PDA

View Full Version : Fireball 'moet' weg



asesino
25 december 2004, 16:52
Ik ga hoogstwaarschijnlijk mijn fireball moeten verkopen omdat ik raar genoeg niet luid genoeg raak op de repetitie en live, ik zoek nu dus iets met meer power 100 watt alleszins. Maar het moet nog altijd redelijk gainig zijn en power hebben. Wat denken jullie

Als er iemand geinteresseerd is in ruil of zo of om te kopen, hij staat ook op gitaarmarkt.

andoni
25 december 2004, 16:58
:o :o :o :o :o

luide band heb jij dan :o

Flufster
25 december 2004, 17:08
:o :o :o :o :o

luide band heb jij dan :o

idd als je er met 100 watt niet bovenuit komt :razz:

AART
25 december 2004, 17:26
hoeveel watt is zo'n fireball dan?

met mijn marshall op 50 watt stand heb ik ruim genoeg volume voor een repetitie, maarja, misschien is een powerball dan wat voor jou?

Wormaap
25 december 2004, 17:39
Hier kan ik maar 1 ding op zeggen:
What The Fuck!?
Op repetities kan ik m'n eigen FB (60W is'ie BTW) niet boven 1/4e zetten omdat ik anders alles overstem (en we speelden met 3.5kWatt aan PA) en da's in een band met een drummer die steigerpijpen kapot slaat en dan nog'n toetsenist, bassist en zangeres erbij :o

Swan
25 december 2004, 18:05
ehm, ooit van doorversterken via de PA gehoord?

pol
25 december 2004, 18:08
Zo te zien ligt het probleem aan je speaker cabs , probeer es een cab met vintage 30's ipv die marshall jcm800 kast en die engl kast met V60

Vintage 30's zijn 3db luider en hebben meer mids dan wat je nu hebt staan.
Dit maakt heel wat verschil uit in volume.

En hoe heb je de toonregeling nu staan ? Toch niet met de mids dicht zeker ?

Ibanez RuleZ
25 december 2004, 19:40
als 60 watt buizen niet voldoende is, dan doe je iets fout. ik treed op met mn band in kleinere gelegenheden, heb een 2*50 eindtrap, waar ik er maar 1 van gebruik en dan maar op halve kracht (dacht ongeveer 15 watt) en dan is eht nog niet echt hard gezet en DAN NOG, zeker met een 4*12 kast, kan ik alles makkelijk overstemmen

Harrald

Antal
25 december 2004, 22:03
Wat denken jullie

Ik denk dat je het probleem in de verkeerde hoek zoekt. Dat ding moet makkelijk hard genoeg kunnen gaan idd. Misschien is ergens (binnen of buiten de amp) iets mis waardoor er een hoop signaal verloren gaat ofzo. Misschien zijn je buizen oud waardoor ze minder volume geven (kan best veel schelen, heb ik ondervonden.) Of misschien heeft je speakerkast een heel laag rendement.

Maar dat een fireball niet hard genoeg kan, dat gaat er bij mij echt niet in!

BramVersteeg
25 december 2004, 22:39
Het kan echt niet aan de versterker liggen. maar dat wist je nu denk al wel. Als ie toch weg moet en je zoekt iest wat harder kan moet je maar eens naar de Diezel Herbert kijken. Met 180 watt buizen zal dat zeker hard zat gaan! :razz:

asesino
25 december 2004, 22:47
Ja idd we spelen redelijk luid maar de andere gitarist speelt op een 2210 (jcm800) en die dingen gaan echt megaaa luid, en op repetitie spelen ik ongeveer met mijn fireball 3/4 en hij met z'n marshall 2210 nauwelijks in de helft en dan is het zelf op een andere box dus ja... Mss spelen we gewoon te luid maar live is het wel moeilijk want meestal spelen de gitaren niet door de pa maar drum en zang wel (duh)

MIjn mids staaan ergens op 2 uur niet laag dus

andy
25 december 2004, 23:03
Ja... Mss spelen we gewoon te luid maar live is het wel moeilijk want meestal spelen de gitaren niet door de pa maar drum en zang wel (duh)


Dus conclusie??? De volumeknop kan ook naar links. :wink:

Wormaap
25 december 2004, 23:08
Ik weet niet hoor, maar ik heb ooit 1 keer samen met'n JCM800 gespeeld met m'n Fireball en die blies ik er redelijk uit. Ik zou m'n kabels eens nalopen enzo, die top gaat echt HARD als de rest ook klopt hoor...

andy
25 december 2004, 23:30
Ik snap er ook geen reet van eigenlijk.
Wat voor een cab heb je?? En doe wat Wormaap zegt. Loop het spul allemaal eens na.

asesino
26 december 2004, 01:34
mja die marshall head is ook 100watt diegene die ik bedoel geen 50 watt versie ofzo het is een 2210, en die dingen klinken heel erg vettig. ik heb al op 4 verschillende cabs erop gespeeld en het is hetzelfde van volume hjoor

BartL
26 december 2004, 01:52
Denk toch echt dat er iets mis is met je amp hoor :o

H.Manback
26 december 2004, 02:20
"Chirst, stop yelling! I've been exposed to three billion decibels...write me a note"

:lol:

Kon het niet laten, maar zoals dus al 20 keer gezegd is, het hoort niet zo te zijn dat je met zo'n versterker niet luid genoeg zou zijn, kan in de speakers zitten kan in de amp zitten.

Is ie 2e hands, en zo ja zou het kunnen dat er een powersoak ingebouwd is oid? (vergezocht ik weet het)

pol
26 december 2004, 10:46
mja die marshall head is ook 100watt diegene die ik bedoel geen 50 watt versie ofzo het is een 2210, en die dingen klinken heel erg vettig. ik heb al op 4 verschillende cabs erop gespeeld en het is hetzelfde van volume hjoor

Welke andere cabs heb je al geprobeerd dan ? en op wat voor cabs speelt de andere gitarist ?
En komt de Ohm-waarde van de top wel overeen met die van de box ?

pint
26 december 2004, 12:59
ik weet niet veel van de fireball af maar engl had in ut verleden wel amps die als er een buis kapot gaat naar half vermogen gaat mischien eens iets om naar te kijken :???:



ff gezocht :
New: electronic power tube monitor system. In case of a tube failure this system switches off the bad tube. The system can be reseted via the Stand By switch. new design, big housing with the front grille (well known from our cabinets), internal illumination;

pol
26 december 2004, 13:14
Dit kan niet bij een fireball, die heeft maar 2 lampen in de eindversterker zitten.

asesino
26 december 2004, 13:19
op drie verschillende marshall boxen + engl box + nog een andere marshall box op een show, ohmage staat juist, + nee heb hem nieuw gekocht. Mja volgens mij is het normaal dat ik met 60 watt nie gelijk kom met een 100 watt lampen dus ja...

BartL
26 december 2004, 13:57
Mja volgens mij is het normaal dat ik met 60 watt nie gelijk kom met een 100 watt lampen dus ja...
Luister vooral niet naar ons advies :-?

LordRiffenstein
26 december 2004, 14:27
Dit kan niet bij een fireball, die heeft maar 2 lampen in de eindversterker zitten.

Kan wel met mijn Savage 120 en die heeft ook maar 2 eindeversterker lampen.

Volgens mij draait die Fireball gewoon maar op 1 poot lees 1 lamp.

Wormaap
26 december 2004, 14:39
Dit kan niet bij een fireball, die heeft maar 2 lampen in de eindversterker zitten.

Kan wel met mijn Savage 120 en die heeft ook maar 2 eindeversterker lampen.

Volgens mij draait die Fireball gewoon maar op 1 poot lees 1 lamp.
Kan misschien best kloppen ja, Fireball gooit een kapotte lamp ook gewoon eruit en draait verder op 1.
Maar aan de topicstarter: Als je Fireball niet hard genoeg voor je gaat denk ik dat je beter een andere hobby kan gaan zoeken, want dan zijn je oren al dusdanig opgeblazen dat je als gitarist niet veel kans meer maakt.
Of je zou natuurlijk het advies dat hier al 10 mensen gegeven hebben om de hele shit eens na te lopen op kunnen volgen, en erachter komen dat er iets mis is met je ENGL IPV met je oren.
Laat ik het nog 1 keer duidelijk zeggen:
DIT HOORT NIET ZO, ER IS IETS MIS MET JE AMP, KABELS, SPEAKERS, WHATEVER.

doncker
26 december 2004, 14:46
log100 = 2
log60 = 1....
Het verschil is niet heel veel.
Zou gewoon is beginnen met buizen te laten nakijken.

pol
26 december 2004, 14:47
Dit kan niet bij een fireball, die heeft maar 2 lampen in de eindversterker zitten.

Kan wel met mijn Savage 120 en die heeft ook maar 2 eindeversterker lampen.

Volgens mij draait die Fireball gewoon maar op 1 poot lees 1 lamp.

idd, sorry voor de verkeerde info.

strattie
26 december 2004, 19:41
gebruik je effecten? mss staat de level knop van het laatste effect in je signaal (te)laag en heb je daarom een laag volume. ik zou in iedergeval even je gitaar direct in je engl prikken.

asesino
26 december 2004, 21:40
Geen effecten en er brand ook gin lichtjes in me tube monitoring stuff

Alain
26 december 2004, 22:05
mja die marshall head is ook 100watt diegene die ik bedoel geen 50 watt versie ofzo het is een 2210, en die dingen klinken heel erg vettig. ik heb al op 4 verschillende cabs erop gespeeld en het is hetzelfde van volume hjoor
Dat die FB niet mee zou kunnen met een JCM 800 kan ik moeilijk geloven...

shredneck
27 december 2004, 00:16
......well...een 800 gaat wel ERG hard, dat is geen grap.

Ik speel over 2204 heads en die gaan echt kei-fokking-hard....zelfs met hun 50 watten. Ik speel met v30's, dat dan weer wel, maar ik kom makkelijk mee met dual rectifires etc.

Wormaap
27 december 2004, 00:30
Het hele punt van meer vermogen bij buizenamps is dan ook clean headroom, en niet volume. Dat verschil merk je vaak nieteens :)

shredneck
27 december 2004, 00:38
...ben ik het deels mee eens hoor, want een 100 watter heeft wel degelijk meer "push" in het geluid, meer ballen zeg maar. Volume genoeg met 50 watt, maar wel degelijk minder laag.

Clean gaat mijn andere 2204 ook erg hard, daar zitten andere buizen in, geen idee welke, iets met KT maar dat moet ik ff checken met mijn tech.

NeeraDJ
27 december 2004, 02:04
Pff klap klap klap redneck je hebt weer een manier gevonden belachelijk advies te geven. Meer ballen in een 100Watter? Oh ja?! Minder laag?! Waar haal je dat toch vandaan? Ik heb zelf een JCM800 2210 gehad en die had echt niet meer ballen dan de 2205 hoor. Volgens mij vergelijk jij twee amps met hele andere buizen

Het verschil tussen 100 en 50W is 3dB, dB is de meeteenheid van volume niet Watts, en hoorbaar verschil is er zoals Wormaap al zei bijna niet. Een 50W amp overstuurt gewoon sneller dan een 100W amp, en dat wordt bedoeld met clean headroom. Ik zou dan eerder zeggen dat een 50W meer ballen heeft, althans in geval van relatief lagere volumes.

Bovendien kun je toch gewoon even de achterkant losschroeven en kijken wat er op je buizen staat? Heb je daar nou een tech voor nodig? :lol:

Azrael
27 december 2004, 02:33
Pfffff , draai die volume knop eens naar links. Anders hoor je over 10 jaar je 1000 watt amp niet meer en heb je gehoorbeschadiging....... :-?

Bins
27 december 2004, 10:35
Ik sluit me aan bij (de meeste) anderen, er gaat echt iets niet goed met je amp. Ik heb een 50watt, en mijn collega een 120 wat amp (alles buizen) en ik heb nooit problemen met volume. En wij spelen eigenlijk al veel te hard. Als ik mijn amp op 10 zet, dan wordt iedereen doof.
1. laat je amp nakijke.n
2. laat je oren nakijken.

Swan
27 december 2004, 11:06
laatst in de oefenruimte speelde ik over n Marshall JCM800 (of 900, kan ook); 60 watt buizen....maar dat ding stond uiteindelijk ook op 10, nou spelen wij wel echt idioot hard, maar ik had het gevoel dat er eerder iets mis was met de amp dan dat er echt t volume van 60watt buizen op 10 uitkwam....
ik sluit me aan bij

1. laat je amp nakijke.n
2. laat je oren nakijken.

pol
27 december 2004, 12:35
Pff klap klap klap redneck je hebt weer een manier gevonden belachelijk advies te geven. Meer ballen in een 100Watter? Oh ja?! Minder laag?! Waar haal je dat toch vandaan? Ik heb zelf een JCM800 2210 gehad en die had echt niet meer ballen dan de 2205 hoor. Volgens mij vergelijk jij twee amps met hele andere buizen

Het verschil tussen 100 en 50W is 3dB, dB is de meeteenheid van volume niet Watts, en hoorbaar verschil is er zoals Wormaap al zei bijna niet. Een 50W amp overstuurt gewoon sneller dan een 100W amp, en dat wordt bedoeld met clean headroom. Ik zou dan eerder zeggen dat een 50W meer ballen heeft, althans in geval van relatief lagere volumes.

Bovendien kun je toch gewoon even de achterkant losschroeven en kijken wat er op je buizen staat? Heb je daar nou een tech voor nodig? :lol:

Hij heeft gewoon gelijk, als je van hetzelfde model versterker met dezelfde lampen de 100 watt en 50 watt gaat vergelijken heeft de 100 watter duidelijk meer laag en meer ballen. Het verschil in volume is idd niet zo heel groot, maar het is er wel. Ik hou zelf meer van 100 watters, en de diezel herbert met zijn 180 watt is helemaal te gek.

NeeraDJ, als je niet weet waarover je praat kunt je beter zwijgen.

NeeraDJ
27 december 2004, 12:45
Aha ik weet dus heel goed waar ik over praat en meer ballen in een 100W amp van hetzelfde model is pure onzin, juist bij de JCM800, en hoe zou ik niet kunnen weten waar ik over praat als ik de amps op dezelfde cab heb getest met dezelfde buizen en dezelfde bekabeling? Een technische verklaring kan ik er ook niet voor vinden, als je mijn uitleg eens natrekt dan zul je zien dat die post geen onzin is. Ik heb overigens nooit gezegd dat er GEEN volumeverschil is, 3dB weet je nog? :wink:

Om over een Diezel Herbert te beginnen is appels met peren vergelijken, die amp staat nou eenmaal bekend om zijn ballen en is totaal niet met een 50W amp in zijn klasse te vergelijken

BramVersteeg
27 december 2004, 13:16
Om over een Diezel Herbert te beginnen is appels met peren vergelijken, die amp staat nou eenmaal bekend om zijn ballen en is totaal niet met een 50W amp in zijn klasse te vergelijken

Weet ik wel hoor. Was maar een grapje :wink:

NeeraDJ
27 december 2004, 13:21
Om over een Diezel Herbert te beginnen is appels met peren vergelijken, die amp staat nou eenmaal bekend om zijn ballen en is totaal niet met een 50W amp in zijn klasse te vergelijken

Weet ik wel hoor. Was maar een grapje :wink:
:???:

Mis ik iets? :-D

Josdevos
27 december 2004, 13:34
Tja mijn Savage heeft op Pentode toch een pak meer ballen dan op triode... kan Pol en Shredneck enkel maar bijtreden hierin... :-?

1959SLP
27 december 2004, 13:52
Een 50W amp overstuurt gewoon sneller dan een 100W amp, en dat wordt bedoeld met clean headroom. Ik zou dan eerder zeggen dat een 50W meer ballen heeft, althans in geval van relatief lagere volumes.

Dat een amp eerder overstuurt betekent voor mij dus echt niet dat ie daarom meer ballen heeft. Als eene amp echt "stuwt", dan pas heeft ie voor mij ballen. Het moge duidelijk zijn dat een 100 watter duidelijk meer "stuwt" dan een 50 watter.

NeeraDJ
27 december 2004, 14:13
Dat een amp eerder overstuurt betekent voor mij dus echt niet dat ie daarom meer ballen heeft. Als eene amp echt "stuwt", dan pas heeft ie voor mij ballen. Het moge duidelijk zijn dat een 100 watter duidelijk meer "stuwt" dan een 50 watter.

