PDA

View Full Version : Waar kan ik zo'n "snarendemper" kopen?



Braindead
28 december 2004, 14:10
Waar kan ik zo'n "snarendemper" kopen?
Een tijdje terug zag ik Jennifer Batten live and zij had zo'n snaren demper zoals ik het maar even op zijn hollands noem.
Dit zit dus gemonteerd op de headstock van je gitaar, en valt net achter de lockin nut om zo het trillen van snaren tgen te gaan bijv bij 2 handed tapping etc. Hij rust dus licht op de snaren boven de toets

http://www.batten.com/Images/legg.jpg
Kan je die hier ergens bestellen?

fred dons
28 december 2004, 14:17
die worden gemaakt door Michael Angelo (de shredder), een paar jaar geleden kon je ze nog bij hem via zijn site kopen (ik ben al een tijdje
niet op zijn site geweest)
toen kosten ze geloof ik USD 150

michielv
28 december 2004, 14:22
Zou je niet hetzelfde effect kunnen krijgen wanneer je iets zachts tussen de snaren en de kop propt? Stukje vilt, sigaret, weet-ik-veel?

sir_oinksalot
28 december 2004, 14:44
die worden gemaakt door Michael Angelo (de shredder), een paar jaar geleden kon je ze nog bij hem via zijn site kopen (ik ben al een tijdje
niet op zijn site geweest)
toen kosten ze geloof ik USD 150
ligt het aan mij of is dat belachelijk veel voor wat het is?

Izegrim
28 december 2004, 14:57
ik gebruik zo'n dik haarelastiek zonder metaal dr in... follow me?

fred dons
28 december 2004, 15:24
tis inderdaad niet goedkoop maar het voordeel van dit systeem is dat je het tijdens het spelen gemakkelijk "aan" en "uit"kan zetten (en dat lukt met een haarbandje niet :D )

die dingen worden nagenoeg met de hand gemaakt en als we mijn normale uur loon als voorbeeld nemen is usd 150 een koopje :-D

fred dons
28 december 2004, 15:27
ik heb nog even op zijn site gekeken, hij is in de aanbieding USD 89,85

Braindead
28 december 2004, 17:03
Is er dan niemand in NL die zoiets maakt/ verkoopt?

Mr.Bluesbreaker
28 december 2004, 17:21
De bassist uit mijn band jat de haarelastiekjes van zijn zusje, zal ik ff tel. nummer opschrijven? :) Dat moet toch ook wel willen zo'n elastiekje?

Diedo
28 december 2004, 18:35
ja gewoon een haarelastiekje lijkt me; je kan em ook snel van de hals afschuiven naar de kop... voor de 89 dollar kun je een vrachtwagen van die dingen laten aanrukken...

Monty
29 december 2004, 13:34
Is er dan niemand in NL die zoiets maakt/ verkoopt?

Sjak Zwier (gitaarbouwer in Vlissingen van Blof) heeft een keer voor een klant zo'n systeem gemaakt alleen iets vernufter. Zijn demper zat in toets van de eerste fret, zodra je ergens op drukte kwam de demper naar boven om de snaren te dempen. Ik weet niet of hij dit nog een keer gaat doen aangezien het vrij complex systeem was. Het is iig wel mooier dan zo'n mega hendel van Batten.

Monty
29 december 2004, 13:39
Hier trouwens aantal foto's van die gitaar:

http://www.zwiergitaarbouw.nl/7string/7string2.jpg
http://www.zwiergitaarbouw.nl/7string/7string7.jpg

Braindead
1 januari 2005, 16:18
Is er dan niemand in NL die zoiets maakt/ verkoopt?

Sjak Zwier (gitaarbouwer in Vlissingen van Blof) heeft een keer voor een klant zo'n systeem gemaakt alleen iets vernufter. Zijn demper zat in toets van de eerste fret, zodra je ergens op drukte kwam de demper naar boven om de snaren te dempen. Ik weet niet of hij dit nog een keer gaat doen aangezien het vrij complex systeem was. Het is iig wel mooier dan zo'n mega hendel van Batten.


Cool! thanks Mate!!!
Sorry voor de late reactie :)

G.G.
30 maart 2006, 13:21
Even een oud onderwerp omhoog schoppen.

Is er al iemand geweest die zoiets zelf heeft geprobeert te fabriceren? Vind de bedragen namelijk wel erg hoog voor iets dat je van een paar stripjes alu kan maken. Zat zelf te denken aan iets dat op de gaatjes van het lockingnut past.

http://www.batten.com/images/damp.gif

Rubenios
31 maart 2006, 11:52
sok om de hals binden werkt ook prima

frekie
31 maart 2006, 15:14
Of een stukje schuimrubber of watten of... :)
Als je het snel moet kunnen verwijderen, kapootje? Of drukt dat teveel op de snaren? Ik had vroegah ook schuimrubber achter de topkam om de boel te dempen, klinkt wel strakker maar ook wat doodser. Dat gerammel achter de topkam en van Strat tremveren heeft ook wel weer wat :speed: