PDA

View Full Version : Rack upgrade



ieme
24 december 2004, 12:45
test

ieme
24 december 2004, 12:45
http://groups.msn.com/_Secure/0QADtAnIR8AxtTPwMidA6soB9BgJbfuWsNsdToGAmnWiWye5GV MHMqz8ZRtq9zrHit9jlp2Zu5RRMXx29MuspNCdlf*zKeN*xzoz tAgBwGB0/DSCF0029.JPG?dc=4675502930774387279
Phonic powerbrite, Pod pro zijn nieuw en er is een connectorplate in de maak...
De G-major is ook nieuw, ik had mijne wegens storing teruggebracht naar feedback maar nu is mijne zoek geraakt en kreeg ik een nieuwe.
De kerst dagen staan vast in het teken van installeren van alle spullen!

Tot later!
ieme

BramVersteeg
24 december 2004, 12:52
Mooi spul Ieme.
Ziet er netjes uit. Ga je nog op zoek naar een racklade? Heb je die PodPro gewoon als backup erin hangen of heb je er nog iets speciaals mee gedaan?

bluegate
24 december 2004, 14:02
Het ziet er wel enorm mooi uit alles in z'n rack...

Dit is dan al de 3e G-Major op het forum die rare dingen doet.
Jij hebt dus gewoon een nieuwe gekregen omdat ie zoek is geraakt?
Wel service, maar ook een slechte zaak dat ze spullen kwijt raken.

ieme
24 december 2004, 14:28
Mooi spul Ieme.
Ziet er netjes uit. Ga je nog op zoek naar een racklade? Heb je die PodPro gewoon als backup erin hangen of heb je er nog iets speciaals mee gedaan?

Pod pro is gewoon voor de leuk, backup indien nodig... ik ga geen racklade meer maken, ik heb voor mijn pedalen iets anders bracht, aan de linkerzijde waar nu die Red Snap ligt, daar 2 uitschuifbare lades maken, daar kan ik in totaal 4 pedalen en een pedalpower op kwijt...
Maar das voor de toekomst...

ieme
24 december 2004, 15:59
http://groups.msn.com/_Secure/0QQAPA5gRfRdtTPwMidA6sjagi9T2QWowgMzRYxRI1MaUlN72g JZhKjMae4!v5bVHSFwaeoJE5s6zNpVSuBQTkgRbsJK!WFBGR93 XSbDkFys/DSCF00010.JPG?dc=4675502950125441968

JeroenZ
24 december 2004, 16:07
Maak mensen maar jaloers op kerstavond. Ziet er zeer geil uit hoor !!

doncker
24 december 2004, 16:40
zeer mooi ieme,

Kvind wel , als je alles zo mooi flightcased dat er nog een peadlboard moet bijkomen :P

ieme
24 december 2004, 18:26
zeer mooi ieme,

Kvind wel , als je alles zo mooi flightcased dat er nog een peadlboard moet bijkomen :P

Weet ik maar t geld is op

Daniël_san
24 december 2004, 19:00
:o Tering jantje, Dat zijn erg mooie spullen :)

Jimi Hendrix
24 december 2004, 20:04
Zeg Ieme, hoeveel weegt dat rack wel niet?
Mijn 12HE effects only rack is al niet te tillen, hoe los jij dat op?

voor het overige: ga zo door!

ieme
24 december 2004, 23:23
Zeg Ieme, hoeveel weegt dat rack wel niet?
Mijn 12HE effects only rack is al niet te tillen, hoe los jij dat op?

voor het overige: ga zo door!