Je begrijpt me verkeerd, ik bedoel bijv. dat wanneer jij een DSL50 met alles op 5 (incl master volume) en een DSL100 met alles op 5 op het lead kanaal opendraait, dat de DSL50 dan meer ballen heeft vergeleken met de DSL100, omdat de buizen sneller worden gepusht zeg maar. Ik snap overigens niet echt wat je met "stuwt" bedoelt? :???: . Ik had overigens pas geleden nog in interviews van Dave Baksh en Jon Levin gelezen dat ze daarom de DSL50 liever dan de DSL100 in de studio hebben, meer ballen dus. Misschien wel interessant om te posten als ik het nog kan vinden?

Negative K3 fan
27 december 2004, 16:22
Een 50W amp overstuurt gewoon sneller dan een 100W amp, en dat wordt bedoeld met clean headroom. Ik zou dan eerder zeggen dat een 50W meer ballen heeft, althans in geval van relatief lagere volumes.

Dat een amp eerder overstuurt betekent voor mij dus echt niet dat ie daarom meer ballen heeft. Als eene amp echt "stuwt", dan pas heeft ie voor mij ballen. Het moge duidelijk zijn dat een 100 watter duidelijk meer "stuwt" dan een 50 watter.

ik kan aan je naam zien dat je van oude marshalls lijp bent. Je hebt wel een beetje geliujk over dat stuwen, maar dat komt niet door het vermogen! dat komt door grotere transformators en dat soort grappen bij oude marshalls. Bij goed ontworpen modern versterkers gaat dat niet op.

en trouwens als jij vindt dat de 100 watt duidelijk meer stuwt dan de 50, waarom zou je dan al bij 100 watt stoppen? neem gewoon lekker meteen 1000 watt buzien, bouw je marshall om voor 6550 buizen! dan begint het volgens jouw logica pas echt te stuwen!

Negative K3 fan
27 december 2004, 16:24
Clean gaat mijn andere 2204 ook erg hard, daar zitten andere buizen in, geen idee welke, iets met KT maar dat moet ik ff checken met mijn tech.

kt66> 6l6 meets el34
kt88> vergelijkbaar met 6550

Negative K3 fan
27 december 2004, 16:28
het is trouwens wel minf of meer een feit dat de 100 watt marshalls dus lijper klinken, maar dat komt doordat er voor 100 watters een grotere uitgangstrafo nodig is dan bij 50 watt en dat betekent idd meer laag etc. Ik ben vrijwel zeker deat het vrijwel puur aan die trafo ligt en niet aan het wattage zie ook mijn reactie op 1959SLP

BramVersteeg
27 december 2004, 16:51
Om over een Diezel Herbert te beginnen is appels met peren vergelijken, die amp staat nou eenmaal bekend om zijn ballen en is totaal niet met een 50W amp in zijn klasse te vergelijken

Weet ik wel hoor. Was maar een grapje :wink:
:???:

Mis ik iets? :-D

Ik zei dat ie maar de Diezel moest proberen. Dat was als grapje bedoeld omdat die 180 watt is en hij 50 watt niet genoeg vond (wat dus duidelijk hard zat moet gaan). Ik weet natuurlijk wel dat het appels met peren vergelijken is :P .

gerrekat
27 december 2004, 18:25
Ik ga hoogstwaarschijnlijk mijn fireball moeten verkopen omdat ik raar genoeg niet luid genoeg raak op de repetitie en live, ik zoek nu dus iets met meer power 100 watt alleszins. Maar het moet nog altijd redelijk gainig zijn en power hebben. Wat denken jullie

Als er iemand geinteresseerd is in ruil of zo of om te kopen, hij staat ook op gitaarmarkt.


50 of 100 watt maakt zeer weinig uit, op mijn mesa zit een half power switch maar dat is echt zo ontzetten marginaal volumeverschil....

Raar genoeg lijkt het zo alsof mijn POWERBALL ook niet zo verschikkelijk hard gaat, hard zat overigens hoor....maar als ik het vergelijk met de mesa is het toch wel een verschil de mesa gaat veeel harder.

Ook lastig ik kan de mesa thuis nauwelijks gebruiken hij gaat of et te zacht en dan bij heyt kleinste tikkie al veels te hard voor thuis gebruik...


de POWERBALL heeft bij mij overigens genoeg vermogen voor elke band of live situatie, maar hij gaat gewoon iets zachter dan de meeste Mesa of Marshall 100 watters

gerrekat
27 december 2004, 18:30
Ik ga hoogstwaarschijnlijk mijn fireball moeten verkopen omdat ik raar genoeg niet luid genoeg raak op de repetitie en live, ik zoek nu dus iets met meer power 100 watt alleszins. Maar het moet nog altijd redelijk gainig zijn en power hebben. Wat denken jullie

Als er iemand geinteresseerd is in ruil of zo of om te kopen, hij staat ook op gitaarmarkt.


50 of 100 watt maakt zeer weinig uit, op mijn mesa zit een half power switch maar dat is echt zo ontzetten marginaal volumeverschil....

Raar genoeg lijkt het zo alsof mijn POWERBALL ook niet zo verschikkelijk hard gaat, hard zat overigens hoor....maar als ik het vergelijk met de mesa is het toch wel een verschil de mesa gaat veeel harder.

Ook lastig ik kan de mesa thuis nauwelijks gebruiken hij gaat of et te zacht en dan bij heyt kleinste tikkie al veels te hard voor thuis gebruik...


de POWERBALL heeft bij mij overigens genoeg vermogen voor elke band of live situatie, maar hij gaat gewoon iets zachter dan de meeste Mesa of Marshall 100 watters

gerrekat
27 december 2004, 18:32
Ik ga hoogstwaarschijnlijk mijn fireball moeten verkopen omdat ik raar genoeg niet luid genoeg raak op de repetitie en live, ik zoek nu dus iets met meer power 100 watt alleszins. Maar het moet nog altijd redelijk gainig zijn en power hebben. Wat denken jullie

Als er iemand geinteresseerd is in ruil of zo of om te kopen, hij staat ook op gitaarmarkt.


50 of 100 watt maakt zeer weinig uit, op mijn mesa zit een half power switch maar dat is echt zo ontzetten marginaal volumeverschil....

Raar genoeg lijkt het zo alsof mijn POWERBALL ook niet zo verschikkelijk hard gaat, hard zat overigens hoor....maar als ik het vergelijk met de mesa is het toch wel een verschil de mesa gaat veeel harder.

Ook lastig ik kan de mesa thuis nauwelijks gebruiken hij gaat of et te zacht en dan bij heyt kleinste tikkie al veels te hard voor thuis gebruik...


de POWERBALL heeft bij mij overigens genoeg vermogen voor elke band of live situatie, maar hij gaat gewoon iets zachter dan de meeste Mesa of Marshall 100 watters

Negative K3 fan
27 december 2004, 18:35
ja dat de powerball niet zo hard gaat als andere 100 watters viel mij ook al op, waar zou dat aan kunnen liggen???

Alain
27 december 2004, 19:14
ja dat de powerball niet zo hard gaat als andere 100 watters viel mij ook al op, waar zou dat aan kunnen liggen???

Ik moet zeggen dat ik niet die ervaring heb... Ik heb hem al naast een JCM 900 gezet, en naast een Line 6 flextone III plus Xl of zo... en iedere keer kwam ik als luidste eruit.

Negative K3 fan
27 december 2004, 19:20
hehe ik daag je uit, powerball op een 212 tegen een vox ac30 :D die houden elkaar nog aardig bij ben ik bang!

shredneck
27 december 2004, 19:36
....hehe, dat zou ik ook wel willen horen, maar ik vrees dat het geen vergelijk is aangezien Vox ook nog eens klasse A etc...ik gok op de Vox als winnaar btw, die gaan LUID!

@Neeradj: Lieverd, ik durf gerust toe te geven dat ik de ballen verstand heb van de werking van een buizenversterker. Ik laat het werken aan mijn amps dan ook liever over aan een professional.

Tip: kom eens achter je pc weg en gebruik die dure spullen van je nou eens waar ze voor bedoeld zijn.

