PDA

View Full Version : Van Halen verlaat Peavey



sandman4justice
28 december 2004, 12:06
Heb dit topic nog nergens gezien, dus zal het maar eens posten. Eddie Van Halen heeft peavey verlaten na zijn 13-jarig contract. De Wolfgang bestaat niet meer, maar binnenkort komt er een gelijkaardige gitaar genaamd Carina uit. Ook wordt de 5150 uit de handel genomen, en wordt de 6505 in de handel gebracht(Van Halen had alleen aanspraak op de naam). Ik heb op een amerikaans forum gehoord(ik weet niet of het klopt) dat Eddie overgestapt is naar Crate.

AART
28 december 2004, 12:09
jep, sad :cry:

http://www.peavey.com/news/6505.cfm

Soulflyhigh
28 december 2004, 12:27
Hopen dat ik nou eens een keer geld kan sparen en toch nog eens een oude 5150 kan kopen. Ik vind die 6505's er behoorlijk lame uit zien :cry:

NeeraDJ
28 december 2004, 12:28
Ik had ook zoiets over Crate gehoord, waarom gaat ie nou niet lekker terug naar Soldano?

Baker
28 december 2004, 13:26
weet iemand WAAROM?

The_RockeR13
28 december 2004, 13:27
cool, zijn die 5150 nu minder waard? :D

NeeraDJ
28 december 2004, 13:44
weet iemand WAAROM?

De meest logische verklaring zou zijn omdat...het Eddie is! :)

Ik hoorde dat hij niet blij was met het succes van de JSX, misschien was het maar een gerucht misschien ook waar dat weet ik niet, maar ik heb vaker gehoord dat dit de aanleiding zou zijn geweest :???:

Bobbel
28 december 2004, 14:32
zonde dat die wolfgang eruit gaat... die vond ik altijd wel mooi

Toffe gozer
28 december 2004, 14:49
weet iemand WAAROM?



Tja ik vind dat ie het nog lang uitgehouden heeft met Peavey , de reden is denk ik dat Eddie net zo als elke andere gitarist ook wel eens een keer aan iets nieuws toe is.

BartL
28 december 2004, 15:08
Hopen dat ik nou eens een keer geld kan sparen en toch nog eens een oude 5150 kan kopen. Ik vind die 6505's er behoorlijk lame uit zien :cry:
Ja...echt een wereld van verschil :-? :???:

marc_o
28 december 2004, 16:21
Wel jammer van de versterkers. De Wolfgang is ook wel aardig maar haalt het niet bij de Musicman.
Qua gitaren moest ie maar naar Charvel, daar heeft ie nu ook een exclusieve lijn lopen. Hup terug met de strepen en stratbody!!!
Maar wel wat betaalbaarder dan de Charvels die hij nu heeft...
Laat Marshall lekker een versterker voor hem bouwen, daar issie bekend mee geworden, en als ze er één voor Slash en Zakk kunnen maken, moesten ze dat voor de King himself ook maar eens doen.

Soulflyhigh
28 december 2004, 18:46
Hopen dat ik nou eens een keer geld kan sparen en toch nog eens een oude 5150 kan kopen. Ik vind die 6505's er behoorlijk lame uit zien :cry:
Ja...echt een wereld van verschil :-? :???:
kom op wat klinkt nou beter vijenzestignulvijf of eenenvijftigvijftig :wink:
Het gaat er mij meer om dat ik gewend ben aan de 5150 en net zoals veel mensen houdt ik niet zo heel veel van verandering

@ The_RockeR13
In de Amerikaanse online shops zijn de 5150 en de 5150II al tegen bodemprijzen weggegaan

marc_o
29 december 2004, 09:39
Het nut zie ik er niet zo van in eigenlijk, op dit punt van zijn carriere. Misschien raar, maar als ie al naar Crate zou gaan vind ik dat toch een vreemde keuze, ergens heb ik dat toch altijd als een B-merk gezien, maar dat zal in de States anders zijn, daar is Crate stukken groter dan hier (Van Halen ook trouwens). Hij moet terug naar het begin....Marshall en Frankensteingitaren, liefst van Charvel, maar mag eventueel ook Kramer zijn.....eventueel....

NeeraDJ
29 december 2004, 11:37
Het nut zie ik er niet zo van in eigenlijk, op dit punt van zijn carriere. Misschien raar, maar als ie al naar Crate zou gaan vind ik dat toch een vreemde keuze, ergens heb ik dat toch altijd als een B-merk gezien, maar dat zal in de States anders zijn, daar is Crate stukken groter dan hier (Van Halen ook trouwens). Hij moet terug naar het begin....Marshall en Frankensteingitaren, liefst van Charvel, maar mag eventueel ook Kramer zijn.....eventueel....

