PDA

View Full Version : Extra's bij een semi-akoustische gitaar.



Bartuls
28 december 2004, 11:12
Ik bespeel een yamaha CPX8 compass, zowel versterkt (op het podium) als onversterkt, lekker jammen.
Vooral voor op het podium denk ik erover om er wat extratjes bij te kopen.
Daarvoor heb ik het volgende eisenpakketje:
- Volume boost (om een solo ook voor iedereen hoorbaar te kunnen maken)
- Chorus
- Reverb

Het liefst heb ik alles in 1 unit die op de grond staat en dus met de voet te bedienen moet zijn.
Ik zat in eerste instantie te denken aan een Korg AX10A, maar naar het lezen van de reviews op http://www.harmony-central.com/Effects/Data/Korg/AX10A-01.html begin ik zo mijn bedenkingen te krijgen.

Heeft iemand een goed alternatief dat lekker stevig in elkaar zit?

iam
28 december 2004, 13:20
een yamaha AGstomp
of een Yamaha magic stomp acoustic

je kunt ook kijken naar Boss alternatief of Zoom 504II ofzo....

Mitch
28 december 2004, 19:05
Die AG Stomp is inderdaad erg goed, biedt ook geweldige mogelijkheden om direct op te nemen. Vraag me alleen af of je het prijskaartje te verteren vindt als je eerst naar een AXje keek. ... ...

Bartuls
28 december 2004, 19:36
Dat AX-je heeft gewoon alles in zich wat ik zoek en daarbij is het prijskaartje ook nog aantrekkelijk.
Aan de andere kant zoek ik iets dat degelijk is en tegen stootje kan. Het staat tenslotte toch op de grond en er is altijd wel de een of andere iets minder goed uitkijkende persoon (uiteraarde heb ik daar nog vele synoniemen voor) die er een keer een trap tegen aangeeft.
Het AX-je heeft een aantal zwakke punten, daarom valt ie voor mij eigenlijk af.

Ik was ook al aan het kijken naar een boss ad8, maar die heeft net als de yamaha's en de zoom geen volume pedaal ingebouwd en het prijskaartje daarvan doet me toch een keertje extra slikken. Da's toch jammer, ik wil namelijk voor mijn elektrische gitaar ook nog een gt6 hebben. Da's ook nog een flinke uitgave.

Iedere suggestie om mijn akoestische gitaar van de nodige extra's te voorzien is daarom van harte welkom.
Anders zit er gewoon niets anders op om nog langer te sparen voordat ik gewoon iets goeds koop (lees de boss ad8 of de Yamaha AGStomp). :cry:

iam
30 december 2004, 12:34
die yamaha magic stomp acoustic kost wat minder dan de agstomp en heeft wat meer mogelijkheden (minder makkelijk af te stellen op het podium zelf wel door minder knoppen)

kost iets van een 185€ nieuw bij thomann.de (incl verzending dacht ik)

iam
10 januari 2005, 20:03
http://acapella.harmony-central.com/forums/showthread.php?s=&postid=10318206#post10318206

hier heb je wat meer info over de yamaha magic stomp acoustic

(ik koop hem nadat ik een boss br864 gekocht heb :))

Bartuls
11 januari 2005, 20:44
Heerlijk iemand die zeer aktief op zoek is naar hetzelfde als ik zoek.

Ik heb die GT6 gekocht. Prachtig ding, ben ik nog tijden mee zoet (wat kan dit ding een hoop zeg).

Dat betekent natuurlijk dat ook voor mij de eurotjes even op zijn. Er zal weer gespaard moeten worden.

Overigens begin ik ook een voorkeur te krijgen voor de yamaha magic stomp acoustic.
De verkoop daarvan moet volgens mij in Nederland nog behoorlijk op gang komen. Je ziet ze nog niet echt in de winkel liggen.
Maar ja, ik moet nu toch wachten tot de belastingdienst geld terug gaat geven....

Die br864 is trouwens ook best een leuk speeltje....