PDA

View Full Version : Band problemen, met name voor de gitarist ???



Dude
12 juni 2002, 11:40
mijn band verkeerd nu in het staduim dat alles fout gaat.
onze zanger is een maand of drie weggegaan/weggeschopt en ik merk dat de resterende band leden totaal geen zin hebben om er tijd in te steken.
Onze bassiste vind stappen belangrijker dan eens in de week 3 uurtjes oefenen, onze drummer loopt iedereen verrot te schelden omdat die vind dat iedereen naar hem moet luisteren, en dat iedereen maar aan zijn eisen moet voldoen, en ik probeer de lijmende factor te zijn door zoveel mogelijk afspraken te plannen... maar goed, als iedereen elke keer weer afzegt is het voor mij ook een beetje over.

wat zouden jullie doen in zon situatie, stoppen, doorgaan, lijmen, ??

ik heb er zoveel energie in gestoken maar als niemand zin heeft er tijd in te steken, en na een half jaar nog steeds niet weet hoe de nummers neginnen, eindigen, coupletten lopen.... dan raak je het aardig zat...

Fluffy
12 juni 2002, 11:46
Als ik jou was zou ik er maar mee stoppen een nieuwe band gaan beginnen. Ik ben ook uit heel veel bandjes gegaan omdat ze er geen genoeg energie werd ingestoken. En heb ik dan eindelijk (na 5 bandjes gehad te hebben) de juiste band gevonden (Crip Dyli).

Bins
12 juni 2002, 11:52
Ik zou ook stoppen. In een band spelen moet volgens mij, boven alles leuk zijn. Zo te horen heb je niet echt lol zo....
Als een drummer, of wie dan ook mij "verrot zou schelden" dan zou ik het wel weten. Eerst een paar kopstoten uitdelen, dan uit de band gaan :wink:

Kim Wilson
12 juni 2002, 12:05
Nokken met die handel! Zij zijn echt niet de enige "muzikanten" in Nederland :smile:. Ga op zoek naar een aantal muzikanten waarmee je wel op 1 lijn zit.
ZOEKT EN GIJ ZULT VINDEN :grin:.

pimmetje
12 juni 2002, 12:24
Gewoon mee stoppen. Je kan aan zo'n dood gewicht blijven trekken wat je wilt, maar je verplaatst 't toch echt niet in je eentje. Voor je 't weet blijf je erin zitten en ga je zelf ook minder met muziek doen (heb ik meegemaakt). DOODZONDE!

Even een maandje het iets minder naar je zin hebben moet soms kunnen (bijvoorbeeld omdat er een nieuw bandlid moet worden ingewerkt, een boel werk ligt voor een zelf georganiseerd festivalletje, etc.). Het echt niet naar je zin hebben, omdat de rest schijt aan de hele handel heeft, is een ander verhaal.

Kijk wel of er iemand in de huidige is waarmee je nog in een volgende band wilt en kunt spelen. Eventueel samen met hem/haar/hen eruit stappen, maar sowieso snel nokken met die handel.

philbee
12 juni 2002, 12:54
gelijksoortig onderwerp hebben we al eens gehad, mijn tip:
een goeie band bestaat uit :
1/3 talent
1/3 inzet
maar vooral
1/3 vriendschap

In een later stadium komt daar nog organisatie vermogen bij als je eigen spullen gaat kopen (PA/licht/bus) en gigs gaat boeken.

Dus Bart, ga op zoek naar wat nieuws. Misschien kun je wel de een of de ander uit de huidige band meenemen waar je het wel mee kunt vinden. Zo gebeurt dat vaak.

moretel
12 juni 2002, 13:04
Dat wordt nooit wat, dat je dat een half jaar volhoudt.
Ik ben nu ook hard op zoek naar een nieuwe band, maar dat valt niet mee, zeker niet als je precies weet wat je wilt.
De relatie met de andere bandleden is prima, alleen gaan de muziekvoorkeuren wat veranderen na een bandwissel, ik ben de enige die wat meer alternatieve muziek wil maken, de rest is wat meer mainstream ingesteld. Aanvankelijk leek me dit een goede injectie voor een nieuwe periode maar gaandeweg kom ik tot de conclusie dat ik weinig meer leer.

Kitaarhiero
13 juni 2002, 14:12
ja gewoon stoppen.
er moeten beter gemotiveerde muzikanten te vinden zijn.

Dude
18 juni 2002, 23:33
het blijft moeilijk, het is al een tijdjhe geleden dat ik dit berichtje heb geplaatst en nog steeds gaat het niet goed, eigenlijk alleen maar slechter, na een hoop boze emails heeft de drummer besloten de organisatie taakjes opzich te nemen maar weer komt er niks uit