PDA

View Full Version : dilemma snel reply graag :)



Davidian
27 december 2004, 10:30
ik ga straks naar de stad om mijn 2e gitaar te bestellen (yeah!)
het wordt de sz520 of de sz320 (en in mijn achterhoofdje heb ik nog de rg7321 zitten)

ik heb de 520 en 320 goed met elkaar vergelijkt maar ik kon geen verschil ontdekken behalve dat de 520 andere kleuren en inlays heeft en ik had het gevoel dat de nek van 520 dikker was maar dat weet ik niet zeker

is die 520 die extra 80 euro wel waard?

ae
27 december 2004, 10:34
de 520 heeft alleen een estetische meerwaarde, persoonlijk vind ik die geen 80 euro waard. daar heb je een nieuw element voor :wink: ik zou dus de 320 kopen.

StereoX
27 december 2004, 10:37
520 heeft een luxere top en die inlay op de hals. voor de rest, dus ook de afmetingen van de nek, zijn precies hetzelfde.

het is nauurlijk puur persoonlijk of je het die 80 euro extra waard vind. ik vond het het wel waard, maar je kan ook denken; ik koop de 320 en voor die 80 euro stop ik er een leuk elementje in.

Davidian
27 december 2004, 10:40
qua kleur maakt het me ook niet uit wat die weatherd brown me toch wel het mooiste maar ik blijf het raar vinden dat die nek van die 520 zo dik aanvoelde

maar 320 it is dan 8-)

guvnor
27 december 2004, 11:07
Ik vindt die top op de 520 toch wel mooi hoor... Maakt de gitaar wel af. Ik zou daar die paar extra euro's wel voor over hebben.

Davidian
27 december 2004, 11:28
wtf ik zie op www.guitarbargians.com dat ie daar 330 euro in plaats van 430 is met 16 euro verzend kosten whats the catch?

ToTaL FaKe
27 december 2004, 11:57
de link klopt niet... maar dat is denk ik in amerika ofzow?

ik zou gewoon in nederland kopen, en dan kan je hem ook nog zelf proberen. vaak is het dat er wel is verschil kan zitten tussen die gitaren(niet alleen die sz' maar allemaal)

michielv
27 december 2004, 12:15
Het bargain, niet bargian, is een typefoutje :D

Die zaak zit in Belgie, volgens de website.

iam
27 december 2004, 13:04
als ik guitarbargains.com in mijn browser zet, kom ik altijd op piens.be terecht...

is dat normaal?

Davidian
27 december 2004, 13:08
ja typ foutje sorry :oops:

maar dat scheelt nog eens 80 euro
is dat wel een vertouwbare site?

als het zo door gaat kan ik er ook nog een stel emg's in gooien :P

ae
27 december 2004, 13:13
Ik vind hem er wel betrouwbaar uitzien :razz: Alleen vreemd dat niemand eerder met deze site is gekomen als hij zulke goede prijzen heeft :-?

Wormaap
27 december 2004, 13:24
Guitarbargains.com is een onderdeel van Piens. De hele site komt behoorlijk amateuristisch over, maar ik heb hier op Gitaarnet al 2 mensen gezien die hun gitaartje hebben mogen ontvangen ervan. Er LIJKT dus geen catch te zijn.
Ik heb ook even gechat met een medewerker van hun (er staat een AIM-adres op de site)
'Jullie prijzen zijn wel érg laag, dat scheelt 200 euro op'n RG2570'
'Goed he :)'
'Waar zit het spreekwoordelijke addertje?'
'Dat is er niet'
Nu zal natuurlijk niemand zeggen dat hun zaak mensen bezeikt, maar ik vind het al met al redelijk betrouwbaar overkomen.

Davidian
27 december 2004, 13:26
fellas ik ga nu naar de stad om de sz320 te bestellen thnx voor de snelle repleys :D

doncker
27 december 2004, 13:43
Je kunt ze daar bestellen , zijn ze wel goedkoop maar het is dan eigenlijk ook een internet winkel. Mijn kameraad heeft zijn esp er gehaald. Kerel heeft wel 3 keer moeten bellen en 2 weken moeten wachten vooraleer ze verstuurden.

