PDA

View Full Version : Audiofielen hier?



Mr.Bluesbreaker
28 december 2004, 14:52
Zijn hier forummers met speakers van het merk "Vifa" vraag ik me zo af?
Ik kan namelijk binnenkort voor een vriendenprijs hele gave speakers van dit merk overnemen, het was eind jaren 80 een hoogwaardig zelfbouw pakket. Het betreft het type "Vivace 87". Iemand ervaringen met Vifa speakers of dit type zelfs? Ik ben benieuwd, de specs zijn zowieso al lekker, maar de verhalen uit de catalogi zijn natuurlijk wel altijd in het voordeel van het product gekleurd.

Mr.Bluesbreaker
28 december 2004, 21:56
Ik weet niet waarom mijn topic hier nu staat, maar misschien had ik erbij moeten zetten dat het om audiospeakers gaat, voor de stereo zegmaar. Daarom zette ik het ook in off topic.

bert k
28 december 2004, 22:41
Ach, zo kom je nog eens ergens... :D Ik ken Vifa wel; ik heb in mijn IMF boxen Vifa tweeters voor het tophoog zitten. Nou is het een vierweg systeem, dus ze doen alleen maar hele hoge toontjes, maar mijn setje klinkt absoluut verbluffend. Meer weet ik er helaas ook niet van...

schwalbe
29 december 2004, 00:19
In mijn T+A luidsprekers ( http://www.taelektroakustik.de/ ) zitten ook Vifa speakers. Zijn erg goed, en er wordt ook veel van Vifa gebruik gemaakt in de zelfbouwhoek en die mensen weten vaak erg goed wat kwaliteit is.

Mr.Bluesbreaker
29 december 2004, 00:26
Thnx voor de reacties.
50 Euro voor 2 mooie zelfbouwkasten met Vifa speakers, 3 weg, zal zeker geen miskoop zijn? 8-) Enige nadeel is dat ik nog liever een Twin reverb draag dan 1 zo'n zuil.

schwalbe
29 december 2004, 00:29
http://www.audiocomponents.nl/speakers/vifa/classic/beschrijving/text-vivace.htm

schwalbe
29 december 2004, 00:38
Thnx voor de reacties.
50 Euro voor 2 mooie zelfbouwkasten met Vifa speakers, 3 weg, zal zeker geen miskoop zijn? 8-) Enige nadeel is dat ik nog liever een Twin reverb draag dan 1 zo'n zuil.

Is een absoluut koopje; doen! en je hoeft ze maar 1 keer te tillen.
Ik zie in je sig dat je een kamer in Grunn zoekt. tip: schrijf je in in het ORKZ. Ik woon er met 250 anderen, is een voormalig ziekenhuis. Veel muzikanten hier.(www.orkz.nl)