PDA

View Full Version : Dean Baby Z



avenue
27 december 2004, 15:08
Heei,

ik ben van plan om en Dean Baby-Z te kopen. Maar ik vroeg me af of iemand ervaring heeft met deze gitaar, of iemand die weet, of het een goeie gitaar is de lekker speeld, en een mooi zuiver en voral hard geluid heeft.. ???
heeft iemand hier info over?
Bedankt!

(foto:) http://www.wizardguitars.com/acatalog/deanbabyzlrg.jpg

btw. ik speel nou op een fender squier strat. :-? Ik wil wel is wat anders, en aangezien ik veel metallica speel en andere metal/hardrock. wil ik een vette gitaar met aparte vorm...

AART
27 december 2004, 15:20
over het algemeen vind men deans goede gitaren, zeker geschikt voor hardrock\metal.

Jax
27 december 2004, 18:20
Ik wil wel is wat anders, en aangezien ik veel metallica speel en andere metal/hardrock. wil ik een vette gitaar met aparte vorm...

Ik weet niet zoveel over de baby Z, maar als je into Metallica bent, kan je ook kijken naar een Epiphone Explorer, zoals Hetfield heeft (maar dan heeft hij natuurlijk Gibson.)

gerrekat
27 december 2004, 18:38
Hetfield speelt al jaren geen GIBSON meer maar alleen ESP en Ken Lawrence..

Maar goedzelfs een epiphone explorer is geen match in de prijsklasse van de Baby DEans die kosten geloof ik net effe onder de 200 EURI

Jax
27 december 2004, 19:26
Hetfield speelt al jaren geen GIBSON meer maar alleen ESP en Ken Lawrence..


Misschien is Avenue wel into de oude Metallica..... :roll:

Nee, ok, dat wist ik gewoon niet. Slecht advies.

bat
27 december 2004, 19:49
Hetfield speelt al jaren geen GIBSON meer maar alleen ESP en Ken Lawrence..

Maar dan wel kopieen (hele goeie, daar niet van) van de Gibson Explorer. Met een Gibson of Epiphone Explorer met EMG's erin kom je een heel eind in de richting van het Metallica geluid. Een Epiphone Explorer zou dus helemaal zo'n gekke aanschaf niet zijn. Overigens speelt Hetfield sinds kort wel weer zo nu en dan op Gibsons, zowel Explorers als Les Pauls.

gerrekat
27 december 2004, 20:09
Hetfield speelt al jaren geen GIBSON meer maar alleen ESP en Ken Lawrence..


Misschien is Avenue wel into de oude Metallica..... :roll:

Nee, ok, dat wist ik gewoon niet. Slecht advies.



Maakt niet uit hoor vind Metallica na 1986 zowiezo geen reet meer aan...

Tja en met elke gitaar met EMG's erin kome je een eind, of Duncan Invaders zoals ze op de eerste platen gebruikten...

Tja als je de echte metallica sound wil zal je toch een oude Mesa MarkIIC+ ofzo moeten hebben dat is veel bepalender voor hun sound dan die explorers...

Maar explorersblijven hele mooie gitaren natuurlijk!

bat
27 december 2004, 20:41
Maar explorersblijven hele mooie gitaren natuurlijk!

Yep.

Alleen uit praktische overwegingen heb ik er nog geen...

avenue
27 december 2004, 22:55
hm Epiphone Explorer ziet er ook wel vet uit.. ik ga donderdag even kijken bij Feedback in rotterdam. Even wat gitaren uitproberen. De Epiphone Explorer ga ik daar zeker uitproberen 8-)
Ik vind de oude metallica supergoed, St. Anger vind ik ook goed, alleen de vorige albums :P

bedankt voor de reacties allemaal!

avenue
27 december 2004, 22:56
hm Epiphone Explorer ziet er ook wel vet uit. De prijs is ook wel wat hoger, maar ik denk wel dat je dan aardig geluidje heb inderdaad... ik ga donderdag even kijken bij Feedback in rotterdam. Even wat gitaren uitproberen. De Epiphone Explorer ga ik daar zeker uitproberen 8-)
Ik vind de oude metallica supergoed, St. Anger vind ik ook goed, alleen de vorige albums :P

bedankt voor de reacties allemaal!