PDA

View Full Version : Framus Cobra, hoeveel 2e hands?



Thom TK
25 december 2004, 23:10
Ik heb nog wat meer veragen zo, dus don't shoot me vanwege het openen van een nieuw topic :amp:

ieme
25 december 2004, 23:20
Je ziet ze niet veel 2dehands, 1000 euro voor de top is prima 2dehands prijs

Thom TK
25 december 2004, 23:40
Je ziet ze niet veel 2dehands, 1000 euro voor de top is prima 2dehands prijs

Ook op Ebay duitsland?
Mijn oog is namelijk hier namelijk op gevallen ipv de Savage, die me toch nét iets te duur zijn.

NeeraDJ
26 december 2004, 00:09
Idd ik heb er maar eentje tweedehands gezien en die was meer dan 1000 euro, 1300 geloof ik zelfs! 1000 euro is een prima prijs voor de Dragon, maar de Cobra heb je daar denk ik niet zo snel voor

Op eBay duitsland nog nooit gezien though! Had er twee weken geleden nog iemand over gemaild, maar volgens mij was het een vette scam omdat hij plots niet meer reageerde toen ik vroeg of ik 'm op mocht komen halen ipv dat hij hem verzond, hij had ook geen bank/giro rekening :o

Thom TK
26 december 2004, 00:12
Verdorie, die amp leek me dus wel wat....dan maar kiken naar de Dragon.
Doet de Dragon erg onder voor de Cobra btw?
Ik weet bij god het verschil in sound/kwaliteit niet van deze amps.

NeeraDJ
26 december 2004, 00:16
Echte high gain liefhebbers (twee forummers zijn Sinistral en Lacrymosa) schijnen het bagger te vinden. Lacrymosa zei zelfs dat hij vond dat het dynamiek miste (hij had op Skabouters halfstack gespeeld) en Sinis beweerde dat ie voor ritmespel echt slecht klonk. Is volgens mij ook niet echt metal gericht, maar meer vintage en smooth gevoiced. De Cobra echter :o , das weer een brute metalbak waar je "u" tegen zegt

SiNiSTRaL
26 december 2004, 00:21
en Sinis beweerde dat ie voor ritmespel echt slecht klonk. Is volgens mij ook niet echt metal gericht, maar meer vintage en smooth gevoiced.
oh.....ik zei dat ik hem fuzzy, krakerig en gewoon vertiefd vond klinken, maarja, zoals jij het zegt kan je 't ook brengen :D

Anders Destium
26 december 2004, 00:23
Ik vond die van Skabouter zeker niet verkeerd klinken, maar ja dat was met mijn PRS 8-) Dan klinkt alles goed, behalve mijn vingers :D

NeeraDJ
26 december 2004, 00:27
oh.....ik zei dat ik hem fuzzy, krakerig en gewoon vertiefd vond klinken, maarja, zoals jij het zegt kan je 't ook brengen :D

Mja maar daarvoor vroeg ik naar de leads en toen zei je dat je geen leads had gespeeld op dat ding, dus vandaar :cool:

ieme
26 december 2004, 12:44
Die dragon van Ska is van mij geweest, super ding!

ieme
26 december 2004, 12:51
http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&category=21763&item=3770701657&rd=1

op dit moment nog 7 uren te gaan, 600 euro! aanrader op deze 2de kerstdag!

AART
26 december 2004, 13:22
die kerel heeft een verkeerd moment uitgekozen, er komt nu geen hond op e-bay.

ieme
26 december 2004, 13:37
Daarom! vanavond om 7 uur zit iedereen te vreten, dan loopt die veiling af! als ik t geld had zou ik er zeker op gaan bieden.. t zijn heerlijke topamps!

bluegate
26 december 2004, 13:59
Wedden dat de bieding voortijdig beeindigd wordt...

Thom TK
26 december 2004, 16:52
Wedden dat de bieding voortijdig beeindigd wordt...

euh, jongens, dat ding staat al op 970....das toch veel voor een "kapotte"??

