PDA

View Full Version : Versterker voor akoustische en elektrische gitaar



vaatdoek
25 december 2004, 00:32
Hallo,

Ik zoek een goede versterker voor mijn akoustische (Crafter DE8) en elektrische (Cort Pop) gitaren.
Ik zoek dus een versterker die goed klinkt met een acoustische en met een elektrische gitaar.
Ik heb bijvoorbeeld al vaak op een Marshall Valvestate VS 65R gespeeld en die klinkt heel goed met mijn elektrische gitaar, de vraag is of die ook goed werkt in combinatie met mijn akoustische gitaar.

Ik wil ook wel het liefst nogal wat effecten erop hebben zitten, of kan ik daarvoor beter een effecten-paneel kopen?

Hij moet ook niet ver boven de prijsklasse van de Marshall uitkomen.

Alvast bedankt,
Jasper.

AART
25 december 2004, 11:13
verwijder de andere topics even aub.

marc_o
25 december 2004, 11:18
Rivera Sedona....één ding.....ligt wel boven de prijs van de meeste marshalls, maar wellicht dat je er 2e hands één kunt scoren.

vaatdoek
25 december 2004, 11:40
Nou ik heb wat rondgekeken op internet maar geen tweedehandse Sedona gevonden. Nieuwe wel maar die kosten al boven de duizend (bijna 2 duizend) Dollar..

Is me iets te veel.
Geen andere suggestie's?

harrie-beton
25 december 2004, 17:43
Ik gebruik akoestisch- en jazzgitaar en een electrische. Heb maar 1 versterker.

het grote punt is dat een gitaargeluid van een electrische gitaar ten dele wordt bepaald door de versterker+speakers. Bij een akoestische wil je dat juist niet. Wat jij wil is dus een lastige combinatie.

Wat ik gedaan heb is een Modeling apparataat in combinatie met een neutrale versterker zoals een basversterker of een flinke zangmonitor / kleine PA. Ik kan met mijn installatie zelfs basgitaren, orgels of keyboards versterken.

Veel kleinere schnabbels neem ik alleen de pod mee en speel over de PA.

Zie http://www.besidesthat.nl/gitaar voor mijn specs.