PDA

View Full Version : The Sky Is Crying - EDIT: nieuwe versie, one take



Axl Rose
27 december 2004, 16:24
Opname met pc mic
Epiphone Les Paul met Alnico's (ff geleend van mn broer :D )

oude:
http://www.brendmusic.com/the_sky_is_crying_demo.mp3

NIEUWE 28 dec:
Heb vandaag een nieuwe gemaakt met een iets andere setup op me gitaar. In plaats van het donkere rythm sound heb ik em op treble gezet wat meer pit geeft. Bovendien is deze nieuwe gewoon 1 take. Dus met kleine foutjes en al maar wel een stuk spontaner en vlammender dacht ik zo.

http://www.brendmusic.com/live_the_sky.mp3

8-)

JvD.
27 december 2004, 16:32
na de eerste noot wist ik het al, dit is zo vet ! =D

Hempo
27 december 2004, 16:37
ja al stukkie beter dan die andere ! :)

Axl Rose
27 december 2004, 16:44
@JvD: Thnx dude!!!!

@Hempo: bedankt! :)

GuitarMaster
27 december 2004, 18:59
Klinkt lekker, soms nog een beetje slordig alleen.

Waar heb je de backingtrach trouwens vandaan?

Azrael
27 december 2004, 19:22
'k Vind het een beetje ranzig klinken...... :-D

Geen slecht gitaarspel overgens. 't Is niet echt mijn ding want het is mij te eentonig maar ik doe het je niet na. Je speelt gelukkig met gevoel :)

Axl Rose
27 december 2004, 19:45
@GuitarMaster: Thnx! Klopt hier en daar wat slordigheidjes, maar ik heb nog veel te leren op blues gebied in ieder geval. :wink:

De backingtrack komt van www.guitarbt.com

@Azreal: hahah, Dat ranzige was de bedoeling, blij dat het over is gekomen, :D bedankt voor het luisteren!

Toffe gozer
27 december 2004, 19:55
Ik ben geen blueskenner en ik heb eigenlijk nog nooit iets van SRV gehoord :oops: , maar ik vind dit wel erg lekker hoor , ik zal toch eens een keertje wat van SRV gaan beluisteren , heb je mischien wat suggesties voor mij Axl??

Axl Rose
27 december 2004, 20:57
quote="Toffe gozer"]Ik ben geen blueskenner en ik heb eigenlijk nog nooit iets van SRV gehoord :oops: , maar ik vind dit wel erg lekker hoor , ik zal toch eens een keertje wat van SRV gaan beluisteren , heb je mischien wat suggesties voor mij Axl??[/quote]

Dankje voor je reactie!

Ik ben ook nog niet echt een blueskenner ofzo maar ik liep toevallig tegen dit nummer aan bij een backingtrack forum. Daarna had ik op kazaa het orgineel ff gedownload en beluisterd om te horen hoe het ongeveer gaat. M'n kennis van 'scales' en dergelijke is niet zo denderend dus moet ik daar vooral aan werken. Doe het meeste op gehoor en tabs.
Maar om op je vraag terug te komen.

Hij heeft een greatest hits cd waar onder andere dit nummer en Riviera Paradise op staat.

The Real Deal: Greatest Hits Vol 2

Die moet ik zelf ook nog keer kopen. :D

ooh, btw Walter Trout heeft ook geniale bluesmusic!

Axl Rose
28 december 2004, 16:09
NIEUWE 28 dec:
Heb vandaag een nieuwe gemaakt met een iets andere setup van me gitaar. In plaats van het donkere rythm sound heb ik em op treble gezet wat meer pit geeft. Bovendien is deze nieuwe gewoon 1 take. Dus met kleine foutjes en al maar wel een stuk spontaner en vlammender dacht ik zo dan de vorige versie.

http://www.brendmusic.com/live_the_sky.mp3





:)