+1
Nee Crate is daar ook gewoon meer een B-merk (je moet eens voor de lol naar die eBay Blue Voodoo prijzen kijken, gaan voor wat wij voor een Stagg gitaartje betalen soms!). Kramer is opgekocht door Gibson en is bezig zich weer te stabiliseren

The Fallen
30 december 2004, 18:46
Gelukkig heb ik me net een 5150 aangeschaft ! :)

Negative K3 fan
30 december 2004, 19:00
Het nut zie ik er niet zo van in eigenlijk, op dit punt van zijn carriere. Misschien raar, maar als ie al naar Crate zou gaan vind ik dat toch een vreemde keuze, ergens heb ik dat toch altijd als een B-merk gezien, maar dat zal in de States anders zijn, daar is Crate stukken groter dan hier (Van Halen ook trouwens). Hij moet terug naar het begin....Marshall en Frankensteingitaren, liefst van Charvel, maar mag eventueel ook Kramer zijn.....eventueel....

crate is ook een b-merk!! peavey overigens ook maar door/sinds de 5150 wordt peavey ook serieuzer genomen.

josh.vandenberg
30 december 2004, 20:47
Zou die Van halen misschien nitet door Peavey aan de kant zijn gezet.

De mensen die bij hun reunie waren wisten nog niet eens dat sammy weggeweest was.Tekenend toch.

ik hou helemaal niet van die Satrianiclown,maar die versterkers schijnen succesvol te zijn.De vent zelf een enorme nepperd,maar de versterker heeft de 5150 positie ingenomen

josh.vandenberg
30 december 2004, 20:47
Zou die Van halen misschien nitet door Peavey aan de kant zijn gezet.

De mensen die bij hun reunie waren wisten nog niet eens dat sammy weggeweest was.Tekenend toch.

ik hou helemaal niet van die Satrianiclown,maar die versterkers schijnen succesvol te zijn.De vent zelf een enorme nepperd,maar de versterker heeft de 5150 positie ingenomen

josh.vandenberg
30 december 2004, 20:48
Zou die Van halen misschien nitet door Peavey aan de kant zijn gezet.

De mensen die bij hun reunie waren wisten nog niet eens dat sammy weggeweest was.Tekenend toch.

ik hou helemaal niet van die Satrianiclown,maar die versterkers schijnen succesvol te zijn.De vent zelf een enorme nepperd,maar de versterker heeft de 5150 positie ingenomen

giovan
30 december 2004, 21:06
He josh, ga eens naar een stottertherapeut dat leest wat makkelijker op het forum :P

NeeraDJ
30 december 2004, 21:26
Ik vraag me af hoe lang het zal duren voordat josh gelynched zal worden door Satch-fans :lol: . Sorry hoor josh, maar je kunt denk ik wel wat subtieler posten dat een gitarist je totaal niet aanspreekt.

josh.vandenberg
31 december 2004, 00:16
OK,feit is dat die satriani versterker een hit is,de 5150 heeft misschien verkooptechnisch zijn beste tijd gehad.ik vind het een onwijze bak,persoonlijk.

Maar waarom mag de heilige Satriani niet afgevallen worden?Ik heb een opname van hem gezien,met Mick Jagger,bekijk dat maar eens.Poison vond ik best komisch,maar die waren muzikaal niet pretentieus. Satriani vind ik live maar een grote aansteller.

marc_o
31 december 2004, 10:25
Het nut zie ik er niet zo van in eigenlijk, op dit punt van zijn carriere. Misschien raar, maar als ie al naar Crate zou gaan vind ik dat toch een vreemde keuze, ergens heb ik dat toch altijd als een B-merk gezien, maar dat zal in de States anders zijn, daar is Crate stukken groter dan hier (Van Halen ook trouwens). Hij moet terug naar het begin....Marshall en Frankensteingitaren, liefst van Charvel, maar mag eventueel ook Kramer zijn.....eventueel....

crate is ook een b-merk!! peavey overigens ook maar door/sinds de 5150 wordt peavey ook serieuzer genomen.

Hoe kom je er in godsnaam bij dat Peavey een B-merk is? Het is vele malen groter dan Marshall en Boogie bij elkaar, alleen hebben zij al eerder begrepen dat er ook muzikanten waren met een smallere beurs.
Ik denk dat het één van de meest verkochte merken is. Welke band had er niets van Peavey? Zangversterkers, en de alom bekende TNT bas en keyboardversterkers, weinig geld, veel volume...en over het algemeen prima kwaliteit.

Wormaap
31 december 2004, 11:58
Het nut zie ik er niet zo van in eigenlijk, op dit punt van zijn carriere. Misschien raar, maar als ie al naar Crate zou gaan vind ik dat toch een vreemde keuze, ergens heb ik dat toch altijd als een B-merk gezien, maar dat zal in de States anders zijn, daar is Crate stukken groter dan hier (Van Halen ook trouwens). Hij moet terug naar het begin....Marshall en Frankensteingitaren, liefst van Charvel, maar mag eventueel ook Kramer zijn.....eventueel....

crate is ook een b-merk!! peavey overigens ook maar door/sinds de 5150 wordt peavey ook serieuzer genomen.