Wieletjes, met 2 personen in een stationcar sjouwen... alles bij elkaar is loodzwaar maar ja, t klinkt wel goed hahaha

LordRiffenstein
25 december 2004, 12:04
Erg netjes Ieme!! Komt nog helemaal goed met je rack :razz:

Alain
27 december 2004, 16:29
Ik wil ook ff de mijne posten, sorru dat ik je thread hijack...
Ik heb mij ook geamuseerd :
http://users.skynet.be/sb337386/gitaar/set%20big1.jpg
http://users.skynet.be/sb337386/gitaar/set%20big2.jpg
Engl powerball/Bogner cab met V30/
Rack :Samson PB11/Korg DTR1/TC electronic G Force
Vloer:... Behringer FCB 1010/ Ibanez TS9/ Digitech Whammy II/ MEX eq/ Ernie ball volume pedal/Dunlop Wah/...
http://users.skynet.be/sb337386/gitaar/engl.jpg
http://users.skynet.be/sb337386/gitaar/bogner.jpg
http://users.skynet.be/sb337386/gitaar/famil.jpg
Jackson DR2 / Ibanez S 540 / Ibanez Universe / Charvel M1A
http://users.skynet.be/sb337386/gitaar/rg.jpg
... work in progress Ibanez RG 550

BramVersteeg
27 december 2004, 16:55
Mooie set hoor :P .
Zitten er in die kist in je rack nog pedalen, of stop je daar kabels en zo in?
En heb jij je G-Force in Serie of Parallel? Hoe is die Whammy II in vergelijking met bijvoorbeeld de 4? Ik weet dat die een 'divebomb' heeft. Verder zie je eigenlijk alleen Whammy 4 en Whammy II's. Wat is er 'mis' met de II en III dan?

Alain
27 december 2004, 17:00
de lade is voor snaren, kabels,... je weet wel. ik moet dringend een sliding rack shelf installeren... en de Z11, GRX4 TS9 en MXR eq midi steken...

ik heb buiten de Whammy II nog geen andere getest, dus ik zou het niet weten...

ieme
27 december 2004, 17:06
mooi!

robzilla
27 december 2004, 17:43
nice!

srv-man
27 december 2004, 23:26
@Ieme, nice rig! Maar eigenlijk vind ik zo'n Pod er wel een beetje in misstaan :wink:

@Alain, ook leuke set, we zijn weer goed bezig!

LordRiffenstein
28 december 2004, 10:12
En nog een thread hijacking :razz:

http://lordriffenstein.netfirms.com/Extra/Wall2.jpg

srv-man
28 december 2004, 10:25
Ha, een nieuwe invulling van W/D/W :-D

En zie ik daar een accuboor voor een vet Poundcake intro, is dat niet wat te heavy :razz: Zonder gekheid, het blijft een vette rig, Yoeri!

BramVersteeg
28 december 2004, 14:19
:o NICE!
Je nieuwe cab is er! Ziet er meesterlijk uit Yoeri :P .
Hoe heb je alles nou aangesloten?

vinni
28 december 2004, 14:43
Zo Youri,
Toch geslaagd voor je tweede 4X12? :-D
Wat nog veeeel mooier is, is een derde ! :cool:

Maarru....
Zie wel twee verschillende kleuren wielen....tsss.....Da' kan toch niet!

Groet en succes dr mee.

Vinni

morris
28 december 2004, 18:11
Vreemde wielen onder die V30 cab zeg...

;-)

LordRiffenstein
28 december 2004, 18:54
:o NICE!
Je nieuwe cab is er! Ziet er meesterlijk uit Yoeri :P .
Hoe heb je alles nou aangesloten?

Voorlopig ben ik die nieuwe cab lekker aan´t testen dus alles mono maar ik ga zeker met stereo een keertje aan de gang.

LordRiffenstein
28 december 2004, 18:55
Zo Youri,
Toch geslaagd voor je tweede 4X12? :-D
Wat nog veeeel mooier is, is een derde ! :cool:

Maarru....
Zie wel twee verschillende kleuren wielen....tsss.....Da' kan toch niet!

Groet en succes dr mee.

Vinni

Jaa een derde, je kent mijn aanbod eh, lekkere versterker hoor die Duotone :razz:

En over die wielen, er komt nog een bodemplaat inclusief blue wheels onder de nieuwe cab. Staat nu voorlopig op een bodemplaat om hem thuis wat te kunnen verplaatsen.