Orpheo
27 december 2004, 13:55
ik ga straks naar de stad om mijn 2e gitaar te bestellen (yeah!)
het wordt de sz520 of de sz320 (en in mijn achterhoofdje heb ik nog de rg7321 zitten)

ik heb de 520 en 320 goed met elkaar vergeleken maar ik kon geen verschil ontdekken behalve dat de 520 andere kleuren en inlays heeft en ik had het gevoel dat de nek van 520 dikker was maar dat weet ik niet zeker

is die 520 die extra 80 euro wel waard?

die 520 heeft een maple top erop. ik zeg dus: ja, die 520 is die 80 euro extra waard. geeft vind ik een mooier geluid. is toch wel een behoorlijk verschil nl, een maple top erop of nie.

Orpheo
27 december 2004, 13:55
ik ga straks naar de stad om mijn 2e gitaar te bestellen (yeah!)
het wordt de sz520 of de sz320 (en in mijn achterhoofdje heb ik nog de rg7321 zitten)

ik heb de 520 en 320 goed met elkaar vergeleken maar ik kon geen verschil ontdekken behalve dat de 520 andere kleuren en inlays heeft en ik had het gevoel dat de nek van 520 dikker was maar dat weet ik niet zeker

is die 520 die extra 80 euro wel waard?

die 520 heeft een maple top erop. ik zeg dus: ja, die 520 is die 80 euro extra waard. geeft vind ik een mooier geluid. is toch wel een behoorlijk verschil nl, een maple top erop of nie.

Kasper
27 december 2004, 14:00
die 520 heeft een maple top erop. ik zeg dus: ja, die 520 is die 80 euro extra waard. geeft vind ik een mooier geluid. is toch wel een behoorlijk verschil nl, een maple top erop of nie.

De 320 heeft ook een maple top, daar gaat je argument :P

Orpheo
27 december 2004, 14:27
ja, klopt. ik heb bij de verkeerde gekeken. sorry.

P****Fred
27 december 2004, 15:30
eum, sorry ma volgens mij heeft piens geen goedkope prijzen...
of ze zouden drastisch moeten veranderd zijn de laatste jaren..

Kasper
27 december 2004, 16:05
Ik vind hem er wel betrouwbaar uitzien :razz: Alleen vreemd dat niemand eerder met deze site is gekomen als hij zulke goede prijzen heeft :-?

Piens is errug groot!! :o En fijn om es in rond te lopen, maar als je wat rondkijkt vind je meestal wel goedkopere prijzen voor de meeste instrumenten die ze daar verkopen.


wtf ik zie op www.guitarbargians.com dat ie daar 330 euro in plaats van 430 is met 16 euro verzend kosten whats the catch?

Is dat de prijs die ze doorgestuurd hebben nadat je hem hebt aangevraagd via een forumulier op de website?
Vroeger stond ie volgens mij even duur, dus ik vermoed dat de prijs gezakt is, maar ik moet trouwens ook nog eens vragen of dat met btw inbegrepen is?
Normaal dacht ik dat piens hun producten idd wel goedkoper aanbiedt wanneer je ze thuis laat bestellen, in de winkel zelf is het dan weer duurder.

Zelf heb ik mijn 320 een jaarenhalf geleden gekocht voor €425 met gigbag derbij (Guitarshop in gent)

Wormaap
27 december 2004, 16:22
Prijzen op guitarbargains.com zijn volgens die gast waarmee ik toentertijd gechat heb inclusief BTW.

Kasper
27 december 2004, 16:32
Dan zullen ze idd goed gezakt zijn in prijs .... wanneer je online koopt dan.

Ik ben nog altijd van mening dat Piens redelijk suckt op vlak van klantvriendelijkheid. Toen ik voor het eerst ging zoeken naar een versterker, vroeg ik of iemand eens kon tonen wat er zoal in voorraad was. Geen probleem, verkoper toont wat er zoal was, maar liet mijzelf nooit spelen :o . Ik had het hem ook niet expliciet gevraagt, maar ik ben van mening dat een klant meestal wel makkelijker overtuigd wordt als hij toch tenminste zelf eens een deuntje kan spelen op het materiaal dat hij/zij wil aanschaffen.

Ik heb zo'n verhalen nog gehoord, dat je met moeite iets mag aanraken soms. Zal uiteraard ook wel afhangen van de verkoper die voor je staat.

Davidian
27 december 2004, 16:34
TIMMAY!

Davidian
27 december 2004, 16:38
typisch je moet een aanbetaling doen en ik had de verkeerde bankpas moet ik morgen weer terug :-(


ik hoop nu alleen maar dat ding wel drop B want hij mag meschien wel 25.1 zijn hij voelde nog steeds klein aan:P en die medium frets maken toch niks uit voor het geluid he?

