PDA

View Full Version : TEST: Big muff USA vs SOVTEK



phx
23 december 2004, 21:01
Zojuist een big muff nyc reissue binnengekregen, deze naast mijn russische muff gezet. Hier dan de beloofde testuitslag (naar mijn mening)

http://members.home.nl/ilovenoize/Images/Gallery/Bigmuff.jpg Softek muff http://www.rockinn.co.jp/used/img_ef/140353.jpg Usa muff

De russische muff (reissue leger groen jaren 80 denk ik) is donkerder, heeft veel meer laag en slipt soms dicht bij lage tonen. Bij hoge tonen jankt hij aardig (komt dicht bij de nyc muff).

De usa (nyc) muff is veel helderder, iets meer fuzz ipv distortion dan de ussr muff. Komt goed mee met de lage tonen, hoge tonen janken lekker (santana sound).


Conclusie, mijn legergroene muff gaat de deur uit, de nyc muff stays!

PHX

DREAMMACHINE
23 december 2004, 21:37
aaaah....te vet!!!

...waar heb je de nyc vandaan?...en wat mog t grapje gekost hebben?

iig veel plezier dr mee!

phx
23 december 2004, 21:48
De NYC vorige week van marktplaats gekocht voor 45 euri incl houten kist.

Ja inderdaad, die advertentie die er nu nog staat (op het moment van typen) waarop inmiddels 70 euri is geboden. Verkoper ging meteen akkoord met mijn bod van 45 euro, daarna werd er maar liefst 3x overgeboden. Mag ik ook eens geluk hebben :D

Veel plezier ga ik er vast wel mee krijgen. :lol: :lol: :lol:

soup
23 december 2004, 22:02
jammer van die groene vind hem best wel cool maar zelf weet ik niet hoe zo'n ding klinkt zou hem best wel willen kopen als ik er veel meer van wist maar dat is dus niet, echt zo jaren 80' spul en die kleur

stratokai
23 december 2004, 23:24
Leuk, je komt je beloftes snel na :D
Pas geleden startte ik het topic Big Muff, bedoelen jullie dan.....
en ik ben inmiddels door alle reacties en dit topic een stuk wijzer (denk ik)

Maar er schijnt op de huidige ussr geen adapter aanlsuiting te zitten. Klopt dat?

Had advertentie ook zien staan. Mooi kistje!

Ha en je hebt de armygreen al op marktplaats!!!

jaywalker
24 december 2004, 00:17
Owjah, even vergeten.

De muff die jullie op pedalendag gehoord hebben werd met 9 volt! gevoed. Ik voed dat ding altijd met 9 volt, omdat er ook een batterij van 9volt in kan, dus waarom zou ik 12 volt geven :).

Maar dit zou wel wat verschil kunnen geven, voor de mensen die dat geluid willen hebben, kan het me niet goed voorstellen, maar goed :-D

hadv
24 december 2004, 17:13
phx, wat wil je voor die groene rus hebben ?

phx
24 december 2004, 19:09
Mijn groene muff heeft GEEN adapteruitgang. Just 9volt battery. Onder de 50 euri gaat ie niet weg, dan houd ik hem wel (nostalgie?).

Ik ga volgende week op vakantie :-D en zie daarna wel wat er op geboden is. Een big muff moet je nl een paar weken laten staan ivm late biedingen (zie mijn starter van de topic, then u know why 8-) )

Cheerio, cu in 2005...