LordRiffenstein
28 december 2004, 18:56
Vreemde wielen onder die V30 cab zeg...

;-)

Engl-wieltjes komen aangerold uit Duitsland maar dat duurt zo lang voor ze in België zijn eh :-D

morris
29 december 2004, 00:10
Vreemde wielen onder die V30 cab zeg...

;-)

Engl-wieltjes komen aangerold uit Duitsland maar dat duurt zo lang voor ze in België zijn eh :-D

Dat komt omdat ze zo'n kleine omtrek hebben ;-)

Ziet er goed uit kerel!
Ben je er al uit welke cab je voorkeur heeft?
Ik zit op dit moment in de studio met een band waarvan de gitarist een Powerball en een Standard 4x12 heeft. We hebben uitgebreid een vergelijking gedaan en gecombineerd met mijn SE en V30 cab. En TOCH komt die V30 lekkerder op tape. De standard cab is wellicht wat minder scherp en daardoor wat mellower, maar die V30's snijden toch als een warm mes door de boter...
Ik ben benieuwd hoe jij dit ervaart.
Overigens, de nieuwe Royers 121 zijn killer i.c.m. een vleugje SM57!

Greetz
Morris

BramVersteeg
29 december 2004, 00:47
Morris, hou op met je gezwatel over je speakers, kom op met die gearpics :razz: :wink: .
Nee hoor, even serieus. Waar iedereen het altijd heeft over dat V-30's veel mid/hoog hebben vind ik dat wel meevallen. Ik heb laatst bij Jukebox een test gedaan en vond juist dat het leek alsof er een doek over die V-30's hing. Er waren overigens geen cabs bij met V-60 speakers (zitten toch in de ENGL std cabs ?). Ik vind dat de VHT cab veel helderder klonk. Die heeft P-50 speakers maar zou ook front loaded zijn. Yoeri en Morris (en de anderen), hebben jullie ook wel eens op die VHT cabs gespeeld en wat vonden jullie ervan in vergelijking met V-30's?

LordRiffenstein
29 december 2004, 09:21
Ziet er goed uit kerel!
Ben je er al uit welke cab je voorkeur heeft?
Ik zit op dit moment in de studio met een band waarvan de gitarist een Powerball en een Standard 4x12 heeft. We hebben uitgebreid een vergelijking gedaan en gecombineerd met mijn SE en V30 cab. En TOCH komt die V30 lekkerder op tape. De standard cab is wellicht wat minder scherp en daardoor wat mellower, maar die V30's snijden toch als een warm mes door de boter...
Ik ben benieuwd hoe jij dit ervaart.
Overigens, de nieuwe Royers 121 zijn killer i.c.m. een vleugje SM57!

Greetz
Morris

Ik heb de cabs enkel thuis maar vergeleken tot nog toe maar ik vind die V30s toch erg vet klinken. Mijn smaak is wat gewijzigd en die V30s hebben wat meer mids en dat vind ik toch lekkerder. De zanger in 1 van ,ijn bands heeft net een studio gebouwd en een van de volgende dagen gaan we een aantal testen doen waaronder die cabs vergelijken. Ben ook benieuwd naar het resultaat met die V30s in de bands!

vinni
29 december 2004, 20:49
Ben in de markt voor nieuwe cabs

Zoek 2x12".....twee stuks....

Heb al een optie op die nieuwe ENGL's....nee gehoord heb ik ze niet.
Zitten V30's in....tja...

Er zijn volgens mij niet echt winkels waar je een beetje speakers (en cabs) kunt vergelijken......hoogstens Jukebox en Duitsland....

"Iedereen" gaat maar voor die V30's (ook ik...)
Zou wel eens wat uit willen proberen....Eminence bijvoorbeeld of Webers.
Eminence schijnt een hele goeie Greenback-kloon te hebben.....
Weet helemaal niet hoe dat klinkt....