Negative K3 fan
27 december 2004, 19:42
vox is geen klasse A!!!11

maar toch, mijne gaat asociaal hard, komt ook omdat el84s al heel snel oversturen en het vermogen van een buis is gebasseerd op onvervormd geluid ehe.

gerrekat
27 december 2004, 19:58
Laten we de illusie dat een POWERBALL niet hard gaat wel even rechtzetten hij gata wel degelijk heel erg hard maar niet zo hard als mijn Mark III of althand hij bouwt veel gelijdelijker op, wat hem op lage volumes veel bruikbaarder maakt iets dat ik toch erg belangrijker vind.

ter illustratie ik heb hem like op 6 master volume staan en 5 a 6 kanaal volume...da's nog lang niet voluit!

De Mesa gaat gewoon asociaal hard weet niet hoe het komt ze raten beiden 100 watt...ik denk dat de mark III qua volume (qua toon ook vele amps LOL) bijna alles wegblaast...

pol
27 december 2004, 20:20
dit zal wel aan de frequentie liggen die de amp het felst benadrukt.
Sommige amps komen nu eenmaal supergoed door de mix , andere weer minder.
Die steavens wat ik heb is ook belachelijk luid, zelfs nog iets luider dan de 100 watter marshall 2203 die ik ervoor had.

shredneck
27 december 2004, 22:25
vox is geen klasse A!!!11

maar toch, mijne gaat asociaal hard, komt ook omdat el84s al heel snel oversturen en het vermogen van een buis is gebasseerd op onvervormd geluid ehe.

Joh?

een vox ac50 top is geen klasse a, maar een ac30 toch wel?

shredneck
27 december 2004, 22:27
http://www.tone-lizard.com/lesson7.htm


Ah.

Klasse a, maar slecht ontwerp?

AART
27 december 2004, 22:52
ja dat de powerball niet zo hard gaat als andere 100 watters viel mij ook al op, waar zou dat aan kunnen liggen???

Ik moet zeggen dat ik niet die ervaring heb... Ik heb hem al naast een JCM 900 gezet, en naast een Line 6 flextone III plus Xl of zo... en iedere keer kwam ik als luidste eruit.

ik heb een SL-X 2100(100 Watt - EL 34) en ik blies een powerball het repetitiekot uit.

Josdevos
27 december 2004, 22:59
Jongens, laten we niet vergeten dat cabs ook enorm veel uitmaken.
Een V30 speaker heeft een rendement dat 2x zo hoog is als dat van andere speakers, dat maakt ook veel verschil.
Als een 60w Fireball niet hard genoeg gaat scheelt er volgens mij iets.
Ik vond de persoonlijk snoeihard voor een 60w.

Negative K3 fan
28 december 2004, 00:04
http://www.tone-lizard.com/lesson7.htm


Ah.

Klasse a, maar slecht ontwerp?

nee een heel heet gebiaste class AB

zeker geen A hij is nog push pull ook

gerrekat
28 december 2004, 08:50
ja dat de powerball niet zo hard gaat als andere 100 watters viel mij ook al op, waar zou dat aan kunnen liggen???

Ik moet zeggen dat ik niet die ervaring heb... Ik heb hem al naast een JCM 900 gezet, en naast een Line 6 flextone III plus Xl of zo... en iedere keer kwam ik als luidste eruit.

ik heb een SL-X 2100(100 Watt - EL 34) en ik blies een powerball het repetitiekot uit.

misschien qua volume dan......


Lijkt me niet verstandig om op dergelijk volume te spelen HAHAHHA, mijn POWERBALL gaat al hard genoeg om flink doof van te worden dus als je nog harder speelt lijkt me echt onverstandig HAHHAHAHA!

Laat ik het zo zeggen mijn PB gaat ongeveer net zo hard als een 120 watt Peavey XXX, maar minder hard dan een Mesa 100 watt Mark III, en ik kan me herinneren dat mijn oude Marshall JCM 800 2203 100 watter ook harder ging. maar wegblazen...

andy
28 december 2004, 10:35
Wat een discussie hier zeg. :-D
Hoe doof zijn de mensen trouwens die er een spelletje van maken andere amps " er uit te blazen?" . :P
Powerball gaat hard genoeg, maar goed als er mensen zijn die pijngrenzen willen verkennen............

josh.vandenberg
28 december 2004, 10:43
Marshall blijft inderdaad wel wat meer overeind als andere versterkers.Dit komt enerzijds door de voicing en anderzijds door de voeding.

Mijn oude versterker high gain dual reverb bleef veel langer recht en duidelijk als mijn 5150 .Ik heb nu een slx en die doet het perfectin combinatie met bas en drums,niet zo zeer met keys,maar die mot je toch niet zo horen.het is niet zozeer wattage,mijn broer had een 50 watt master 70 's versterker( Marshall),en die prikte overal doorheen.

Daarom hou ik niet zo van dat engl geluid ,veel te bulkend voor mij

josh.vandenberg
28 december 2004, 10:43
Marshall blijft inderdaad wel wat meer overeind als andere versterkers.Dit komt enerzijds door de voicing en anderzijds door de voeding.

Mijn oude versterker high gain dual reverb bleef veel langer recht en duidelijk als mijn 5150 .Ik heb nu een slx en die doet het perfectin combinatie met bas en drums,niet zo zeer met keys,maar die mot je toch niet zo horen.het is niet zozeer wattage,mijn broer had een 50 watt master 70 's versterker( Marshall),en die prikte overal doorheen.

Daarom hou ik niet zo van dat engl geluid ,veel te bulkend voor mij

srv-man
28 december 2004, 10:47
Wat je zegt, Andy, waar gaat dit over. Ik hoop van harte dat jullie bij die verwoestende volumes voldoende gehoorbescherming dragen!

Voor zover het advies van een oude #$%#$^....

Ik geloof zonder meer dat een Fireball met zijn 60 watts het aflegt tegen een 100 watt Marshall. Zij die anders beweren hebben nog nooit een echt goede Marshall op orkaanvolume mee gemaakt. Het gaat dan nog niet eens zozeer om hard in de zin van dB's, maar om de enorme druk die zo'n amp geeft, mn in het laag. Lastig omschrijven maar met fladderende broekspijpen en het onderbuikgevoel weten kenners genoeg.

Maar het kan altijd gekker: koop een VHT (hoe zwaarder hoe beter) en ervaar die sensatie.... :-D (en die grijns gaat dan niet meer van je gezicht af).

Vwb Engl, ik heb zelf een Savage Se gehad en weer weg gedaan. Klinkt goed, maar die enorme douw gaf hij totaal niet.

Keep rocking!

Wormaap
28 december 2004, 12:32
Als ik voor m'n 4x12 sta te spelen voel ik toch echt LETTERLIJK mijn broekspijpen wapperen hoor o_O (met een Fireball dus)
En ja, ik gebruik op maat gegoten 25dB dempende oordoppen en ik kan ze iedereen van harte aanraden :-D

iam
28 december 2004, 13:17
geen reactie meer van asesino?

Bins
28 december 2004, 13:39
Die ligt natuurlijk met bloedende oren in het ziekenhuis :P

josh.vandenberg
28 december 2004, 13:45
Als je echt hard wilt,koop dan een Marshall VBA 400 buizen amp.Is eigenlijk voor bas ,maar je hebt in ahoy geen pa meer nodig.Gaat trouwens op 2 ohm.Kun je een hele berg 4x12'' boxjes op kwijt.8 stuks van 16 ohm.

Dan kun je hard.

Die VHT redt het nooit tegen Marshall trouwens

asesino
28 december 2004, 13:49
Mja ik blijf er bij dat het volgens mij normaal is dat ik niet boven die marshall geraak van de andere gitarist en ik betwijfel toch wel dat er iets mis is met m'n fireball want anders zou'k et wel gemerkt hebben + nee nog geen bloedende oren ;) + sorry voor de late reactie maar ik zit ook in de blokperiode nu dus ja :-(

Bins
28 december 2004, 13:53
Ok, maar haal asjeblieft een paar oordoppen, want volgens mij zijn jij en je band niet helemaal gezond bezig.

andoni
28 december 2004, 14:10
en waarom vraag je die Marshalldude niet eens heel vriendelijk om zijn amp wat stiller te zetten? Zo deden wij dat toen ik nog in een band zat ;)



Dat die Marshall harder gaat wil ik best geloven, maar dat je met een Fireball niet toekomt qua volume , euhm, het is net zoals zeggen dat je met een Porsche niet snel genoeg kan op de snelweg omdat een Ferrari je voorbij steekt :)

1959SLP
28 december 2004, 14:48
Als ik voor m'n 4x12 sta te spelen voel ik toch echt LETTERLIJK mijn broekspijpen wapperen hoor o_O (met een Fireball dus)
En ja, ik gebruik op maat gegoten 25dB dempende oordoppen en ik kan ze iedereen van harte aanraden :-D

hmmm, kan ik dan bij jou es een keer komen repeteren? :wink:

Wormaap
28 december 2004, 14:51
Als ik voor m'n 4x12 sta te spelen voel ik toch echt LETTERLIJK mijn broekspijpen wapperen hoor o_O (met een Fireball dus)
En ja, ik gebruik op maat gegoten 25dB dempende oordoppen en ik kan ze iedereen van harte aanraden :-D

hmmm, kan ik dan bij jou es een keer komen repeteren? :wink:
Je komt maar eens langs hoor :P
Alleen ligt mijn band momenteel'n beetje stil, maar'k zal de FB met alle plezier voor je openrijten :-D

1959SLP
28 december 2004, 15:04
okee, ken ik eindelijk eens een FB horen (en testen natuurlijk :-D )

Marc Oblivian
28 december 2004, 15:36
ja dat de powerball niet zo hard gaat als andere 100 watters viel mij ook al op, waar zou dat aan kunnen liggen???

Beter uitgebalanceerd geluid? :-D
Lijkt daardoor misschien dat hij minder hard gaat...

asesino
28 december 2004, 15:57
en waarom vraag je die Marshalldude niet eens heel vriendelijk om zijn amp wat stiller te zetten? Zo deden wij dat toen ik nog in een band zat ;)



Dat die Marshall harder gaat wil ik best geloven, maar dat je met een Fireball niet toekomt qua volume , euhm, het is net zoals zeggen dat je met een Porsche niet snel genoeg kan op de snelweg omdat een Ferrari je voorbij steekt :)

Ha doe ik ook ;)

BartL
28 december 2004, 16:24
Ik had wel een iets uitgebreidere reactie verwacht van de topicstarter...lol :razz:


Wat ga je doen met je amp? Ga je hem na laten kijken, of blijf je lekker eigenwijs? :P

asesino
28 december 2004, 16:47
Erm eigenwijs?? Er is gewoon niets aan die amp, hij heeft gewoon net niet dat extra beetje power die ik zoek dus ja... En wat uitgebreidere reactie betreft, ik kan ook enkel maar zeggen wat ik vast stel hé, ik ga hier geen halve pagina vol lullen, volgens mij overschatten de meeste hier de fireball (qua volume) of hebben ze nog nooit een 2210 gehoord...
Anyway thx voor de reacties :)

Marc Oblivian
28 december 2004, 16:50
Als je nou zelf ook zo'n Marshall koopt...dan weet je zeker dat je goed zit (je bent er zelf zo te zien nogal over te spreken...) :) .
Ook niet zo heel erg duur.... 8-)

asesino
28 december 2004, 17:27
Welja qua volume zit je wel degelijk safe met een Marshall, maar de distortion is niet zo 'goed' als een fireball en qua 'tone' is het ook weer een heel andere kwestie... Ik zou het liefst een powerball of Ritchie blackmore eens checken nu

xxlarsxx
7 januari 2005, 12:41
Ik heb sinds gisteren een engl vintage30 cab bij mijn fireball, kan me serieus niet voorstellen dat dat ding niet hard genoeg kan. domme vraag, heb je misschien de speaker aansluitingen (8/16 ohm) omgedraait? zijn de buizen nog ok (die waarschuwingslampjes aan de voorkant) is je speakercab goed bedraad?
Ik heb ter vergelijking een mesa quad en een 50/50 eindversterker gehad over een london city 4x12 en die ging niet harder dan deze setup..... Ik heb op et moment ook een marshall valvestate 100 watt top en op als ik beide op de zelfde kast aansluit (kan tegelijk) dan komt die valvestate niet eens in de buurt kwa volume....

asesino
7 januari 2005, 18:46
Hey ik hou hem toch hoor, maar alles was juist bedraad, het zal wel aan marshall cabs liggen. Mss geven de speakers niet zo veel volume meer na al die jaren

@iro
8 januari 2005, 11:28
ik heb bij m'n ex fireball altijd een 1960 vintage gebruikt .. ging oer hard ...

iam
8 januari 2005, 12:12
Hey ik hou hem toch hoor, maar alles was juist bedraad, het zal wel aan marshall cabs liggen. Mss geven de speakers niet zo veel volume meer na al die jaren

lijkt me niet logisch, nogmaals, er moet iets mis zijn met de amp...
wees eens niet zo koppig en doe hem binnen in musiccenter Tielt, dan weet je het direct...

asesino
8 januari 2005, 14:36
Op harmony-central is er ook nog een topic over enkele mensen die niet met hun fireball door de mix raakt, mss moet je die maar ff checken

pol
8 januari 2005, 14:47
ja, en die topic stond dat gebruikte cab een standaard 1936 cab was. Lijkt me logisch dat die niet door de mix komt.
Om door de mix te komen heb je speakers met een hoog rendement nodig, en veel mids, vintage 30's dus.
Die engl cab met die V60 heeft ook geen hoog rendement (97db dacht ik), de standaard marshall boxen ook niet. ik had vroeger ook problemen om met van die cabs door de mix de komen.
Probeer es een 4 x 12 met vintage 30's en kijk es wat het geeft.
ik heb een 50 watt marshall jcm800 en die heeft met zo een cab geen enkel probleem om door de mix te komen, als ik em te luid zet verdwijnt de drummer zelfs naar de achtergrond.

josh.vandenberg
8 januari 2005, 16:44
Engl versterkertjes klinken gewoon niet zo goed in de mix als een Marshall.

Ik heb met een 50 watt mastervolume model Mesa boogie 100 watters volledig weggeblazen.

Engl klinkt goed als er verder niemand meespeelt.Ineen mix gaat er gewoon niets boven Marshall of Hiwatt.

Je kunt veel beter een Marshall kopen,is veel beter en ook nog expressiever ook

josh.vandenberg
8 januari 2005, 16:44
Engl versterkertjes klinken gewoon niet zo goed in de mix als een Marshall.

Ik heb met een 50 watt mastervolume model Mesa boogie 100 watters volledig weggeblazen.

Engl klinkt goed als er verder niemand meespeelt.Ineen mix gaat er gewoon niets boven Marshall of Hiwatt.

Je kunt veel beter een Marshall kopen,is veel beter en ook nog expressiever ook

Swan
8 januari 2005, 16:51
Je kunt veel beter een Marshall kopen,is veel beter en ook nog expressiever ook

lekker generaliserend....maakt nogal heel veel uit watvoor stijl je speelt

@iro
8 januari 2005, 17:02
Je kunt veel beter een Marshall kopen,is veel beter en ook nog expressiever ook

:roll:

D3nnis
8 januari 2005, 18:06
Wel een hoop marshallfans hier zeg :o hoe kan dat nou? :D

Ik snap trouwens niet eens hoe je uberhaupt weet dat de ene (luide) versterker harder gaat dan de andere..gebruik zelf een triamp, en die is echt nog nooit op 10 geweest :o
Bovendien..als je als gehele band een stukkie zachter gaat, klinkt dat beter :wink:

Wormaap
8 januari 2005, 19:02
Sorry, maar dat verhaal van ENGL komt niet door de mix is behoorlijke onzin. Met m'n Fireball heb ik geen enkel probleem om erdoorheen te komen, ja als ik ga midscoopen wordt't wat lastiger, maar dat lijkt me niet erg apart ;) Mijn ervaring met m'n FB is dat'ie juist al het andere wegduwt.

xxlarsxx
8 januari 2005, 20:48
Engl versterkertjes klinken gewoon niet zo goed in de mix als een Marshall.

Ik heb met een 50 watt mastervolume model Mesa boogie 100 watters volledig weggeblazen.

Engl klinkt goed als er verder niemand meespeelt.Ineen mix gaat er gewoon niets boven Marshall of Hiwatt.

Je kunt veel beter een Marshall kopen,is veel beter en ook nog expressiever ook

Bullshit. dat je door de mix komt is vooral door mids, die kun je erin draaien met je eq of eventueel een eq pendaaltje of door een minder dan kutte gitaar. Hangt allemaal erg van je setup, je stijl, je band, en je huisdieren af.

art|saves
8 januari 2005, 21:28
Ik heb zelf een FB en voor mij is dat ding echt hard zat en zeker als je wat meer midden erin pompt ben je zeker goed hoorbaar. www.sunburnd.com als je me FB in actie wil horen.

later

josh.vandenberg
8 januari 2005, 22:17
Engl versterkertjes klinken gewoon niet zo goed in de mix als een Marshall.

Ik heb met een 50 watt mastervolume model Mesa boogie 100 watters volledig weggeblazen.

Engl klinkt goed als er verder niemand meespeelt.Ineen mix gaat er gewoon niets boven Marshall of Hiwatt.

Je kunt veel beter een Marshall kopen,is veel beter en ook nog expressiever ook

Bullshit. dat je door de mix komt is vooral door mids, die kun je erin draaien met je eq of eventueel een eq pendaaltje of door een minder dan kutte gitaar. Hangt allemaal erg van je setup, je stijl, je band, en je huisdieren af.

Nee,met een Marshall heb je geen pedaaltjes nodig.En dat je door aan je mid te draaien er wel beter doorkomt is ook niet waar.Met een marshall maakt het geen donder uit hoeje je instellingen zet,je snijdt er altijd doorheen.Een Engl heb ik al vele malen live gehoord en die mist wat

Marshall is gewoon een versterker die het vervormd in een bandsituatie het best doet.

Don't ya bullshit me.Die Engls klinken a solo heel goed,maar ze knoeien in de mix met de bas,hetzelfde gaat op voor de 5150.Een heel goed geluid,maar ik ga er niet mee een studio in.

josh.vandenberg
8 januari 2005, 22:17
Engl versterkertjes klinken gewoon niet zo goed in de mix als een Marshall.

Ik heb met een 50 watt mastervolume model Mesa boogie 100 watters volledig weggeblazen.

Engl klinkt goed als er verder niemand meespeelt.Ineen mix gaat er gewoon niets boven Marshall of Hiwatt.

Je kunt veel beter een Marshall kopen,is veel beter en ook nog expressiever ook

Bullshit. dat je door de mix komt is vooral door mids, die kun je erin draaien met je eq of eventueel een eq pendaaltje of door een minder dan kutte gitaar. Hangt allemaal erg van je setup, je stijl, je band, en je huisdieren af.

Nee,met een Marshall heb je geen pedaaltjes nodig.En dat je door aan je mid te draaien er wel beter doorkomt is ook niet waar.Met een marshall maakt het geen donder uit hoeje je instellingen zet,je snijdt er altijd doorheen.Een Engl heb ik al vele malen live gehoord en die mist wat

Marshall is gewoon een versterker die het vervormd in een bandsituatie het best doet.

Don't ya bullshit me.Die Engls klinken a solo heel goed,maar ze knoeien in de mix met de bas,hetzelfde gaat op voor de 5150.Een heel goed geluid,maar ik ga er niet mee een studio in.

Mark S
9 januari 2005, 00:46
Don't ya bullshit me..

8-) :-D

Bins
9 januari 2005, 03:43
Don't ya bullshit me.Die Engls klinken a solo heel goed,maar ze knoeien in de mix met de bas,hetzelfde gaat op voor de 5150.Een heel goed geluid,maar ik ga er niet mee een studio in.

Gast, een 5150 snijdt door de mix als een warm mes door de boter, en er zijn zat Marshalls die gewoon 1 grote schelle bende zijn, maakt niet uit wat je aan de knoppen draait. Ja je hoort ze wel, maar of het ergens naar klinkt is een tweede.

LordRiffenstein
9 januari 2005, 09:30
Engl versterkertjes klinken gewoon niet zo goed in de mix als een Marshall.

Engl klinkt goed als er verder niemand meespeelt.Ineen mix gaat er gewoon niets boven Marshall of Hiwatt.

*Hoest* BULLSHIT *Hoest*

Ik heb nog nooit problemen gehad om door een mix te komen met mijn Engl en ik heb de afgelopen 4.5 jaar met hun standard cab gespeeld.

Het probleem is dat mensen moeten leren minder bass en meer mid in hun sound te draaien. Veel bass klinkt lekker thuis maar werkt niet in een band, de bassist en bass-drum blazen je toch weg.

LordRiffenstein
9 januari 2005, 09:37
Nee,met een Marshall heb je geen pedaaltjes nodig.En dat je door aan je mid te draaien er wel beter doorkomt is ook niet waar.Met een marshall maakt het geen donder uit hoeje je instellingen zet,je snijdt er altijd doorheen.Een Engl heb ik al vele malen live gehoord en die mist wat

Marshall is gewoon een versterker die het vervormd in een bandsituatie het best doet.

Don't ya bullshit me.Die Engls klinken a solo heel goed,maar ze knoeien in de mix met de bas,hetzelfde gaat op voor de 5150.Een heel goed geluid,maar ik ga er niet mee een studio in.

En die Engls die je ooit eens live gehoord hebt, hoe weet dat die kerels hun mids niet weg gedraait hadden? Zelfde voor de opmerking over de bas, als je niet overdreven veel bas in je Engl draait, knoeit die nergens mee.

Misschien hou je gewoon niet van de Engl sound, das geen reden om allerlei bullshit te verkondigen op dit forum.

FaceCrawl
9 januari 2005, 10:06
josh.vandenberg

Don't ya bullshit me.Die Engls klinken a solo heel goed,maar ze knoeien in de mix met de bas,hetzelfde gaat op voor de 5150.Een heel goed geluid,maar ik ga er niet mee een studio in

Heb zelf een ENGL PB en 5150 gehad en mee opgenomen in de studio.
Klonken super in de mix :razz:

BLOK182
9 januari 2005, 10:30
Gisteren hardrocknight gehad, waar werd gespeeld op o.a. Engl Fireball, Powerball en Richie Blackmore. Alles kwam lekker door de mix hoor! Waar je wel op moet letten is dat de bassist een amp heeft met een stevig pompend laag, niet zo'n plingelsoundje, dan gaatie idd door het lage gebied van de Engl heen.

josh.vandenberg
9 januari 2005, 11:03
Hahahaha,ja o a de scorpions en paul raymond van Ufo.Die hadden die problemen ook.En heel veel gasten in clubs en cafe's.Ze klinken goed zonder band ,en ze zijn niet slecht,maar het is niet de heilige graal.Dat is Marhall en natuurlijk Fender

Ja , en Marshall is een rock and roll versterker.Engl is eigenlijk toch meer een metal merk.En vaak kun je de bassen niet meer onderscheiden met die versterkers,of je moet alles maar zwaarder zwaarder willen maken.Maar dan houdt je geen bite meer over.

Waarom denken jullie dat alle pro's met Marshalls spelen of wel er op terug komen.Voor b v Satriani en Van Halen is zo'n eigen bak egostrelend en lucratief.maar waarover spelen ze in een studio.Waarover spelen ze live.

pol
9 januari 2005, 11:32
yeah right :lol:
Een marshall is niet slecht, maar wel beperkt. Het is een goed geluid, daar niet van, maar voor een hele strakke metalsound moet je toch iets anders hebben of gaan ombouwen.

doncker
9 januari 2005, 11:53
@josh
sorry maar kerel dat is dikke bullshit, ik heb verschillende amps gehad (marshall, 5150 , randall) En mijn marshall kwam er het slechst door van allemaal. Het was de jcm900 4100 head ter info. Over de geluidskwaliteit zwijg ik dan nog :cry:

D3nnis
9 januari 2005, 11:58
Waarom denken jullie dat alle pro's met Marshalls spelen of wel er op terug komen.Voor b v Satriani en Van Halen is zo'n eigen bak egostrelend en lucratief.maar waarover spelen ze in een studio.Waarover spelen ze live.

Ik betwijfel of deze opmerking compleet juist is; zomaar even 2 vragen:
- Is het uberhaupt een marshall of staat er alleen marshall op het kastje?
- In het geval dat het wel een marshall is, is het dan dezelfde marshall als ik gewoon in de winkel kan kopen?

Heb een tijdje geleden nog een interview gelezen, met een of andere metal gitarist. Deze vertelden dat ze on tour nieuwe versterkers aan het testen waren, en deze zaten gewoon in een "vertrouwde" marshall behuizing, dus dan kan ik naar dat podium kijken..verrek hij gebruikt die en die amp, maar ondertussen is dat dus helemaal niet waar...

Bins
9 januari 2005, 12:10
Niet alle pro's spelen Marshall

BramVersteeg
9 januari 2005, 12:15
Hahahaha,ja o a de scorpions en paul raymond van Ufo.Die hadden die problemen ook.En heel veel gasten in clubs en cafe's.Ze klinken goed zonder band ,en ze zijn niet slecht,maar het is niet de heilige graal.Dat is Marhall en natuurlijk Fender

Ja , en Marshall is een rock and roll versterker.Engl is eigenlijk toch meer een metal merk.En vaak kun je de bassen niet meer onderscheiden met die versterkers,of je moet alles maar zwaarder zwaarder willen maken.Maar dan houdt je geen bite meer over.

Waarom denken jullie dat alle pro's met Marshalls spelen of wel er op terug komen.Voor b v Satriani en Van Halen is zo'n eigen bak egostrelend en lucratief.maar waarover spelen ze in een studio.Waarover spelen ze live.

Echt BULLSHIT! Slaat nergens op josh.
ENGL is GEEN metalmerk. Dat de Powerball veel gain heeft betekend niet dat ie alleen voor metal geschikt is, Marshall heeft toch ook een Mode Four? Satriani speelt live ook niet altijd over Marshall. Ik heb een ENGL Ritchie Blackmore gehad en weet dat als je aan de knoppen draait, je sound snel en veel veranderd. De instellingen komen heel precies, dus mij kun je niet wijsmaken dat je met die versterker niet door de mix heen kan komen. Ik zat nooit met de basser in de weg en kwam altijd goed door de mix.

xxlarsxx
9 januari 2005, 12:16
Engl versterkertjes klinken gewoon niet zo goed in de mix als een Marshall.

Ik heb met een 50 watt mastervolume model Mesa boogie 100 watters volledig weggeblazen.

Engl klinkt goed als er verder niemand meespeelt.Ineen mix gaat er gewoon niets boven Marshall of Hiwatt.

Je kunt veel beter een Marshall kopen,is veel beter en ook nog expressiever ook

Bullshit. dat je door de mix komt is vooral door mids, die kun je erin draaien met je eq of eventueel een eq pendaaltje of door een minder dan kutte gitaar. Hangt allemaal erg van je setup, je stijl, je band, en je huisdieren af.

Nee,met een Marshall heb je geen pedaaltjes nodig.En dat je door aan je mid te draaien er wel beter doorkomt is ook niet waar.Met een marshall maakt het geen donder uit hoeje je instellingen zet,je snijdt er altijd doorheen.Een Engl heb ik al vele malen live gehoord en die mist wat

Marshall is gewoon een versterker die het vervormd in een bandsituatie het best doet.

Don't ya bullshit me.Die Engls klinken a solo heel goed,maar ze knoeien in de mix met de bas,hetzelfde gaat op voor de 5150.Een heel goed geluid,maar ik ga er niet mee een studio in.



De rede dat het bij een marshall (ok dit is heel erg algemeen) niks uitmaakt hoe je aan de instellingen zit is dat je kan draaien aan je eq wat je wil, het klinkt altijd hetzelfde, ik heb het idee dat die knoppen er alleen voor de sier op zitten en niet eens aangesloten zijn. kommaar kommaar kommaar.

Wormaap
9 januari 2005, 12:54
Wat'n onzin, sorry hoor.
Richie Blackmoore: ENGL, komt toch prima door de mix dacht ik zo?
In Flames: 5150, ligt prima in de mix.
Max Cavalera: Peavey XXX, ook geen enkele moeite met erdoorheen komen.
Ikzelf: ENGL Fireball, bandleden roepen altijd dat ik alles overstem :-D Als ik'm dan wat zachter draai hebben we een perfect geluidje hoor :)
Dat Marshall 'de heilige graal' is, is best wel al decennia lang achterhaald hoor. Marshall wordt aan alle kanten ingehaald door andere merken. De JCM2000 heb ik getest, en die miste gewoon elke vorm van ballen.

LordRiffenstein
9 januari 2005, 12:57
Hahahaha,ja o a de scorpions en paul raymond van Ufo.Die hadden die problemen ook.En heel veel gasten in clubs en cafe's.Ze klinken goed zonder band ,en ze zijn niet slecht,maar het is niet de heilige graal.Dat is Marhall en natuurlijk Fender

Ja , en Marshall is een rock and roll versterker.Engl is eigenlijk toch meer een metal merk.En vaak kun je de bassen niet meer onderscheiden met die versterkers,of je moet alles maar zwaarder zwaarder willen maken.Maar dan houdt je geen bite meer over.

Je bewijst 2 keer dat je de ballen verstand hebt van wat je verteld.

Er bestaat geen heilige graal tenzij in je eigen hoofd. En Engl is allesbehalve een metal merk. Je lult gewoon uit je nek over versterkers waar je niets van afweet. MAar troost je, je bent in goed gezelschap op het internet, ik zou op HC gaan posten, daar kom je wel vaker typisch als jezelf tegen.

ieme
9 januari 2005, 12:59
Hahahaha,ja o a de scorpions en paul raymond van Ufo.Die hadden die problemen ook.En heel veel gasten in clubs en cafe's.Ze klinken goed zonder band ,en ze zijn niet slecht,maar het is niet de heilige graal.Dat is Marhall en natuurlijk Fender

Ja , en Marshall is een rock and roll versterker.Engl is eigenlijk toch meer een metal merk.En vaak kun je de bassen niet meer onderscheiden met die versterkers,of je moet alles maar zwaarder zwaarder willen maken.Maar dan houdt je geen bite meer over.

Je bewijst 2 keer dat je de ballen verstand hebt van wat je verteld.

Er bestaat geen heilige graal tenzij in je eigen hoofd. En Engl is allesbehalve een metal merk. Je lult gewoon uit je nek over versterkers waar je niets van afweet. MAar troost je, je bent in goed gezelschap op het internet, ik zou op HC gaan posten, daar kom je wel vaker typisch als jezelf tegen.

jij hebt toch ook 2 van die metalbakken?

LordRiffenstein
9 januari 2005, 12:59
Echt BULLSHIT! Slaat nergens op josh.
ENGL is GEEN metalmerk. Dat de Powerball veel gain heeft betekend niet dat ie alleen voor metal geschikt is, Marshall heeft toch ook een Mode Four? Satriani speelt live ook niet altijd over Marshall. Ik heb een ENGL Ritchie Blackmore gehad en weet dat als je aan de knoppen draait, je sound snel en veel veranderd. De instellingen komen heel precies, dus mij kun je niet wijsmaken dat je met die versterker niet door de mix heen kan komen. Ik zat nooit met de basser in de weg en kwam altijd goed door de mix.

Tja, wie heeft hier nu recht van spreken, iemand die eens een keertje een Engl hoort ergens in een of andere kroeg of mensen zoals Bram en mezelf 5en vele andere) die er vele malen zelf mee op het podium gestaan hebben.

Josh, welke versterker gebruik jij live?

LordRiffenstein
9 januari 2005, 13:01
jij hebt toch ook 2 van die metalbakken?

Euh ja, en?

ieme
9 januari 2005, 13:03
jij hebt toch ook 2 van die metalbakken?