Thom TK
26 december 2004, 16:54
Daarom! vanavond om 7 uur zit iedereen te vreten, dan loopt die veiling af! als ik t geld had zou ik er zeker op gaan bieden.. t zijn heerlijke topamps!

ja maar wacht ff....er zijn toch Savages minder geld weggegaan? (120-types, ja)

NeeraDJ
26 december 2004, 17:04
Thom volgens mij hebben ze het over de Framus Dragon, maar ik kan het mis hebben natuurlijk 8-)

Thom TK
26 december 2004, 17:22
Thom volgens mij hebben ze het over de Framus Dragon, maar ik kan het mis hebben natuurlijk 8-)

oeps, dat kan ook nog jah.
Maar 970 voor die Savage....zal ik dat doen of...?

NeeraDJ
26 december 2004, 19:02
Die afweging moet je voor jezelf even maken, een knopje is natuurlijk wel makkelijk te vervangen en technisch is ie helemaal in orde, dus een hele slechte prijs is het niet IMO

Thom TK
26 december 2004, 19:55
OKe, zal kijken! :)

NeeraDJ
26 december 2004, 22:54
Voor hoeveel ging die uiteindelijk?

EDIT: Niet zo slim geboden op die Powerball trouwens, ik had tot het einde van de veiling gewacht :o

shredneck
27 december 2004, 00:22
Neeradj, had ik al gezegd dat ik je een kneus vind?

Bij deze.

Als ie dat wil bieden, dan moet ie dat zelf weten...heb jij geen leven buiten i-net of zo?

Btw denk ik dat een Dragon of Cobra niet de ultieme amp is voor de topicstarter...

NeeraDJ
27 december 2004, 01:51
Neeradj, had ik al gezegd dat ik je een kneus vind?

Bij deze.

Als ie dat wil bieden, dan moet ie dat zelf weten...heb jij geen leven buiten i-net of zo?

Btw denk ik dat een Dragon of Cobra niet de ultieme amp is voor de topicstarter...

Ach ja je terkort aan subtiliteit is je weer het beste geworden hè, arm arm kleutertje, over een sociaal leven gesproken heb jij ooit van vrienden gehoord, het is behoorlijk triest om elk doen en laten op dit forum van mij onderuit te halen namelijk, je bent uiteindelijk een behoorlijk irritant mannetje geworden en ik heb gemerkt dat ik niet de eerste ben die het zegt hier op het forum. Maar goed mammie heeft je zeker geleerd niet naar je stoute kindertjes te luisteren hè? Veel succes met je "sociale" leven verder whahahaha.

Hij moet het idd zelf weten, maar ik als medeforummer wilde alleen vriendelijk advies delen, misschien een aanrader voor jou redneck? Spreek je uit ervaring toevallig? Ik denk namelijk dat de Cobra perfect geschikt is voor Thom, hij zoekt toch immers naar een hi-gain buizen top met veel usable gain of niet? Dan kun je echt niet mis gaan met de Cobra, maar goed eerst nog eentje zien te vinden voor een nette prijs

ieme
27 december 2004, 13:01
Framus Dragon, 100 Watt, Vollröhre, neuwertig
Erfolgreiches Gebot: EUR 856,99


http://i22.ebayimg.com/03/i/03/10/fa/be_1_b.JPG

Tsja, 856,99 had ik er ook wel voor over gehad... maar helaas!

NeeraDJ
27 december 2004, 13:23
Ik denk dat je die amp wel vaker zult zien verschijnen voor die prijs ieme, tegenwoordig zie ik ze bijna elke week. Is het niet eBay dan is het wel een andere duitse 2ehands-site, ze schijnen sterk in populariteit te dalen :???: :-?

Thom TK
27 december 2004, 15:13
Ik denk dat je die amp wel vaker zult zien verschijnen voor die prijs ieme, tegenwoordig zie ik ze bijna elke week. Is het niet eBay dan is het wel een andere duitse 2ehands-site, ze schijnen sterk in populariteit te dalen :???: :-?

Jah, klopt....en heb er hier slechte verhalen over gehoord.
Oh ja, over die powerball...ik kon het niet laten :razz:
Maar de verkoper heeft me gemail (pissed off) en vroeg waarom ik geboden had terwijl ik in Nederland woon, de zak :evil: .
Maar ik wordt toch overboden (maar de verleiding was te groot, en ik ben toch maar een ebay n00b (nóg wel ghehehe)).

Thom TK
27 december 2004, 15:17
@ shredneck: ik zoek eigenlijk wél een Cobra.
Alleen moet ik nu kiezen tussen een Savage 120 en cobra (en Powerball, maar dat was eigenlijk vanwege het geld-tekort).