PDA

View Full Version : Fantom Swinging Bass



Dr. Funkenstein
25 december 2004, 21:53
Ik mocht pasgeleden een oude (jaren '70) Fantom Swinging Bass uitproberen van een gitaarbouwer, het is een imitatiemerk van Fender (het logo lijkt ook op die van fender) Maar hierover kan ik niks op het net vinden. Zoek ik gewoon niet goed genoeg? Weet iemand meer van deze bassen? Hij is Made In Japan, en ik kan hem kopen voor €275 incl. nieuwe Boston hoes en afstelbeurt. Goeie deal?

sickpunk
25 december 2004, 23:58
ik heb ook een ouwe jap (ook jaren 70) die gaat de deur echt niet meer uit!! ding speelt heerlijk... klinkt heerlijk... ziet er heerlijk uit....
en had ook nog een andere jap uit de jaren 70 ook een geweldig ding, maar verkocht omdat maatje van me een bass zocht en sunburst niet mijn ding is...
ik heb nog nix slechts gehad... als het goed klinkt en voelt... waarom niet kopen? zo duur is het ook weer niet..

The Mule
26 december 2004, 09:56
http://www.gitaarmarkt.nl/index.php?ct=basgit&md=details&id=34204

"Body dus van massief Honduras mahonie"

Betwijfel ik... :-?

John P
26 december 2004, 14:02
Zou toch best wel eens kunnen; het hout was toen lang niet zo duur als nu. Dertig jaar geleden!!

AntY
26 december 2004, 15:02
een fender kopie van mahonie?

John P
26 december 2004, 21:17
Oke! Ik bedoel het in het algemeen. Het hout was vroeger nog niet zo duur als nu en dus werden zelfs redelijk goedkope kopieen van goed hout gemaakt. Er is natuurlijk geen jazz die van mahonie is gemaakt. Hij zal wel eens gehoord hebben, dat Les Pauls's van mahonie worden gemaakt. Vreemd, want als je al z'n advertenties leest denk je, dat-ie toch wel wat moet weten van gitaren.

Dr. Funkenstein
26 december 2004, 22:45
Sterker nog, dit IS de advertentie van mijn bas. Ik ken de man, hij is gitaarbouwer/restaurateur, al heel wat jaren in het vak. Ik vertrouw erop dat hij weet waar hij het over heeft. Maar ik heb nog geen antwoord op mijn vraag, of iemand meer info/website heeft over het merk Fantom?

John P
27 december 2004, 18:30
Ik kon iets vinden op een Japanse site; daar stond het merk vermeld tussen Greco, Tokai, El Maya etc. Verdere info ontbrak. Nou weet je dus nog niks, alleen wat je al wist: dat het een zeventiger jaren merk is.