Hoe kom je er in godsnaam bij dat Peavey een B-merk is? Het is vele malen groter dan Marshall en Boogie bij elkaar, alleen hebben zij al eerder begrepen dat er ook muzikanten waren met een smallere beurs.
Ik denk dat het één van de meest verkochte merken is. Welke band had er niets van Peavey? Zangversterkers, en de alom bekende TNT bas en keyboardversterkers, weinig geld, veel volume...en over het algemeen prima kwaliteit.
Peavey samengevat voor mij: Niet duur, gaat loeihard, is niet kapot te krijgen, en is LOOD en LOODzwaar.

Negative K3 fan
31 december 2004, 13:14
Het nut zie ik er niet zo van in eigenlijk, op dit punt van zijn carriere. Misschien raar, maar als ie al naar Crate zou gaan vind ik dat toch een vreemde keuze, ergens heb ik dat toch altijd als een B-merk gezien, maar dat zal in de States anders zijn, daar is Crate stukken groter dan hier (Van Halen ook trouwens). Hij moet terug naar het begin....Marshall en Frankensteingitaren, liefst van Charvel, maar mag eventueel ook Kramer zijn.....eventueel....

crate is ook een b-merk!! peavey overigens ook maar door/sinds de 5150 wordt peavey ook serieuzer genomen.

Hoe kom je er in godsnaam bij dat Peavey een B-merk is? Het is vele malen groter dan Marshall en Boogie bij elkaar, alleen hebben zij al eerder begrepen dat er ook muzikanten waren met een smallere beurs.
Ik denk dat het één van de meest verkochte merken is. Welke band had er niets van Peavey? Zangversterkers, en de alom bekende TNT bas en keyboardversterkers, weinig geld, veel volume...en over het algemeen prima kwaliteit.

ja dat weet ik maar wordt toch gezien als low quality ook al zijn ze groot en verkopen ze veel, er worden ook meer valvestates verkocht dan plexis!

marc_o
31 december 2004, 14:51
Door jou wellicht gezien als Low Quality? Echt onzin. Het is dat je er hier niet al teveel van ziet. Ik heb in mijn jonge jaren bij Peavey gewerkt en geloof me, wat daar stond was echt geen low quality.

josh.vandenberg
31 december 2004, 17:51
Peavey is absoluut geen low quality,het is eerder high durability.

Het is niet kapot te krijgen,en Marshall ,daar heb je altijd wel wat mee.Met name de goedkopere lijn dan natuurlijk.

Baker
31 december 2004, 18:53
Het nut zie ik er niet zo van in eigenlijk, op dit punt van zijn carriere. Misschien raar, maar als ie al naar Crate zou gaan vind ik dat toch een vreemde keuze, ergens heb ik dat toch altijd als een B-merk gezien, maar dat zal in de States anders zijn, daar is Crate stukken groter dan hier (Van Halen ook trouwens). Hij moet terug naar het begin....Marshall en Frankensteingitaren, liefst van Charvel, maar mag eventueel ook Kramer zijn.....eventueel....

crate is ook een b-merk!! peavey overigens ook maar door/sinds de 5150 wordt peavey ook serieuzer genomen.

Hoe kom je er in godsnaam bij dat Peavey een B-merk is? Het is vele malen groter dan Marshall en Boogie bij elkaar, alleen hebben zij al eerder begrepen dat er ook muzikanten waren met een smallere beurs.
Ik denk dat het één van de meest verkochte merken is. Welke band had er niets van Peavey? Zangversterkers, en de alom bekende TNT bas en keyboardversterkers, weinig geld, veel volume...en over het algemeen prima kwaliteit.

ja dat weet ik maar wordt toch gezien als low quality ook al zijn ze groot en verkopen ze veel, er worden ook meer valvestates verkocht dan plexis!

Ik denk dat jij de verkeerde term gebruikt.
Low quality....
daarmee suggereer je dat Peavy spullen van lage kwaliteit maakt.
En dat is niet zo. (Valvestates trouwens ook niet)
Het zijn kwalitatief juist heel goede dingen...

Wij hebben met ons bandje een Peavey basversterker uit 1979.
2e hands gekocht. wordt een paar keer per week door meerdere bands gebruikt, wordt van optreden naar jamsessie, en van metalband naar kerkkoor gezeuld.... en het ding BLIJFT HET GEWOON DOEN. Echt niet te filmen. En het mooiste komt nog. Het ding klinkt ook nog hartstikke goed.

Als dat geen kwaliteit is dan weet ik het ook niet meer.

Negative K3 fan
31 december 2004, 18:59
jopnens niet zo mierenneuken jullie weten wat ik bedoel en jullie weten wat ik bedoel ik kan met 1 hand alleen geen oneibdige posts typen

marc_o
1 januari 2005, 22:43
Pas op Lennie, anders snijden we je andere handje er ook af.... :)




niet waar hoor.



































breken is ook goed :) :)

Jools
2 januari 2005, 11:40
Laat Marshall lekker een versterker voor hem bouwen, daar issie bekend mee geworden, en als ze er één voor Slash en Zakk kunnen maken, moesten ze dat voor de King himself ook maar eens doen.

ckers!