender ultra chorus (heet nu ultimate chorus) 2x65 watt gekocht. Is wel 9 jaar oud, maar gebouwd als een tank. Klinkt ook lekker.
Maar goed, als jij die peavey chill vind, moet je em gewoon kopen, 385 euro is wel zo'n beetje de gangbare prijs voor zo'n ding.
suc6

qwerty
14 juni 2002, 21:37
Hoi, ik heb het kleinere broertje van de bandit gehad, ook uit de transtubeserie. Wat een K#T-geluid!!!!!
Kijk dan liever op marktplaats voor een simpele buizenbak.
100 transistorwatts klinken veel minder snel door je mix dan 40-50 buizenwatts. (vraag mij ook niet waarom). Tevens veel mooiere distortion. Kijk eens naar fender blues deluxe (40 watt, verdomd hard...)

PS als je die-hard metal etc speelt beschouw bovenstaande als niet geschreven...

Dude
16 juni 2002, 18:12
die bandit zuigt erger dan de valvestae kasten, op je kamer zal het prima gaan, maar zodra je in een oefenruimte komt loop je naar mijn mening weer tegen het probleem aan dat die lasten gewoon niet strak klinken op hoge volumes. en dat ding heeft ook veel te veel knopjes man,

Ic3gl0vE
28 juni 2002, 20:42
in je kamer klinkt 'ie ook al niet hoor :smile:
maar als je alleen voor het aantal watts gaat zou je het wel kunnen doen, moet je er idd iets van een V amp of POD of GT3/GT6 bij kopen

Fastvinnie
29 juni 2002, 11:19
ik heb zelf een GT3, mooi ding trouwens, dus ik vroeg me als je zo'n pedaal hebt, maakt het dan nog veel uit, wat voor versterker je hebt?

Casey
29 juni 2002, 15:33
Ik heb 8 maanden in een oefenruimte met een GT3 en Peavey Bandit gespeeld , het geluid was bagger met of zonder GT3.
Plugde ik mijn GT3 in de ook aanwezige Hughes en Kettner dan had ik een veel betere sound , geen buizengeluid maar stukken beter !
Welke Hughes en kettner dat was weet ik niet meer maar hij zal in de zelfde prijsklasse hebben gezeten als de Peavey .
Ik heb nu een Koch buizen gekocht en dat is andere koek maar als je een transistor bak in die prijsklasse zoekt zou ik een H&K eens gaan testen .
Helaas waren we in de oefenruimte altijd met 2 gitaristen en ik heb 8 maanden lang een tenenkrommend shitgeluid gehad .
Andere gitarist had een zoom bak die klonk ook zwaar shit op die Bandit terwijl die Zoom imo een betere distortion heeft als de GT3 en op de H&K prima klonk.
Hard gaat ie wel die Peavey maar daar is alles ook mee gezegd .

Tikkelen
12 juli 2002, 16:22
Hoe kan je nou mooi geluid hebben met een GT-3? Lijkt wel of de overdrive wordt gesimuleerd met een stuk crepepapier.

Casey
13 juli 2002, 01:13
Lees nog eens , waar zeg ik dat ik een mooie overdrive uit m'n gt3 krijg ?
Trouwens , met een beetje klooien krijg je er best een goeie uit ,alleen vind je die niet op de fabrieks presets .