Euh ja, en?

echt wat ik van jou soundfiles ook hoor allemaal echte pure metal hoor, ze staan allemaal nog op mn pc! :-D

Nou yoeri, valt niet mee om met een stel van die debielen op een forum te zitten, ik vind dat iedereen zn kop moet houden over gear tenzij je de spullen ook daadwerkelijk gehoord hebt!

ieme
9 januari 2005, 13:03
josh speelt over een 10 watt squier....

ieme
9 januari 2005, 13:05
Niet alle pro's spelen Marshall

bijna geen 1 meer tegenwoordig!
alleen Slash, maar die amp is ook geen standaard koop em in de winkel uitvoering...

gerrekat
9 januari 2005, 13:06
[quote="josh.vandenberg"]Hahahaha,ja o a de scorpions en paul raymond van Ufo.Die hadden die problemen ook.En heel veel gasten in clubs en cafe's.Ze klinken goed zonder band ,en ze zijn niet slecht,maar het is niet de heilige graal.Dat is Marhall en natuurlijk Fender

Ja , en Marshall is een rock and roll versterker.Engl is eigenlijk toch meer een metal merk.En vaak kun je de bassen niet meer onderscheiden met die versterkers,of je moet alles maar zwaarder zwaarder willen maken.Maar dan houdt je geen bite meer over.

:-D

LordRiffenstein
9 januari 2005, 13:07
echt wat ik van jou soundfiles ook hoor allemaal echte pure metal hoor, ze staan allemaal nog op mn pc! :-D

Nou yoeri, valt niet mee om met een stel van die debielen op een forum te zitten, ik vind dat iedereen zn kop moet houden over gear tenzij je de spullen ook daadwerkelijk gehoord hebt!

Dank u wel!

Ben het helemaal eens met je 2de opmerking!

gerrekat
9 januari 2005, 13:10
LOL ENGLS alleen metalbakken.......


Ik heb 5 van "holy grail" Marshalls gehad en ze zijn alle 5 (gelukkig) weg, aardige rock versterkers maar ze blinken werkelijk op geen enkel gebied echt uit. High gain hebben ze niet (zelfs de JCM 2000 laat wensen over) clean zijn ze ook maar zo zo, enige gebied waar ze echt goed zijn is crunch maar er zijn genoeg fabrikaten die ook daar Marshall voorbij gestreefd zijn.

andoni
9 januari 2005, 13:54
josh zijn posts doen me denken aan het ongenuanceerd fanboy-isme dat je op sommige fora kan lezen. Hopelijk gaat het hier niet dezelfde richting op.

Als ik uit eigen ervaring spreek: ja mijn JCM2000 DSL100 komt goed door het bandgeluid. Beter dan een andere hierboven genoemde amp? Neen. Slechter? Ook niet. Hangt af van de instellingen. Klinkt hij beter of slechter? Geen idee, gewoon anders, ik vind beide sounds mooi en goed bruikbaar.

Waarom ik mijn Marshall gekocht heb? Het ding was goedkoop 2e hands, klonk erg mooi naar mijn mening en paste in mijn bandsituatie. Moest ik een goedkope Engl of 5150 gevonden hebben had het goed gekund dat ik daarmee naar huis was gegaan.

Mijn dsl is allesbehalve de heilige graal. Lijkt er niet eens op en eruit drinken gaat veel moeilijker (kortsluiting enzo).

pint
9 januari 2005, 19:03
inderdaad andoni wat jij zegt dat domme fanboy gedoe hier daar hebben we helemaal niks aan 8)
grow up :evil:
marshall is niet beter dan engl of wat dan ook en engl is zekers ook niet beter dan andere merken alleen anders en dat is smaak gebonden

guhlenn
10 januari 2005, 11:06
Als je de DSL serie niet "high gain" vind dan ben je nog nooit in een studio geweest. LOL. Los van smaak.

doncker
10 januari 2005, 12:06
High gain hebben ze niet (zelfs de JCM 2000 laat wensen over) clean zijn ze ook maar zo zo, enige gebied waar ze echt goed zijn is crunch maar er zijn genoeg fabrikaten die ook daar Marshall voorbij gestreefd zijn.

Gerrekat, dit is de juiste omschrijving voor een marshall.

Mark S
10 januari 2005, 12:50
jongetjes, jongetjes toch: een Marshall is toch geen high-gain amp, je koopt toch ook geen Harley om er 300 op te rijden

andy
10 januari 2005, 13:54
Gewoon een vette distortion er voor en elke amp is een high gain amp. :wink:
Maar wat een bull shit wordt hier verkocht zeg. Elke beetje goed afgestelde versterker komt door de mix. Mits je als band op het podium staat dan en niet als individuele geilende gitarist met zijn amp op 11.

Maar ach ja, ik weet wel hoe dat gaat, een kut geluid is natuurlijk nooit je eigen schuld. :roll:

andoni
10 januari 2005, 14:01
Het is idd niet het grote uithangsbord van Marshall high gain, maar ik ga akkoord met guhlenn: een JCM2000 is (imo) wel degelijk high gain. Ter illustratie: ik gebruik op het scheurkanaal van mijn dsl100 alléén OD1 mode, wegens té veel gain op OD2 mode.
En ik heb het vorige jaar wat zitten experimenteren met wat bevriende muzikanten met ultra-brute sounds ala Caliban, Curl Up and Die, Walls of Jericho... waar high gain toch zowat een noodzaak is... ( je weet wel, als een gek palm-muted shredden op de lage snaren :) )
Op OD2-mode draaide ik mijn gain-knop op standje 4 maximaal, nu speel ik wat meer emo en bluesrock en wat metal en gebruik ik OD1 op standje 7 a 8 als het echt ruig moet.
Een JCM900 SL-X vind ik ook high gain.

De rest van de Marshalls ga ik mee akkoord, zeg maar medium-gain.

Alhoewel 1 uitzondering! De 6100 30th anniversary. Kanaal 3 op dat ding doet me denken aan Mesa-scheur.

Ik ga akkoord dat Marshall niet met high gain bekend geraakt is. Maar zeggen dat je uit een moderne Marshall geen high gain krijgt lijkt me toch iets overdreven. Ik spreek nu wel over de tops, misschien dat de combo's met lager wattage wel anders zijn...

Dat een Marshall niet 'metal-gevoiced' is, is imo volledig waar, maar dit is niet hetzelfde las weinig gain hebben. Maar dit was ook een reden voor mij om een Marshall te kopen, ik houd van high gain, maar niet van een sound die specifiek op metal gericht is.

Mijn punt is: je koopt idd geen JCM2000 om de high gain, maar het kan wél.



edit: zo veel getypt: 't is te zien dat het blok is :oops:

jorrit
11 januari 2005, 16:35
En ik heb het vorige jaar wat zitten experimenteren met wat bevriende muzikanten met ultra-brute sounds ala Caliban, Curl Up and Die, Walls of Jericho... waar high gain toch zowat een noodzaak is...
[quote]

ultra-brute sounds hebben meestal juist een stuk minder gain (wel op een high gain amp) en daardoor worden ze zo bruut

jorrit
11 januari 2005, 16:40
weet niet hoe het komt maar de qoute is van mij en ik wou andoni qouten...

AART
11 januari 2005, 17:45
dsl 100 is wel degelijk high gain, en als je dat nog niet genoeg vind, kom hier ff naar de SL-X luisteren, blaast bijna als een mesa(zelfde als kanaal 3 op 6100). dat is echt wel high gain.

ieme
11 januari 2005, 17:59
Zucht.... wat een topic he...

AART
11 januari 2005, 18:31
Zucht.... wat een topic he...

LOL :D

ach ja, laat die kerel gewoon een mark 3 kopen en die dan ruilen tegen mijn sl-x :D

pol
11 januari 2005, 19:01
de sl-x is zeker high gain, maar heeft niet genoeg definitie op lage noten vind ik, ik vind juist te fel blazen dan, bij die wat ik vroeger had toch.
ik vond die niet "kort" genoeg klinken, je weet wel dat hakkende geluid als je dempt op de e-snaar.

guhlenn
14 januari 2005, 10:09
Ik horo alleen maar goede dingen over die marshall 6100. Niemand slechte ervaringen? Makes me wanna get one...

Negative K3 fan
14 januari 2005, 10:10
ik heb er laatst 1 gespeeld in ensxchede, zon blauwe, maar volgens mij was hij kapot ofzo, speelde erover met een prs maar ik werd niet echt warm van die versterker, hij deed niks voor mij.

Grave Fillé
12 februari 2005, 20:41
En het begon allemaal met een aankondiging dat er een fireball te koop staat :-D

Bluesbreaker
12 februari 2005, 22:14
Hehe, ik heb ook wel eens wat te koop....