Wormaap
27 december 2004, 16:58
Setje dikke snaren erop en Drop-B is geen enkel probleem meer :)
En de dikte van je frets heeft alleen wat te maken met bespeelbaarheid.

Davidian
27 december 2004, 17:36
ok thnx ik was toch al van plan om 10's erop te doen omdat ik meer laag wou

P****Fred
27 december 2004, 17:43
prijzen op guitarbargains zijn excl. btw...

en als je dan een prijsaanvraag doet, komt er meestal nog administratieve kosten en verzendingskosten bij...

Wormaap
27 december 2004, 17:48
prijzen op guitarbargains zijn excl. btw...

en als je dan een prijsaanvraag doet, komt er meestal nog administratieve kosten en verzendingskosten bij...
Dan weet jij meer dan een medewerker van daar.
Verzendkosten zijn trouwens 17 euro. Als je even zoekt vind je een paar lui die al via die site een gitaar gekocht hebben.

P****Fred
27 december 2004, 17:59
heb er al een gitaar gekocht...

8-)

http://www.piens.be/database/product.lasso?pr=32280
dit is dus de pagina vanop guitarbargains voor die ibanez sz320 voor zogezegd 336 € + verzendingskosten....

volgens mij staat daar excl. btw :roll:

straks es kijken wat hun 'beste prijs' is, als ik een mailtje terugkrijg... :wink:

Davidian
28 december 2004, 11:01
bollocks

Davidian
28 december 2004, 11:03
fuck ik dacht eerst dat alle rg's een tremelo hadden :???:

kom ik de rg321 tegen voor 220 euro met wizard 2 neck :o
mmm nu begin ik toch te twijfelen hoor want dan heb hou ik genoeg geld over voor emg's

fuck waar is de tijd gebleven dat ik gewoon een gitaar wou die er mooi uitzag :cool:

Wormaap
28 december 2004, 13:26
Ik weet niet waar jullie allemaal zitten te kijken, maar ik ga naar www.guitarbargains.com klik op 'Nederland' en krijg vervolgens een totaal andere site dan jullie voorgeschoteld geloof ik.
Je linkt me naar de site van Piens, terwijl hier voor mijn neus de SZ-320MH voor 330.84€
Hier staat niet bij dat't ex. BTW is, en de medewerker waarmee ik gesproken heb zij dat't inclusief was.

Davidian
28 december 2004, 17:21
het wordt toch de rg die wizard 2 nek heeft me bekeerd maar de kleur die ik wou wordt pas volgend jaar geleverd :???:

er is hier zeker niemand die weet wanneer de rg321mh uit komt? :-(

P****Fred
28 december 2004, 18:47
Ik weet niet waar jullie allemaal zitten te kijken, maar ik ga naar www.guitarbargains.com klik op 'Nederland' en krijg vervolgens een totaal andere site dan jullie voorgeschoteld geloof ik.
Je linkt me naar de site van Piens, terwijl hier voor mijn neus de SZ-320MH voor 330.84€
Hier staat niet bij dat't ex. BTW is, en de medewerker waarmee ik gesproken heb zij dat't inclusief was.

mja,

als ik guitarbargains.com klik, dan kom ik op de site van piens terecht...?

strange...

Davidian
28 december 2004, 21:41
die rg321mh is in de USA al wel te koop hoe lang duurt het voordat zoiets hier dan is?

P****Fred
28 december 2004, 23:55
is te zien hoe je't laat versturen...
bij ups kan je kiezen tussen 2 dagen of 4-5 dagen...

Davidian
29 december 2004, 10:30
ik bedoel hoe lang duurt het voordat je het via de winkels hier kan bestellen want hijs nog niet leverbaar maar in de us wel

ae
29 december 2004, 11:56
Hoi Davidian, ik heb op HC gelezen dat de mensen het verschil tussen de mahogany en de basswood rg321 niet hoorden. Het kan aan die mensen liggen, maar misschien is het gewoon een marketing truc van ibanez? Dat het alleen een mahogany finisch is, maar dat het hout daaronder gewoon basswood is. Ik wil namelijk ook de rg321 kopen, en als het kan het liefst een van mahogany. Maar ik zou hem niet zomaar bestellen als je hem zelf niet gehoord hebt. Als het prijsverschil tussen mahogany en basswood voor hun zo klein is, waarom zouden ze dan niet alle gitaren uit mahogany maken? Deze houtsoort is toch veel populairder?