PDA

View Full Version : Vox



IndiepoprockJesse
26 december 2004, 13:31
GAS!

http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&category=2384&item=3769654739&rd=1

en er wordt gewoon echt maar 400 dollar op geboden ofzo.. damn, wat zou ik graag zo'n vox gitaartje willen hebben zeg..

weet iemand of ze in nederland ook te vinden zijn?!


Jesse//

Bobbel
26 december 2004, 14:24
zijn ze zoveel waar dan?

IndiepoprockJesse
26 december 2004, 14:42
zijn ze zoveel waar dan?

dat weet ik niet, maar 400 dollar heb ik er wel voor over.. zeker met de huidige koersen, maar dan zou het me nog ontzettend veel geld kosten om te importeren enzo, dus dat schiet niet echt op..

het zou zo fijn zijn als je ze in nederland zou kunnen vinden..

Jesse//

Javaca
26 december 2004, 14:59
Die VOX-teardrops zijn vrij duur.

Komt vooral doordat Brian Jones van de Rolling Stones er op speelde.
Verder zijn het gewoon leuke dingetjes. Niet denderend hoog van kwaliteit maar toch leuk.

michielv
26 december 2004, 16:50
Je hebt Vox en Vox.. De orignele Vox gitaren komen uit Engeland, dat zijn die dingen waar Brian Jones op speelde (Phantom, Mark series enz.). Deze en andere latere modellen komen uit Italie bij dezelfde fabrieken waar ook Eko gemaakt werd. Hoewel redelijk gewild vanwege de naam Vox zijn het echt een stuk mindere gitaren, daar moet je je niet teveel van voorstellen.

400 dollar zou ik er in ieder geval niet voor over hebben, ik zou meer in de richting van 200, misschien 250 denken.

IndiepoprockJesse
26 december 2004, 16:56
Je hebt Vox en Vox.. De orignele Vox gitaren komen uit Engeland, dat zijn die dingen waar Brian Jones op speelde (Phantom, Mark series enz.). Deze en andere latere modellen komen uit Italie bij dezelfde fabrieken waar ook Eko gemaakt werd. Hoewel redelijk gewild vanwege de naam Vox zijn het echt een stuk mindere gitaren, daar moet je je niet teveel van voorstellen.

400 dollar zou ik er in ieder geval niet voor over hebben, ik zou meer in de richting van 200, misschien 250 denken.

aha dat werpt nieuw licht op de zaak.. dat wist ik nog niet.. dus de engelse vox gitaren, dat zijn echt goede exemplaren dus?!

en eeh, Nederland?!

Jesse//

Nrrrk
26 december 2004, 17:27
Ok, een semi-hollow body met 'n geschroefde hals. Dat klinkt toch veel slechter dan een gelijmde hals? Of verbeeld ik me dat maar ? :S

vulvasonic
26 december 2004, 22:01
aha dat werpt nieuw licht op de zaak.. dat wist ik nog niet.. dus de engelse vox gitaren, dat zijn echt goede exemplaren dus?!

en eeh, Nederland?!

Jesse//

Je zou es kunnen kijken op de vintage-gitaarbeurs in Veenendaal (2x per jaar). Ik geloof niet dat je die originele Engelse Voxjes anders vaak tegenkomt, maar daar heb ik ze wel es gezien. Dat geldt trouwens ook voor een merk als Burns.

Mitch
26 december 2004, 23:20
Tja, een in Italië gefabriceerde gitaar van een Engels merk uit de Verenigde Staten laten overkomen is wel bewerkelijk hè ? :D

En zoals gezegd: zo bijzonder is deze niet.

michielv
27 december 2004, 11:55
De Italiaanse Vox-en zijn niet slecht, mijn oude Eko akoustische gitaar is geweldig, zeker voor zijn prijs (150 gulden indertijd, dus nu een 75 euro). Alleen zijn ze IMHO geen 400 dollar waard.

Hier staat een handgebouwde kopie (http://www.xs4all.nl/~ator1256/music/toys/, naar beneden scrollen of zoeken op Phantom) . Het ligt aan je budget maar een bouwer kan denk ik een heel acceptabele Vox replica bouwen waar je een goed instrument aan hebt. Beter dan een oud, overpriced barrel van 400 dollar.

Reel Big Fish
27 december 2004, 15:14
Ik zie dit redelijk vaak op dit forum:

GAS!!

Wat betekend dat? :???:

IndiepoprockJesse
27 december 2004, 17:39
Ik zie dit redelijk vaak op dit forum:

GAS!!

Wat betekend dat? :???:

Gear Aquisition Syndrome..



hmm, maar een gitaarbouwer een vox kopie laten maken is volgens mij heel erg duur of niet?!

Jesse//

Reel Big Fish
28 december 2004, 11:50
Dank u :D