PDA

View Full Version : Instrumentenverzekering



prs
27 december 2004, 18:57
Test

prs
27 december 2004, 18:57
Ik wil mijn '86er PRS graag laten verzekeren alleen heb ik ooit een offerte voor een kostbaarhedenverzekering aangevraagd en die kwam op 68 euro per maand. Dat vind ik dus echt teveel.

Hebben jullie een instrument verzekerd en zo ja waar en tegen welke prijs?

ResNovae
27 december 2004, 19:14
Kan je je gitaar niet onder je inboedel laten vallen tegen een geringe meerprijs?? 68 Euro is ronduit schandalig.

prs
27 december 2004, 19:28
Ik moet de voorwaarde nog eens goed lezen van de huidige inboedelverzekering (van mijn ouders), maar ik geloof dat er bij de inboedelverzekering maar 20% ofzo van de nieuwwaarde wordt uitgekeerd (maar dat moet ik nog nakijken).
Ik wilde dus volgende doen:
Ervanuitgaande dat de verzekeringsmaatschappij bij brand of diefstal van de gitaar uitgaat van de prijs van een nieuwe PRS Custom 24 zou dat dus een nieuwwaarde betekenen van ongeveer 2500 euro. 20% daarvan is dus 500 euro ofzo. Er wordt dan geen rekening gehouden dat het een '86 er is die dus dus meer dan het dubbele waard is.
Ik wil dus een taxatierapport gaan laten maken en de PRS dan tegen taxatieprijs laten verzekeren. Stel je krijgt bij de inboedelverzekering 100% van de nieuwwaarde, dan nog wordt geen rekening gehouden met de huidige hogere waarde (omdat het een van de eerste is). En voor 2500 euro is deze PRS niet te vervangen (met een vergelijkbare uit dat jaar)!
Sowieso bel ik eens even naar de verzekeringsmaatschappij morgen.

Jimi Hendrix
27 december 2004, 21:29
Ik weet niet of het wat voor je is,
maar als je lid bent van de NTB (vakbond voor musici) dan kun je via de NTB een goedkope kostbaarhedenverzekering afsluiten.

hadv
28 december 2004, 00:07
gitaren apart verzekeren is erg lastig
instrumentenverzekeringen zijn erg duur (wat je al aangaf)

de waarde van het instrument is voor de meeste verzekeraars niet interessant. ik heb het laatst bij centraal beheer nagevraagd, je kunt het wel apart meenemen, maar dan moet er een taxatie worden gedaan, en dat is pas vanaf ...(bedrag vergeten, ik geloof 10.000 euro)

het zou me trouwens niets verbazen als bij brand of diefstal je minder terugkrijgt, de gitaar is van 86, dus 18 jaar oud. dagwaarde, nee 'zeg maar dag tegen de waarde'. veel artikelen worden voor verzekeraars in ca 5 jaar afgeschreven