PDA

View Full Version : Nog een rare vraag!



frenske
12 juni 2002, 16:53
Okay, je hebt speciale versterkers nodig voor je bas en blijkbaar ook speciale speakers! Hoe zit je dan als je een hoofdtelefoon wilt gaan gebruiken? Kan het met een simpele hoofdtelefoon, of moet je daar een state-of-the-art model voor gebruiken, om zo de tonen goed te horen en om langer van de koptelefoon te genieten?

Deze vraag natuurlijk naar aanleiding van reacties van huisgenoten, die niet gecharmeerd zijn van mijn hoby!

Ron C
12 juni 2002, 17:03
Als er een koptelefoonaansluiting op je versterker zit kun je daar elke willekeurige koptelefoon inpluggen. Natuurlijk klinkt een kwalitatief goede koptelefoon dan weer beter als z'n walkman ding.

bj
14 juni 2002, 12:47
Als er een preamp in je bas zit (actieve bas) dan kun je ook direct je koptelefoon in je bas pluggen. Bij werkte dat, alleen het geluid was niet al te hard.
Ben

AllodoX
14 juni 2002, 12:55
en je verneukt je bass ermee :wink:

de koptelefoon heeft teveel weerstand, dan ga je je preamp overloaden, en zal ie kapot gaan na een tijdje.

maar goed.. 't is jouw bass. jouw geld.. moet je zelf wete :wink:

Addixx_
17 juni 2002, 22:37
draadloze koptelefoon lijkt me trouwens ook wel handig, zit je niet met die beide snoeren in de knoop

AllodoX
17 juni 2002, 22:57
geen last van hoor :smile:

gitaar = rechts om
koptelefoon = linksom

bj
18 juni 2002, 09:39
Op 2002-06-14 11:55, schreef AllodoX:
en je verneukt je bass ermee
de koptelefoon heeft teveel weerstand, dan ga je je preamp overloaden, en zal ie kapot gaan na een tijdje.

Kijk, zo leer je nog eens wat. Het is overigens altijd goed gegaan, maar sinds ik mijn passieve Jazz heb staat mijn actieve beest werkeloos in de hoek...
Ben