Vinni

morris
29 december 2004, 23:43
Morris, hou op met je gezwatel over je speakers, kom op met die gearpics :razz: :wink: .
Nee hoor, even serieus. Waar iedereen het altijd heeft over dat V-30's veel mid/hoog hebben vind ik dat wel meevallen. Ik heb laatst bij Jukebox een test gedaan en vond juist dat het leek alsof er een doek over die V-30's hing. Er waren overigens geen cabs bij met V-60 speakers (zitten toch in de ENGL std cabs ?). Ik vind dat de VHT cab veel helderder klonk. Die heeft P-50 speakers maar zou ook front loaded zijn. Yoeri en Morris (en de anderen), hebben jullie ook wel eens op die VHT cabs gespeeld en wat vonden jullie ervan in vergelijking met V-30's?

Ik heb wel eens over een paar VHT kasten geragd ja. Eminence geloof ik.
Maar een echt vergelijk, dat niet nee. De top was een pittbull, en daar was ik niet kapot van, maar dat zegt natuurlijk niets over de cabs.
Het is met V30's net als een TS9 en een SM57 denk ik. Je vindt het geweldig, of helemaal niks.....

morris
30 december 2004, 18:39
Morris, hou op met je gezwatel over je speakers, kom op met die gearpics :razz: :wink: .


ok dan, zolang we toch aan het hijacken zijn... ;-)

http://www.mindfold.nl/images/photos/remco_studio1.jpg

BramVersteeg
30 december 2004, 19:00
Mooi hoor! Een SE en een Powerball?
Hoe staat het met je rack? Ben je al bezig, of heb je nog niet alles compleet?

ieme
30 december 2004, 19:16
MOOI!!!

morris
30 december 2004, 20:48
Mooi hoor! Een SE en een Powerball?
Hoe staat het met je rack? Ben je al bezig, of heb je nog niet alles compleet?

Yep, De powerball is niet van mij hoor, die is van de gitarist van de band waarvan we nu de CD zijn aan het opnemen.
De racks zijn inmiddels binnen, en ik ben nu aan het passen en meten, kijken welke problemen ik tegenkom, signaalrouting etc...
Paul Lenders gaat mij een mooie powercentrale (AC/DC) ontwerpen, interfaces e.d. Het wordt wel mooi allemaal. Het zal wel februari/maart worden voordat het allemaal klaar is. En dat komt goed uit, kan ik nog wat GAS-money bij elkaar sprokkelen!

Greetzz,
Morris

LordRiffenstein
30 december 2004, 21:12
ok dan, zolang we toch aan het hijacken zijn... ;-)

http://www.mindfold.nl/images/photos/remco_studio1.jpg

Leuke wieltjes onder die cabs :razz:

BramVersteeg
31 december 2004, 12:39
Mooi hoor! Een SE en een Powerball?
Hoe staat het met je rack? Ben je al bezig, of heb je nog niet alles compleet?

Yep, De powerball is niet van mij hoor, die is van de gitarist van de band waarvan we nu de CD zijn aan het opnemen.
De racks zijn inmiddels binnen, en ik ben nu aan het passen en meten, kijken welke problemen ik tegenkom, signaalrouting etc...
Paul Lenders gaat mij een mooie powercentrale (AC/DC) ontwerpen, interfaces e.d. Het wordt wel mooi allemaal. Het zal wel februari/maart worden voordat het allemaal klaar is. En dat komt goed uit, kan ik nog wat GAS-money bij elkaar sprokkelen!

Greetzz,
Morris

Nice, ik ben erg benieuwd. Februari, Maart valt nog wel mee. Heb je al wel al je versterkers?

morris
31 december 2004, 15:51
De Engl Se wel, (staat hierboven), de Naylor nog niet ;-)

srv-man
31 december 2004, 18:03
Ja zeg over die Naylor horen we je al zo lang. Waarom is dat ding nu eigenlijk zo goed en waarom heb je hem nog steeds niet? :-D