PDA

View Full Version : Twijfel bij pick-up keuze........ :(



Das Schaap
27 december 2004, 17:10
Ok ik ga morgen dus naar Musik-Produktiv en haal onder andere een nieuw setje pick ups, een ToneZone wilde ik al enige tijd, met daarbij nog een JB ofzo. Maar ik vond de Jazzmaster toch wat mooier dan de JB, maar bleek wel dus dat er een groot output verschil is tussen de Jazzmaster en de ToneZone.
Dus wie weet er misschien voor een van deze 2 een goede vervanger ?
Ik las iets over de Alnico II Pro ofzo, is dat een goede vervanger ?
Op dit gebied ken en weet ik erg weinig, dus advies enzo is dan wel handig.

NeeraDJ
27 december 2004, 17:47
Wat is de Jazzmaster? :???:

Ff helemaal opnieuw, wat voor sound wil je uit je brug en halspup halen?

Das Schaap
27 december 2004, 18:12
Sorry moest ff snel doen enzo. :oops:

De Seymour Duncan SH-2 Jazzmaster dus. :roll:
Die clean vond ik er mooi voor in mn brug, maar dan met een ToneZone (wat zoiezo eigenlijk een brugpup is) heb je dus een groot verschil qua output (jouw woorden :roll: :wink: ). En dat lijkt me niet erg tof. :cool:
Qua sound tja de clean van die jazzmaster voor akkoorden lijkt me erg tof, dus dan weet je wel wat voor sound ik daarvoor wil. En voor lead wil ik van mooi clean tot voor het geval het nodig is nog wel wat snelle metal licks goed laten klinken. Vandaar dus die ToneZone.

Negative K3 fan
27 december 2004, 18:31
heet dat alement niet gewoon Jazz ipv jazzmaster
maarja iig.

de jazz is geen typische brug pickups en de combinatie jb/jazz schijnt lekker te zijn.,

ik ga woensdag trouwens naar mp :)

NeeraDJ
27 december 2004, 19:42
Klopt, maar de TZ is nou niet wat je zegt een standaard voor de halselement :roll:

Ik zou zoals Lennart als zei gewoon voor de JB/Jazz gaan, beide elementen klinken clean heel goed, matchen goed, en kunnen Metal goed aan (alhoewel ik toch meer aan Rock denk wanneer ik je dit setje aanraadt, is er prima Metal mee te doen :wink:)

Das Schaap
27 december 2004, 20:42
Alvast erg bedankt enzo, maar je had ergens anders dacht ik iets gezegd over de Alnico II Pro in plaats van een Sh-2 Jazz. Die klinkt op zich ook wel erg lekker, maar hoe zit het met de output daar van ? Want een ToneZone blijft erg lekker, hoewel ie dan wel in de brug zou gaan denk ik.

Ibanez RuleZ
27 december 2004, 21:01
tonezone brug en jazz neck... lijkt me een prima combi eigenlijk... waarom dat dan niet?

Harrald

Das Schaap
27 december 2004, 22:06
Dat wordt het misschien ook wel. 8-)
Je kon bij MP toch pick ups testen ofzo ? :???:
Dan ga ik ff lekker kloten, om te kijken hoe dat output verschil echt boeit.

NeeraDJ
27 december 2004, 22:53
Ja de A2pro is ook heel goed, maar matched IMO niet met de JB als de Jazz. Het is wat warmer en vintage gevoiced, niet echt romig en modern als de jazz, maar vocaler (als dat de juiste term is), denk een beetje aan Slash zijn solo op November Rain.

In wat voor axe gaat die Tone Zone dan trouwens? Ik heb persoonlijk zeer slechte ervaringen met dat element, al zijn sommige forummers zoals Harrald er erg positief over. Ik kon er echt geen bruikbaar geluid uit halen onder high-gain.

srv-man
27 december 2004, 23:19
Ja de A2pro is ook heel goed, maar matched IMO niet met de JB als de Jazz.

Tja, blijft een persoonlijke smaak, maar iedere betere Brian Moore is voorzien van de combi JB en A2pro en dat klinkt toch echt wel lekker naar mijn ervaring.

ijff
27 december 2004, 23:24
Ik heb een Custom in bij de brug en een Alnico Pro 2 in de nek... en dat klinkt best aardig samen.
Je zou ook naar een Custom Custom voor de brug kunnen kijken.. die heeft ook een Alnico 2 magneet.

e_lukather
27 december 2004, 23:27
gewoon een sl20 setje..klaar geen gezeur meer :-D

srv-man
27 december 2004, 23:29
gewoon een sl20 setje..klaar geen gezeur meer :-D
Dan moeten die 2 SLV's zeker samen in dat ene humbuckergat! :-?

e_lukather
27 december 2004, 23:32
oooow... sorry :oops: De JB is wel o.k. mijn leraar had hem in z'n afgeragde strat.

Das Schaap
28 december 2004, 00:14
Ja de A2pro is ook heel goed, maar matched IMO niet met de JB als de Jazz. Het is wat warmer en vintage gevoiced, niet echt romig en modern als de jazz, maar vocaler (als dat de juiste term is), denk een beetje aan Slash zijn solo op November Rain.

In wat voor axe gaat die Tone Zone dan trouwens? Ik heb persoonlijk zeer slechte ervaringen met dat element, al zijn sommige forummers zoals Harrald er erg positief over. Ik kon er echt geen bruikbaar geluid uit halen onder high-gain.
Aah ok, toch de Jazz liever ja. De axe is een Flying V Korina. Korina was vergelijkbaar met mahonie dacht ik. :roll:
@ijff: Hoe klinkt het dan ? Ligt het wel in mijn straatje ? :cool:

ijff
28 december 2004, 07:49
Luister de samples op de site van SD maar eens goed af.. geeft een goede indruk van hoe de pickups klinken.

Monty
28 december 2004, 09:22
In m'n Brian Moore zit een A2Pro met JB in de brug en dat is toch de beste combi waarmee ik heb gespeeld. Voorheen ook combi's gehad met JB/'59 en CustomCustom/'59. De laatste matchde niet ('59 had meer power en body dan de CC) en de JB/'59 beviel al beter. In vergelijking met de '59n klinkt de A2Pro heel erg transparant, open en zeer clean. Ook gesplit klinkt ie gewoon goed. Tja ik zou 't wel weten... aan jou de keus.