PDA

View Full Version : Randall RG50TC buizencombo gekocht



Izegrim
25 december 2004, 23:55
Hoef niets meer te zeggen verder he? :-D

Nah ja... Leuk ding maar wat moet ik erover zeggen? 50 watt, 3 12AX7 en 2 EL34 buizen, 12" Celestion Seventy 80 speaker. Klinkt geweldig naar mijn oren, maar wat weet ik nou van buizenversterkers? Kan ik voorlopig weer vooruit. Ik merk wel direct dat ik sowieso het volume een stuk harder zet dan bij de vorige amp hehe.

Ize

Izegrim
27 december 2004, 03:34
Ja, bedankt allemaal. Ik heb echt een paar jaar moeten wachten voor ik over een fatsoenlijke amp kon spelen. Fijn dat iedereen zich zo kan herinneren dat zij een echte versterker kregen. Sorry, maar 64 readers en 0 reacties...

marc_o
27 december 2004, 12:43
Wat zijn de spec's? Hoeveel kanalen en wat voor geluid komt eruit?

Izegrim
27 december 2004, 14:12
Specs staan boven en ik heb twee kanalen met elk 2 gain stages. Zou iets moeten zijn als classic high gain, modern high gain, clean en clean boost. Elk kanaal heeft z'n eigen eq. Hij klinkt goed voor alles eigenlijk, behalve jazz is wat moeilijker omdat het cleane kanaal snel neigt te oversturen. De EL34 buizen in een 50W versterker hebben wat beperkte headroom, daarom lijkt het me wat om bij vervanging 6CA7's erin te gooien. Iemand ervaring hiermee?

Hehe, sorry voor m'n sentimentele toontje bij vorig bericht. Moet niet meer achter de pc duiken na het stappen. Drank maakt... :roll:

Baker
27 december 2004, 15:48
[quote="Izegrim"]De EL34 buizen in een 50W versterker hebben wat beperkte headroom, daarom lijkt het me wat om bij vervanging 6CA7's erin te gooien. Iemand ervaring hiermee?
quote]
mmm, in mijn 50w multitone zitten ook EL34's en ik heb echt meer dan genoeg headroom op clean.... ik zou bijna zeggen teveel, want ik hou wel van een randje. (maar goed, daarvoor hebben we het 2e kanaal op de multitone)

weet je zeker dat dat door de EL34's komt bij jou, en niet door de pre amp?

PS feli met je nieuwe amp! :wink:

Izegrim
27 december 2004, 15:59
Ik bedoel dat hij niet helemaal strak blijft op hoog volume. Met distortion gaan de eindbuizen ook clippen. Wat het clean betreft heb je wel gelijk. Maar er zit ook een boost op dus ik zou best daar ook wat meer headroom kunnen gebruiken. Vreemd genoeg zag ik dat er 2 12AX7 buizen in zitten en 1 12AT7. Is die laatste voor het cleane kanaal of daarna?

hadv
28 december 2004, 00:29
klinkt-ie goed ??

dan gefeliciflapstaart er mee

en dat gezeur over buizen en vervangen en zo, ga nou eerst maar eens muziek maken jongens en meisjes

BartL
28 december 2004, 00:53
Ik denk dat het kleine aantal reacties ligt aan de bekendheid (of juist niet) van deze amp. Aan jou om daar verandering in te brengen! :)

crrrN
30 december 2004, 09:36
Ik heb deze amp getest in een muziekwinkel hier in de buurt en ik moet zeggen: die klinkt heel goed 8)

Als ik een buizenamp ga halen, dan is het die :D

Maniaaaak!!
30 december 2004, 15:37
@Izegrim:

wat hebbie neergeteld voor die Randall?

Izegrim
30 december 2004, 17:19
500 nogwat... geen idee want ik had er een zooi ander spullen bij en mn bon ligt niet hier. zal ik wel ff nakijken. Maar ik vind het echt een lekkere versterker. Net in B over gedenderd en dat trekt ie makkelijk.

BlackSun
30 december 2004, 17:46
Kan je soundclipje maken? of zijn die ergens op het net te vinden?, ik ben namelijk zeeer benieuwd naar het geluid! Wil er binnenkort misch ook wel eentje :D

strattie
30 december 2004, 17:56
foto's?
:-D

Izegrim
30 december 2004, 23:43
@BlackSun
Heb geen mic, soundcard of wat... Zal wel zien of er bij de oefenruimte wat te regelen valt.

@strattie
Dat moet wel lukken. Morgen dan ofzo. En anders google! :)

Anders Destium
30 december 2004, 23:50
Gefeliciteerd ermee :lol:

Volgens mij is wat je hebt gekocht niet de meest bekende versterker (althans bij mij), dus een tonereport wordt heel erg gewaardeerd :) Ik heb nog nooit negatieve geluiden gehoord over Randall, ik denk dat ik het binnenkort allemaal maar eens aan de lijve moet gaan ondervinden!

Izegrim
31 december 2004, 02:00
bla

Izegrim
31 december 2004, 13:04
yet again... bla

Izegrim
31 december 2004, 13:06
Ik zou een report geven als ik dat kon maar ik heb niet veel referentiemateriaal. Ben echt een noob als het gaat om amps. Het enige vergelijkingsmateriaal zijn de versterkers die ik live hoor en van oefenen, maar ben zelf bij vorige bands altijd maar zanger geweest. Ga voor het eerst het avontuur gewapend met snaren en magneten tegemoet... Alles wat ik kan zeggen is dat ie in ieder geval niet kut klinkt haha. En hij klinkt niet bepaald als een Marshall, maar heeft er wel wat van weg. En dat geldt eigenlijk ook voor Fender. Zit er wat tussenin. Tot zover mijn expertise.

Ize

Izegrim
31 december 2004, 13:09
kutforum :evil:

zjanke
31 december 2004, 15:37
Vanmorgen op gespeeld. Het geluid is niks mis mee, wat rauwer dan Fender en minder rauw dan Marshall en niet superstrak in het laag, maar de kast zelf (bouw en/of het hout) is niet de kwaliteit van duurdere merken.

Leuke bak voor een eerste versterker!

Squier4ever
2 januari 2005, 14:17
Welke modules heb je erin liggen btw?
op www.randallamplifiers.com
kun je samples luistern

BlackSun
2 januari 2005, 16:35
uhh, bij dit model kun je toch geen aparte modules toevoegen? Of heb ik et mis?

Squier4ever
2 januari 2005, 19:32
neej srry das een andere serie
maar deze ken je tog ook luisteren ofnie

BlackSun
2 januari 2005, 19:41
maar deze ken je tog ook luisteren ofnie

what on earth bedoel je met die zin?!? :???: