PDA

View Full Version : wiring van een channelswitcher?



Speeddemon
24 december 2004, 00:36
ik heb wat vermoedens,

Speeddemon
24 december 2004, 00:37
maar begrijp ik goed dat dmv een SPDT switch
in de ene stand tip en sleeve van de mono-jack zijn doorgelust
in de andere stand ze losgekoppeld zijn?

Antal
24 december 2004, 01:04
maar begrijp ik goed dat dmv een SPDT switch
in de ene stand tip en sleeve van de mono-jack zijn doorgelust
in de andere stand ze losgekoppeld zijn?

Bij marshall wel. Verders heb ik nooit zo'n ding opengemaakt. Maar het zal wel.

ijff
24 december 2004, 07:33
Klopt.. werkt in ieder geval ook zo bij mijn Egnater, weet dat het bij Peavey zo werkt, en bij Laney ook. Waarschijnlijk Engl ook.. leen eens een Engl Z4-voetswitch van iemand (om open te schroeven).
Als je i.p.v. een SPDT een DPDT gebruikt kan je er vrij simpel een Ledje in bouwen.. moet er wel een batterijtje in.


Ga je mini-channel-switchers maken?

Speeddemon
24 december 2004, 10:22
Ga je mini-channel-switchers maken?
nee, maar wel misschien de channel-switching integraal maken als iemand een 'schakelcentrum' wil, om zo minder bakkies op je pedalboard te hebben.

Wormaap
24 december 2004, 12:26
Met m'n ENGL heb ik al eens getest met'n stereojack naar 2x tulp kabel. Contact maken tussen de punt en ring van'n tulpje was kanaal wisselen, bij het andere tulpje was't master volume wisselen. Het werkt dus IDD op de manier die je al zei :)

Speeddemon
24 december 2004, 16:54
Ik heb effe een mono jackje aan een 3pdt gehangen, en ja hoor, ook mijn Roland GC405 werkt zo. :)
Alleen, is er een standaard dat bijv:
gesloten circuit: clean
open circuit: distortion kanaal?

Dat zou het aansluiten van de LEDs wat sneller maken, ervan uitgaande dat een groene LED bij clean hoort en een rode of gele bij lead.

hadv
24 december 2004, 17:11
een z4 is bloedsimpel
de schakelaar schakelt nl een spanninkje, hierin zit het ledje opgenomen, zodra de schakelaar is ingedrukt brandt het ledje omdat de verbinding met de aarde is gemaakt
staat-ie uit, geen verbinding, geen spanning & stroom, geen brandend ledje

Speeddemon
24 december 2004, 17:15
m.a.w. je kan zelfs een LED laten branden met een SPDT?
Alleen dat ligt dus wel aan de versterker dat er een spanning over de kabel staat?

Wormaap
24 december 2004, 18:03
Volgens mij staat bij de meeste (alle?) amps een schakelspanning op de footswitch-jack. IIG zit er bij de Valvestate combo's op mijn gitaarles ook een LEDje in de footswitch dat aangaat als je'm intrapt, en geen batterijtje erin.

birt
24 december 2004, 18:40
ik heb in phyrexian z'n marshall footswitsh leds gezet met een batterij aangezien ik niet wist welek spanning er uit de versterker komt naar die footswitch toe